Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 22 maj 2014

Volvo Pv, några andra bilar och Billy Joel...

Av Malin wiper - 22 maj 2014 17:00

  

En Volvo Pv som kom utkörandes från Byarum när vi var ute en dag. Detta är en färg som man ofta såg på PV förr så jag blev så nostalgisk. Dom var mest vinröda, svarta, blå, vita eller beige/grå. 

 

         

Här några fler bilar som kom utåkandes från Byarum samtidigt som PV:n. Det blir inte så bra när man fotar från bilen            



Jag har fått en jobbig klåda på hela kroppen och mest på halsen så jag har testat att utesluta vissa livsmedel och annat. Min man tog ner våra flyttkartonger till källaren och sen vädrade vi ut och det blev bättre i halsen men inte på kroppen. Jag misstänker nu min inhalator som jag haft i 3 månader så jag skall trappa ner i en vecka och se om det händer nåt. Det kan bli biverkningar av sånt och jag är rätt känslig för läkemedel. Sen kan allérgi och immunförsvar försämras om man varit i en psykiskt stressande miljö en lång tid. 

 

   

Varför inte en strandbädd nånstans i ett paradis...  Linens    

 

 

Nu sitter vi bara och väntar på att få komma härifrån och det skall egentligen ske på fredag men det verkar dra ut på tiden. När vi får klartecken tar vi över sängen direkt och lite annat så vi kan ligga över och sen bara åka och hämta saker. Lika bra att flytta in direkt och det är ju bra flyttväder, värre om det regnat och blåst. Vi har nu blivit av med en massa möbler och annat så det är rejält utrensat. Nu har vi även fått tag på folk som kan tänka sig att ta vår bäddsoffa och vår förra säng som vi hade i huset. Vi vill bara bli av med sakerna , så vi kan gå vidare och ha kvar det vi absolut inte vill göra oss av med. Vi har lite saker som vi inte gör oss av med förrens vi ser om dom ryms och passar in.

 

 

När vi får klartecken för flytt då kommer jag att ta en längre bloggvila så vi får klart så mycket som möjligt för sen är ju städningen kvar också och då är det bra att man har nån vecka på sig. Min laptop slocknade helt i går så det är tur att vi har en i reserv. Min man får kolla upp den men vår tid är begränsad så jag får använda reserv laptopen ett tag.  

 


Billy Joel med så passande låten "Movin Out". Klicka här för att komma in på hans hemsida 

 

 

 

#PV #Volvo #Säng #Klåda #Allergi #Flytta #Billy

 
 
Annika

Annika

22 maj 2014 19:29

Den där strandbädden såg verkligen lockande ut. Så himla jobbigt med den där klådan. Hoppas att det blir bättre nu då ni har flyttat klart och det lugnar ner sig lite. Min dröm är att få äga och glida runt i en riktigt gammal bil en sommar. Vem vet...
Ha nu en skön kväll. Stor kramen

http://www.badtant.bloggo.nu

Malin wiper

23 maj 2014 08:31

Ja du där skulle man vara. Jag är lite bättre i dag men nåt är det som inte vill släppa riktigt men jag misstänker min inhalator och miljön vi haft här nu med kartongdamm som dragits upp

Det är en härlig dröm du har för dom bilarna är så tjusiga motför dagens bilar och då skulle man glida omkring och njuta. Bra att det finns folk som tar hand om dessa skönheter så man får se dom på våra gator

Hoppas din dröm går i uppfyllelse

Ha en fin helg
kramar

 
Susanne

Susanne

22 maj 2014 21:57

Skönt att börja möblera när man har lagomt med möbler och inte för mycket. Förstår att du vill ta bloggpaus vid flytten. Det är så skönt att få allt färdigt så man kan slappna av sen.
Har ingenting emot att få se bilder sen ;)

Kramisar

http://beauty-beholder.bloggplatsen.se

Malin wiper

23 maj 2014 08:29

Ja du det går lite fortare ;) men bäddsoffan kommer jag att sakna för vi har haft den i 23 år och den har stått på olika ställen i våra boenden, känns som en livslång inventarie men vad gör man.

Jag orkar inte blogga mitt i flytten men det blir nog ingen lång bloggpaus om jag känner mig rätt ;)

Tack för din fina kommentar
Ha en skön helg
kram

 
Annelie

Annelie

22 maj 2014 23:39

Ta nu hand om dig vännen.
Nu har jag kommenterat ikapp... vår stationära dator var ju inlämnad så jag hade bara laptopen. Men, den var såå seg så jag höll på att få "tupp-juck".. då orkade jag absolut inte att vara på bloggarna.

Sköt om er.. // Varma kramar och Trevlig Helg.. Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

23 maj 2014 08:14

Tack snälla du. Jag vet hur det är för jag har haft det så många gånger också och man blir galen. Just nu är det nåt galet med min laptop så jag sitter med en reserv som inte är lika bra

Sköt om er ni också

Ha en underbar helg
kramar

 
Kenneth

Kenneth

23 maj 2014 06:44

Tittar förbi för att säga Hej och passar på att önska en trevlig helg samtidigt

http://rothvoss.se/enblogheltenkelt

Malin wiper

23 maj 2014 08:13

Du är så välkommen att titta in. Ha en fin helg själv
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards