Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 6 januari 2024

Marie Nilsson Lind, Ekströms Konst och The Beatles

Av Malin wiper - Lördag 6 jan 09:15


 
Jag såg att Marie Nilsson Lind dött och det i en ålder av 62 år. Det känns så tragiskt för man såg ju hur dåligt hon mådde förut i och med hennes systers bortgång och för ett tag sen dog ju även hennes man. Jag kan riktigt känna hennes smärta och vemod i hennes utstrålning. Man kan av sorg dö av brustet hjärta och hon var ju så nära både sin syster och sin man. Saknaden blir ju så ofantligt stor när man saknar en livspartner man stått nära och älskar innerligt och har det bra tillsammans med. Jag har själv en sån partner så jag kan leva mig in i detta

 

         

Marie Nilsson med Anropar himlen. Jag blev så berörd av texten och hennes sång så jag fick gåshud och tårar i ögonen.  Jag är  ju själv en känslomänniska med högkänslig personlighet och det är både på gott och ont.

 

      Hoppas du får vila på ett moln med din man och syster i en annan dimension

 

   

   

Här kommer lite tavlor jag fotat i fönstren hos Ekströms Konst. Att bilderna är lite sneda beror på att jag har måst beskära dom i och med att mitt på dagen är det svårt att fota i skyltfönster. Det blir skuggor och man får ställa sig långt på sidan för att få en bild. Denna tavla beskriver dans, musik och fest


  

Fullpackat med kvinnor i en soffa


 

En Stålkvinna och det finns även en som Batman men det glänste så i den tavlan så jag kunde inte ta med den


 

Avbildade musiker och till vänster Bruce Springsteen, i mitten The Beatles. Den längst till höger ser jag inte vad det är för rockband


              

The Beatles med The Long And Winding  Road. Jag gillar ju melodier så denna låt är en av många favoriter med bandet. Den är så melankoliskt vacker


  

Denna prydnadssak föreställande en golfspelande den såg jag hos Myrornas second hand. Den är lite grotesk


  

Vi var ju till Hälla Shopping i går och då kollade vi runt och såg denna gulliga nallebjörn med tomteluva

 

 

Själv valde jag att bli fotad med en jättestor gris..    

 

Jag fick en smärre shock då jag kollade termometern, vi har 24 grader kallt. Nu är det verkligen norrlandsvinter. Vi som promenerar varje dag blir det svårt för nu än om man klär sig ordentligt men det är ju ansiktet som tar mest stryk. Vi tar nog bussen ner till centrum och promenerar där för det är varmare. Ha nu en skön lördag min kära besökare. Var försiktiga i kylan och det hala underlaget

 

                                               

 

#Marie #Konst #Stålkvinna #Beatles #gofspelande #nallebjörn #gris

 
 
Micke

Micke

Lördag 6 jan 12:07

11 grader minus hade vi här när jag gick iväg för att hämta paket, 24 låter inte så kul, usch.

Visst var det hemskt att även hon gick bort, hennes make och syster likaså.
Finns det en annan dimension så hoppas jag de har det fint nu.

Vila i frid.

http://htpp://guldkryckan.blogspot.se

Malin wiper

Lördag 6 jan 12:49

Vi var ute och promenerade men fick avbryta efter 3,71 km för vi frös så mycket i ansiktet. Skall täcka ansiktet med en halsduk nästa gång. Ja du 11 grader kan också vara kallt när luften är lite fuktig

Det känns verkligen sorgligt detta med att alla tre gått bort nu. Endast 2 återstår och det måste var jättesorgligt för dom nu

Jag hoppas verkligen att det finns nåt annat efter detta liv

Ha nu en så skön dag som möjligt Micke

 
Ingen bild

SmålandsJenny

Lördag 6 jan 19:57

Metallica är bandet i skyltfönstret :)

Malin wiper

Söndag 7 jan 09:30

Jag kände igen dom män kunde inte placera bandet ändå

Tusen tack för att du talade om detta. Jag gillar ju Metallica ;). Antar att ni har lika kallt där som här

Ha en fin dag
Hälsning från Malin

 
Göran

Göran

Måndag 8 jan 22:27

Sååå sorgligt! Minns henne från förra upplagan av Så mycket bättre. Gillade verkligen Ainbusk men kanske framför allt lillsyster Josefine med sin speciella stämma. Men klangen i deras stämsång är svårslagen också.

http://singelfarsan.bloggplatsen.se

Malin wiper

Måndag 8 jan 22:42

Ja du det är verkligen sorgligt. Josefine hade verkligen en speciell stämma som du säger. Håller med dig

Sov gott

 
Maria

Maria

Måndag 8 jan 23:01

Så oerhört ledsamt med Marie i Ainbusk. Jag blev ledsen in i hjärtat för hennes skull. Hoppas hon fått ro och återförenats med sina nära och kära.
Spännande att läsa att du också är högkänslig, jag är också en högkänslig person, vilket gör att saker som dessa kan krypa under huden på mig, att jag kan ta in sorg och känslor från andra människor, och inte riktigt kan värja mig emot det. Tycker ändå att det är en tillgång att många gånger fånga upp det som aldrig sägs i ord. Hur känner du?
Hälsar
Maria

http://www.storlurs.bloggagratis.se

Malin wiper

Tisdag 9 jan 08:31

Samma här det var så sorgligt så tårarna kom. Jag hoppas precis som du att hon får ro nu.

Jag har vetat ett tag att jag är högkänslig och som du säger så kan saker krypa under huden och man känner andras smärta och kan ta in mycket mer än andra. Då förstår du precis hur det är

Det går verkligen inte att värja sig mot utan man får lära sig leva med detta. Jag tycker också att det ofta är en tillgång. Precis så känner jag och jag har skrivit rätt mycket om detta i min blogg dom sista åren.

Tack för din fina kommentar

Ha en skön tisdag
Hälsning från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Januari 2024 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards