Öppen Ridå

Alla inlägg den 15 maj 2024

Av Malin wiper - Onsdag 15 maj 09:15


 

Min man gjorde ett jättefynd för några dagar sen på Röda Korsets second hand. Han köpte denna skjorta för endast 75 kr och den var helt oanvänd och kommer från Stenströms . Där kostar skjortor från 1.600 kr upp till över 2000 kr. På etiketten står det också Fitted Body Twofold super cotton

 

                             

 

Klicka här för att komma in på Stenströms som funnits sen 1883. Klica här för att se ännu fler sjkortor från Stenströms. Klicka här för att se att Stenströms även har damkläder

 

  

På etiketten står det också Fitted Body Twofold super cotton. Klicka här för att se hans förra fynd, en frottéskjorta. Plus att han köpt två nya t-shirts

 

                               

Det är en riktigt finskjorta och såna har han inte köpt på länge. Han passade så bra i skjortan som satt perfekt och ibland behöver man ett lite finare plagg. Sist han köpte några skjortor var hos Stilmarks i Hallstahammar och dom är också av hög kvalitet. Tyvärr finns inte Stilmark längre, den las ner för ett tag sen efter 60 år 

                     

 

Vi har lagt undan lite till klädköp så nu har jag också skaffat mig lite nytt. Min man var smakråd och han sa att denna topp var jättefin på mig, och jag som inte haft nåt i vit färg på länge. Ärmen är lite vid och vågig. Den köpte jag på Cassels Erikslunds Shopping Center dit vi åkte med bussen för några dagar sen

 

                                          

Trosa Möbler

 

Den finns även i färgen på bilden ovan och i turkos. Klicka här för att se vart den finns  

 

        

Epilogue - Kristoffer Wallin & Daniel Wurtzel. Det går att göra konstverk av tunna tyger också, så vackert. 

 

 

Sen såg jag dessa byxor som var i stretch och med ett blommönster i lila med grön bakgrun. Jag trodde inte jag skulle passa i dom men där bedrog jag mig för dom satt hur bra som helst och var urläckra. Den vita toppen passade jättebra till byxorna. 

 

  

Jag köpte även dessa beige stretchbyxorna som också satt jättebra. Jag får alltid tag på kläder som passar min kropp hos Cassels. Dom har mycket mer att välja på än hos många andra klädbutiker. En topp och två par stretchjeans gick på 1.400 kr sammanlagt och det är billigt för den kvaliten. Innan covid hade vi både Cassels och Dea Axelssons i Centrala Västerås. 

 

 

Jag har även köpt dessa ecco sandaler hos Ryns skor förra månaden för flera sandaler jag haft länge nu håller på att gå ur tiden. Jag måste ha bra skor för ryggen numera så det går inte att köpa nåt billigt. Bättre med några bra skor istället för många billiga som påverkar min ryggskada, dessutom promenerar vi så mycket också så man måste ha bra på fötterna.

 

                           

 

Vi skall gå in i ett sparläge nu ett tag, för nu kan vi ta med oss fika ut själva och sätta oss på fina ställen och promenera runt. Vi har några saker att se fram emot i sommar så jag hoppas vi håller oss friska. Det är störningar på nätet så allt tar tid.

 

           

Lalla Hansson med Sin egen väg. Klicka här för att se när jag och Mr T var och såg Lalla Hansson på Restaurang Martini. Klicka här för att se lite mer från den kvällen. Klicka här för att se vad vi åt och drack. Den restaurangen las sen ner tyvärr. Där åt man gott, artister kom och uppträdde och dom hade ett dansgolv så vi var uppe och dansde jättemycket den kvällen. Vi hade 23 grader i går eftermiddag och det blir nog samma temperatur i dag också. Vi skall promenera ut som vanligt och då skall vi ta eget fika med oss.

 

                                Ha nu en skön sommardag med lite svalka

 

 #Röda #skjorta #Stenströms #topp #Kristoffer #sandaler #Lalla

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Västerås Summer Meet 2024

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2024 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards