Öppen Ridå

Alla inlägg den 19 maj 2024

Av Malin wiper - Söndag 19 maj 14:45


 

Den här bilden tog min man då hans bror och han var ute och fiskade nere vid Mälaren i går


                                                              


 

När dom sen var på väg hem genom Vasaparken så såg dom dessa hästar med vagnar bakom. Det var Västerås Barnfestival i går så det fanns mycket att välja på för barnen. Häst och vagn genom Vasaparken och vädret var ju på topp. Jag hade velat att han tagit fler bilder från fisketuren men dom som fanns var inte bra i och med den skarpa solen

 

           

Mean Mary on fast banjo med låten Iron Horse. Mean Mary är en amerikansk singer- songwriter, multiinstumentalist, romanförfattare, proucent och YouTube-personlighet 


  

Jag mötte sen upp männen efter fisketuren som inte gett en enda fisk. Dom skall åka ut en dag väligt tidigt och lite svalare och solfritt väder för då är chansen större att få fisk. Här går dom förbi The Bishop Arms dit vi gick mycket förr. Dom öppnade inte förrens senare på dagen


  

Då valde vi att gå till Global Living istället och ta oss en öl. Fast här ser ni att svågern valde en ginbaserad drink istället. Själva delade vi på en Mariestads öl. Det var svårt att fota eftersom det nästan var fullsatt där. Vi som skulle ligga lågt ett tag har unnat oss mycket dom sista dagarna


 

Här vid Stora torget såg jag denna läckra vagn där dom sålde creps. Den såg så retro ut nästan som en halv gammal husvagn

 

  

På Stora torget såg det ut så här på Västerås Barnfestival. Barnen fick bekanta sig med polisbilar, sopbilar, biblioteksbussar och mycket annat. 

 

  

På Barnfestivalen 2023 så kunde man se dessa figurer och det var många barn som ville fotas tillsammans med dom

 

 

På sommaren samlas alltid ett antal motorcyklar på Stora Torget och det gillar jag. Denna Harley Davidson såg jag häromdan

 

           

Steppenwolf med Born To Be Wild. Ett av soundtracken till filmen Easy Rider

 

  

Här är en av motorcyklisterna på väg från stora torget

 

 

Barnvagnen jag skrev om i går står fortfarande kvar i busskuren. Jag har begärt inträde på en fb grupp där man kan sätta in sånt man hittat av både stulet och borttappat. Tyvärr så har jag inte fått svar om inträde på fb gruppen än så jag kan inte göra mer. Det var verkligen segt. Klicka här för att komma in på inlägget gällande barnvagnen

 

   

Nu är vi uppe i 24 grader varmt men det blåser lite extra i dag och det känns skönt. Ha nu en fortsatt härlig dag kära besökare. 

 

#Mälaren #Barnfestival #Mary #öl #creps #Harley #Steppen #Barnvagnen 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Västerås Summer Meet 2024

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2024 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards