Öppen Ridå

Alla inlägg den 18 maj 2024

Av Malin wiper - Lördag 18 maj 16:30


 

I förmiddags gick jag förbi vår busshållplats när jag var på väg ner till centrum. På håll såg jag denna barnvagn (sittvagn), och blev så ställd när jag inte såg nån bredvid vagnen så jag blev lite oroligatt ett barn satt ensam i vagnen. När jag kom fram så såg jag att vagnen var tom. 

 

Är det nån som känner igen denna vagn som fanns på Skallbergets busshållplats? 

 

 

 

Så här ser barnvagnen ut framifrån

 

 

Jag trodde barnvagnen var ny eftersom det satt plast runt stativet men hjulen var rätt mycket slitna

 

                                                                       

 

 

En lite närmare bild. Man undrar ju vad som hänt när en barnvagn står helt tom och övergiven på en busshållplats. Det blev ett extra inlägg på grund av detta.

 

          

Bee Wind Spinner. Hoppa er dag spinner på

 

     

 

#barnvagn #wind

Av Malin wiper - Lördag 18 maj 10:00


  

Vi var ju och såg återinvigningen av Aseaströmmen i går och jag började med att filma Västerås Stadsmusikkår. Dom spelade jättebra och sen hölls det invigningstal. Dom borde ha avspärrat så man hade vetat vad man hade att hålla sig till. Många av oss som stod längst fram för att fota och filma blev helt plötsligt bortkörda. Vi fick inte stå där om nåt skulle hända och jag kände mig som ett frågetecken.

 

                                         

 

Jag gick undan men flera stod kvar och hon sa inte till dom så jag tappade helt lusten. Så när en kvinna skulle hålla invigningstal så kunde jag inte gå fram och fota och filma. Så jag har inte det material som jag hade velat ha. Om hon sagt till på ett vänligt vis och om det hade varit bättre organiserat så hade jag stannat kvar. Vi la ner och gav oss ut i folkvimlet istället.

 

 

Här ser man delar av Västerås Stadsmusikkår. Tyvärr sken solen så skarpt så bilerna är inte optimala. Vad jag kunde se så var två tjejer med i musikkåren. Min son har spelat med liknande musikkår och dom var även över till England och uppträdde. Även min sons pappa har varit med i både blåsorkester och storband

 

Mäktig bastuba

 

 

Här höll dom på att förbereda sig

 

       

Jag filmade Västerås Stadsmissionskår tills jag inte fick stå där längre så därför blev det bara ett klipp. Jag hade tänkt sätta ihop flera och även med bilder men gav upp 

 

 

Sen var det dags för invigningstalet av Ann-Louise Molin Östling, kulturnämndens ordförande. Eftersom jag inte kunde gå fram och filma så tog jag bara en bild men då blev den endast från sidan.

 

 

Vi gick till Pitchers och tog oss varsin öl istället. Jag satt in mig i ett montage för att dölja ansiktena på några som satt bakom

 

  

Här sitter min man med sin Eriksbergs orginal. Stan bara brusade av folkliv så det var länge sen jag såg så många i centrum. Uteserveringarna var fulla av människor som bara njöt av god mat och dricka 

 

 

Vi skulle ligga lågt men tog ändå en kaffe efter ölen och det hos Bageri April. När vi satt där så såg vi min mans bror så vi ropade på honom så vi fick en liten pratstund innan vi gick vidare


 

En bild på mig i Stadsparken.

 

Min man är ute och fiskar med sin bror på ett ställe nere vid Mälarstranden. Själv skall jag promenera ut och ta lite fler bilder och sen kanske vi möts upp inne i stan. Det är inte lika varmt som i går och det funkar bra för mig som svettas så mycket i ansiktet. Förr var det mer en torr värme men numer är luftfuktigheten högre. Hoppas ni har det bra och kan njuta av det fina vädret. Solig hälsning från Malin

 

            

Chris Rea med Gone Fishing

 

 

 

#Aseaströmmen #Stadsmusikkår #Pitchers #Bageri #Fiskar #Chris 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Västerås Summer Meet 2024

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2024 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards