Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 29 maj 2024

Vespa 2007, Honda, hund, ringduva, Gzim, bilskyltning och The Bellamy Brothers

Av Malin wiper - Onsdag 29 maj 09:15


 

I går fotade jag denna knallröda Vespa på Stora torget. Det är en Vespa GTS 250 från 2007


 

Sedd lite framifrån


Jag gick förbi denna motorcykel Honda från 2008 då jag var på väg in till centrum. Den såg häftig ut med sina färger svart, vitt och rött 


 

En cykel i centrum som mist både sadel och framhjul. Till slut så brukar bara stommen vara kvar. 


 

Gick förbi en hund som stod längst upp på en trappa. Är det nån som vet vad det är för hundras?. Kan det vara en Fransk bulldogg?


 


Vi kom gående på en av centrumgatorna där man kan se skulpturen Gzim. På pojkens huvud satt en ringduva så avslappnad. Det såg både gulligt och kul ut. Jag tog en helbild på ringduvan på Gzing men den blev för mörk för att kunna ljusas upp

       

Lite klickbilder på Gzim från 2023. Folk har satt på Gzim både jackor, mössor, nackkudde mm genom åren. Klicka på bilderan så blir dom större


  

Klicka här för att se när dom byggde en ny bänk till Gzim


 

Här tittar ringduvan ner och sen flög den iväg.

 

 

Lite blomster som lyser upp i vårt närområde


  

Jag stannade till då jag såg texten på denna bil.Mellan blommor & blad är en firma som håller på med trädgårdsskötsel. Hon som driver företaget heter Eva Ramström. Jag gillar texten som känns som känns som en kort dikt 

 

 

Solen skiner och vi har 17 grader varmt på morgonen. Nu är det så tryckande så det blir nog regn. Nu är det inte långt till helgen och då har vi lite att se fram emot men ingen idé att skriva om det innan det hänt. Ha nu en skön dag kära besökare

 

 

Avslutar med denna bild med rolig text som min son mejlade över till mig.   

 

        

The Bellamy Brothers me Let your love flow. The Bellamy Brothers är en amerikansk countryuo som bildaes 1968

 

#Vespa #Honda #bulldogg #ringduva #Gzim #Eva #Bellamy 

 
 
Ingen bild

syrran

Onsdag 29 maj 10:26

Hej Syrran!
Hunden är med största sannolikhet en Fransk bulldogg, de är precis så där biffiga som den ser ut. Hade en arbetskamrat som hade en sådan vid namn Viggo. Jag var rädd för honom från början då de ser lite grymma ut men han var en riktig knähund :DDD När vi hade möte skulle han sitta i knä och ville ha kel, så mysig.
Ha en bra dag väder Malin ;-)
kram från din syster

Malin wiper

Onsdag 29 maj 12:45

Tack för att du talade om detta. Viggo var ett bra namn ;). Dom ser verkligen grymma ut men kan vara som du uttrycker så roligt ;)

Ha en fin dag själv syrran
Kram från din storasyster

 
Äventyret framtiden

Äventyret framtiden

Onsdag 29 maj 19:01

Haha, ja tänk ändå att alla 18 syskon inte visste ...
Den röda vespan skulle jag gärna ha och susa runt med här i backarna.
Kram till dig Malin!

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

Onsdag 29 maj 22:48

Precis!. Jag skulle också vilja ha en sån vespa och bara susar runt i som du så bra uttrycker det. Tittar in till dig i morgon

Kram till dig också Mrs K

 
Maria

Maria

Torsdag 30 maj 08:24

Åh vilken vacker färg på vespan, alldeles klarröd.
Ha en fin dag, hälsar
Maria

http://www.storlurs.bloggagratis.se

Malin wiper

Torsdag 30 maj 08:59

Färgen var verkligen läcker så den lyste upp där den stod.

Ha en fin dag själv önskar dig
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 25 juni 08:15

   Jag hade tid hos Optalmica Ögonklinik i går i och med att synen blivit mycket sämre på höger öga där jag fått hål i gula fläcken. Remiss är ju skickad till Örebro där jag skall opereras. Sen fick jag för några dagar sen papper från Örebro att ja...

Av Malin wiper - Måndag 24 juni 07:30

  I går tog vi bussen till Erikslunds shoppingcenter för att hämta ett tangentbord hos Elgiganten vi lagt undan. Mitt har ju gått sönder men har hållit i 6 år fast jag är så hårdhänt. Fast först tog vi en fika hos Biltema och där utanför såg vi...

Av Malin wiper - Söndag 23 juni 09:00

    Vi inte bara var ute och fikade i går utan vi tog oss en öl på Kajplats 9 glassbar. Innan detta så gick vi omking i olika hamnar så jag har tagit många bilderoch filmat     Man kan även sitta utanför baren på dessa höga röda barstolar...

Av Malin wiper - Lördag 22 juni 11:30

    Vi tog en fika på Bread & Sweet By Jennie i går, och det var syrran och hennes man som bjöd på detta. Vi fick en slant i och med ett  jubileum. Tusen tack!.      Dom har så många kunder så redan då vi kom så var flera nya bakelser slu...

Av Malin wiper - Fredag 21 juni 08:30

  Då har vi fredag igen och en Midsommarafton som många firar med sina familjer. En del kanske gör som på muggen ovan och tar sig en svängom. Många kommer att grilla och en del håller till på stranden. Ännu en mugg jag fotade hos Myrornas. Klicka ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Västerås Summer Meet 2024

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2024 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards