Öppen Ridå

Alla inlägg den 20 maj 2024

Av Malin wiper - Måndag 20 maj 09:00


 

Min son var ute med en kompis och åkte bil och då såg han två motorcyklar som han fotade. Han mejlade mig bilden och motorcykeln till vänster  är lite annorlunda och kanske lite äldre ser det ut som. Tack sonen!

 

Denna bild fick jag låna av min nätvän Bittan. Det är en gul Harley Davidson från 1999, så läcker. Tack snälla du.

 

 

Då fortsätter jag lite på det gula temat med en Chevrolet Corvette från 2006. Den fotade jag när den åkte iväg från ett köpcentrum

 

  

Fortsätter med en gul cykel som jag såg hösten 2023 

 

          

Donovan med Colours. Han är en av mina ungdomsidoler. Klicka här för att höra en annan låt med honom som heter Mellow Yellow.  Alltså två låtar med gult i texten

 

                                                            

 

 

I Botaniska trädgården finns denna gula bänk som har ett syfte

 

  

Här kan man läsa bänkens syfte 

 

 

You light me up (du lyser upp mig)

 

        

En gul vindskulptur 

 

 

Gult är verkligen inte fult

 

 

En gul båt jag fotade innan den fraktades ner till vattnet för sommarens äventyr

 

 

Gula penseer med inslag av lila. 

 

Just nu är det solfritt med 11 grader varmt och jag såg i går på väderleksrapporten att det skall bli svalare, och det blåser lite mer. Jag får en känsla i kroppen att det kommer att bli regn. Jag önskar er en skön början på denna nya vecka.

 

                               Hjärtlig hälsning från Malin


 


 

#Motorcyklar #Chevrolet #Donovan #bänk #vindskulptur 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Västerås Summer Meet 2024

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2024 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards