Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 22 maj 2011

Mamma, syrran, svågern och lite till!

Av Malin wiper - 22 maj 2011 18:24

  

Jag hade några ordspråk inne för ett tag sen och nu har jag fått en kommentar på nåt klurigt som jag vill ha hjälp med...   Jag har gissat på präst.


Klicka här för att komma in på bloggen till tjejen som kom med detta kluriga


. Vilket av följande tre yrken nämner den skrockfulle helst inte på en båt?
1 Präst X Kock 2 Smed


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

   

Fortsättning sen lördag när vi var i Kinna, Skene


Sen åkte vi till mamma och fikade. Vi hade termos och kaffebröd med oss eftersom vi inte kan ta med mamma ut på Café längre. Hon blir orolig och vill bara hemVi hade tänkt sitta ute på gården som förra gången men det var för kallt för mamma som lätt fryser. Hon var spirituell och glad som vanligt. Det blev rena kramkalaset och jag pysslade om mamma en stund sen genom att fixa hennes hår och sminka henne lite. Jag hade köpt en  jumper på second hand för bara 30 kr som inte satt bra på mig men på mamma som gått ner mycket i vikt hängde den fint. Förut älskade hon alla sötsaker och kunde äta rätt mycket men nu får hon bara i sig lite så det är ingen idé att lägga fram för mycket.


  

Här kommer mamma gående med sin rullator. Hon har lite besvär med cirkulationen i benen. Vi är här på väg ner till dagrummet efter att vi umgåtts ett tag.


  

Sen åkte vi iväg till syrran och svågern och där blev det fika också...  Vi har spårat ur igen allrahelst jag som nu sitter här med sötsug igen och skall börja om för femtioelfte gången...  Jag undrar verkligen om jag kommer att bli smal igen som förr...  



Det är så lustigt för min syster är blondin och jag är mörkhårig. Sen blev jag blondin och nu är hon mörk...  Hon har klippt sig i en kort frisyr och har mörkare brunt hår med lite rött i. Hon passar jättebra i detta men man är lite ovan...  Känns som ombytta roller...  


  


Dom hade sån fin grupp mitt på bordet ute på uteplatsen. En snidad träskål som min svågers morfar tillverkat och i den massor av fina snäckor.


  

Axa hade varit hos en hundvakt några timmar och lekt med en annan hund och var helt slut och orkade knappt hälsa...  


  

Till slut reste hon sig lite och man fick klappa om henne



  


Sen fick jag en bild på deras katt Pip-Larsson som varit ute på äventyr men som kom hem en stund och var lite social...  


 

Fina glas i samma skyltfönster

    


Vi höll på att tvärbromsa av förvåning när vi såg detta hus på hemvägen. Det har varit ett risigt nedgånget hus som nu är helt nyrenoverat och heders åt dom som gjort detta så huset får bevaras till framtiden


 
 
Hebbe

Hebbe

22 maj 2011 18:43

Hej du,,det var inte lite du hunnit med i dag,fina bilder oxå..Själv har jag kommit hem efter 4 dagar i Vreta,är ganska mör faktiskt,men nu är projektet spaljé avslutat.Haé Kram.

http://farfar0hebbe.wordpress.com

Malin wiper

22 maj 2011 18:46

Jag har bloggat för mycket i dag men har inte orkat göra nåt annat. Förstår att du är mör när du varit borta så länge. Förstår att du byggt nåt.

Ha en fin kväll
kram

 
ansepanse

ansepanse

22 maj 2011 18:56

jag vet inte, men jag säger smed :D
många fina bilder du visar, som barn bodde jag i ett nästan likadant hus som det röda du visar
kramar

http://kinaguld.blogg.se

Malin wiper

22 maj 2011 18:59

Då har vi två alternativ tack! Vad kul att du bott i ett sånt fint hus som barn.

Ha en fin kväll
kram

 
Ninz

Ninz

22 maj 2011 21:01

Vilken heldag, kan tänka mig att du är trött i mössan nu, nå jag hade varit det ivf :) Jisses vad fint huset är! Heder åt dem som fixade och renoverade upp det :)
Bamsekramen till dig!

http://ninz.bloggagratis.se

Malin wiper

23 maj 2011 07:40

Ja du och den tog inte slut där utan det hände mer. Ja du det är kul när folk fixar upp gamla hus

Bamsekram till dig också

 
Maya

Maya

22 maj 2011 21:20

Halloj! Ett litet tips att stå emot sötsug. Om Du gillar russin så kan Du äta några sådana när sötsuget kommer, banan är sött också. Det tar 4-6 veckor att bli av med sötsuget så man får stå ut ett bra tag. Men om man belönar sej själv med någonting annat (bra/nyttigt) och/eller sysselsätter sej med nånting istället för att t.ex fika så blir det lättare. Men visst är det svårt. Det är det.

Vi skulle behöva dra ner på mycket och motionera men det hinns liksom inte med när vi har fullt upp med trädgård och annat, sen har jag ju värken också så det blir liksom inte av. Man får väl ta sej i kragen och hoppas man blir smal till Beach 2014 eller nåt sånt hihi :D

KRAM!

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

23 maj 2011 07:40

Jag hade fått bort sötsuget efter flera veckor men sen hände nåt som gjorde att jag fick tillbaka suget. Får köpa mig ett russinpaket då, tack för tipset. För mig är beach 2014 försent ;)

Ha en fin dag
kramar

 
skrivmoster

skrivmoster

24 maj 2011 09:12

Trevligt att hänga med på er lilla tripp!

Din mamma och du är så oerhört lika varandra! Hon ser så fräsch och fin ut! Hon bär sin ålder med heder!

Gissningen... ja vad slog mig direkt - kanske präst? Jag vet uppriktigt sagt inte...

Ha en fin dag! Skickar varma kramar!

http://bkoggplatsen.se

Malin wiper

24 maj 2011 09:17

Alla säger att vi är lika ändå har vi varken samma näsa, haka eller ögonfärg. Hon har bruna vackra ögon och jag har gröna. Det måste vara nåt drag av nåt slag. Tack för dom fina orden om min mamma ;)

Jag trodde också det var präst. Får gå in och kolla på tjejens bogg om hon svarat mig.

Ha en jättefin dag
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards