Öppen Ridå

Alla inlägg den 17 maj 2024

Av Malin wiper - Fredag 17 maj 09:45


 

I går då vi var på väg ut på vår promenad så såg jag nåt på gräsmattan men det såg så märkligt ut. Jag gick närmare och då såg jag att det var en hare. Den låg blixtstilla och när jag närmade mig med lätta steg så reagerade den inte så jag började fundera på om haren var sjuk. Gick ännu närmare och såg ju att haren levde så jag tog denna bild. Sen såg jag att den var lite sliten i pälsen. Den låg mellan huset och trottoaren. 


Efter att ha promenerat ett antal km så tog vi oss till Stadsparken där det verkligen var sommarstämmning. Nästan alla bänkar var upptagna och folk satt och låg även på gräsmattan. Folk var gladare än på länge och till slut hittade vi en bänk och då kom en man och två kvinnor förbi och fotade varandra mot Faunapassagen. Mannen kom och satt sig vid oss medans kvinnorna hade ett samtal. Ofta kommer folk fram och pratar med oss och mannen var jättetrevlig och han hade som mig gått igenom några ögonoperationer. Sen fortsatte vi prormenaden   


 

Här kommer lite bilder på tulpaner jag fotade i Stadsparken. Det verkar vara tulpanernas år i år för det kryllar av tulpaner i olika färger i dom flesta rabatterna


 

      

Music Travel Love med en cover på Elvis Presleys låt Suspicious Mind


    

 

Fotade denna tavla med en skata bland tulpaner i Ekströms konst skyltfönster

 

 

När vi hade promenerat nästan 7 km så var vi så törstiga och trötta av värmen så vi slank in på Global Living för att ta oss en öl på deras uteplats. Det var nästan fullsatt på uteserveringen men vi hittade ett bord. Där satt vi och myste en stund innan vi fortsatte vår promenad.


 

Så här ser uteservering ut då det är tomt, en bild jag tog en lite kallare dag


  

Vi tog även en sväng in till Röda Korsets second hand. Där såg jag denna färgstarka klänning med pannband som fick mig att tänka lite på 1970-talet

 

                                       

 

I dag skall vi ner till Stora Torget där dom har en återinvigning av Aseaströmmen 14.45 till 16.15 Kl 14.45 kommer Västerås Stadsmusikkår att spela. Klicka här för att se hela dagens program. Klicka här för att se vad jag skrev om detta evenemang 13 maj

 

            

The Lovin'Spoonful med Summer In the city. Ha nu en underbar sommardag vad ni än skall hitta på. 

 

                                    

 

#hare #stadsparken #tulpaner #Travel #Ekströms #Röda #festklänning #Aseaströmmen #Lovin'

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Västerås Summer Meet 2024

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2024 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards