Öppen Ridå

Alla inlägg den 14 maj 2024

Av Malin wiper - Tisdag 14 maj 09:00


 

Jag såg denna moped Puch Dakota utanför Röda korset en dag. I och med att den har en blå färg så kan den vara från 1970-1982


 

Den såg verkligen jättefin och välskött ut

 

         

En restaurerad Puch Dakota från 1974


 

En liten retro orginalväska på sidan och såna sadlar kallades "limpa" förr


 

Snygg retrolampa, sånt gillas


 

Detta är en SAAB  från 1993 som jag såg i söndags då vi besökte Hälla Shopping. Jag har faktiskt haft en Saab 96 V4. Den hade jag första delen av 1980-talet.


 

Det var en cab så den var helt öppen


 

Min man kom i samtal med en man som ägde denna bil som var en Triumph TR6 från 1972. Triumph TR6 är en sportbil, tillverkad av den brittiska biltillverkaren Triumph mellan november 1968 och setptember 1976 


 

Vi hade lite att handla på ICA Maxi och gick då förbi Icander som är en restaurang och café inne i köpcentrumet. Just då hade dom ett erbjudande på mat för endast 99 kr. Det var bakad potatis med skagenröra, sallad med en senapsdressing och till detta avlånga skivor med bröd. Det ingick även kaffe och kaka.

 

                                                                                    

 

Skagenröran var den godaste vi ätit på många herrans år. Räkorna var perfekta och även senapsdressingen var på topp. Vi har fikat där några gånger men bara ätit en gång förut och dom är billigare och maten är så välgjord. Därför har dom nästan fullt när lunchen serveras.  



 

Har man ingen balkong så funkar detta också, väldigt fina fötter. Ibland kan man känna sig som en riktig "Fot" ograf

 

         

Nu tonar vi ner med lite skön musik inför en härlig sommardag. Låten heter Dream och dom som framför låten är Josh Turner, Allison Young & Sonny Step (Pied Pipers cover). Nu önskar jag er en skön dag med både behagliga ljud och ljus

 

                                                   

 

#Puch #Saab #Triumph #Icander #skuggfigrurer #fötter #Allison

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Västerås Summer Meet 2024

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2024 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards