Öppen Ridå

Alla inlägg den 20 december 2010

Av Malin wiper - 20 december 2010 19:01

   

 

Klicka här för att komma in på Annie Lennox hemsida. Annie Lennox är född 1954 i Aberdeen. Hon är en brittisk (skotsk) musiker och sångerska, mest känd som ena halvan av gruppen Eurythmics. Hon har haft flera hits som soloartist. Hon sjöng avslutningslåten till Härskarringentriologin, Into the west, som hon skrev tillsammans med Howard Shore. Låten fick en Oscar för bästa filmlåt.    


                             


Här sjunger hon "Universal child" som är sistaspår på hennes julplatta "A christmas cornucopia". Jättefin låt och text och hon sjunger den jättebra.


Av Malin wiper - 20 december 2010 17:10

            

Nu har jag gjort det jag förutsatt mig i dag så jag orkar inget mer och då bloggar jag ändå trots att jag har bloggvila...  Här ser ni änderna som äter för fullt av solrolsfrön. Vi var ut och fikade på Ritz i dag när mannen kom hem från sina åtaganden. Nu har jag bara kvar att baka några småkakor sen köper jag resten.

 

  

 

Dessa läckra bakelser fanns på Ritz i dag plus flera fina tomtetårtor men dom har jag fotat förut.

 

  

I går var det söndagsöppet så min jag skickade iväg min man att fota på Butik Ingelund. Jag var inte i form för att gå ut. Det är så fint därnere i Ingelund både naturmässigt och butiken. Mr T tog inga närbilder på sakerna som jag brukar göra men jag är tacksam ändå att han ville fota.        

 

   

Jag har köpt en sån löpare som ligger i mitten på bordet och den är jättefin och lyser verkligen upp. Den är rutig med två broderade hjärtan på vardera sidan.  

 

        

Ännu ett bord med jättefint porslin och annat      

 

   

Det finns även leksaker, barnkläder och barnböcker. 

 

 

          

Min man köpte denna sockerbageriets glögg till halva priset. Sen köpte han en flaska "Havtorn" saft som han älskar och denna är jättegod säger han. Jag skall försöka ta mig dit också före jul för att inhandla lite saft, te och annat som behövs. Klicka här för att komma in på en sida med recept på havtorn    

      

 

Av Malin wiper - 20 december 2010 07:52

            

         Bilden kommer från Vicke animera i gimp


Jag blir tvungen att ta en bloggpaus i dag för att hinna baka och göra lite annat som måste vara klart före julen. Återkommer i morgon igen och önskar er alla en fin dag i vårt härliga vita vinterland...  Här är det 10 grader kallt nu och bedövande vackert ute. Synd att det är sån dålig planering numera så att så många olyckor händer. Fast vi kan ju inte skydda oss helt heller och nu när vi var till mamma sist så körde dom flesta rätt sakta men sen kom det bilar som bara susade förbi i minst 140 trots det dåliga väglaget på omkörningssidan på motorvägen. Det är en sån väg mellan Jönköping och Borås att man bara kan köra om på vissa streckor.

   

        

 

Klicka här för att komma in på Whitney Houstons hemsida

 

 

   

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards