Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 11 december 2023

Ploq Shell Västerås,The Darzis och Sara Bareilles

Av Malin wiper - 11 december 2023 09:00


 

På en promenad för ett tag sen så var det så dåligt plogat och dom flesta trottoarer var igensnöade så man fick gå på gatan. Till slut blev vi så trötta så vi gick in och fikade på Shellmacken som inte ligger så långt ifrån vårt bostadsomårde. Bensinstationen har varit stängd ett tag men öppnade igen för en månad sen

 

                                           

Jag har varit med i så många årtionden och trott i min enfald att allt skall fungera som förut och till och med bli ännu bättre. När jag växte upp och vi fick snö så var det full fart på snöröjningen. Dom började redan 04.00 att ploga, skotta och fixa taken fria från snö. Trots snö hela vintrarna med minus 30 grader så var det inte många gånger dom fick ställa in tågen. Nu köps tågen in från varmare länder och dom håller inte måttet utan dom blir tvungna att ställa in många avgångar 


 

Nu går Shell under namnet  Ploq Shell och har ett helt nytt koncept och det är jättefint därinne med härlig belysning, luftigt och snygg inredning

 

Klicka här för att läsa lite mer om Ploq. Dom måste verkligen ha brainstorma innan dom öppnade detta nya koncept. 


 

Vi har varit dit en gång tidigare och då tog vi varsin cappuccino och varsin lussekatt. Det var supergott med hög kvalitet på både kaffe och bullen. Dom hade dessutom en överaskningsgömma under lussekatterna i form av några pepparkakor. Jättetrevlig personal dessutom

 

 

Då satt vi med vårt fika där det finns två bord, stolar och bänkar. Bilden blev så usel så jag satt in den i ett montage


 

Dom hade massor av bakeoff som såg jättefint ut. Här kycklingbaguette och ost & Skinka. Allt såg så fräscht ut i disken


 

Denna fick det att vattnas i munnen men tyvärr så klarar jag inte av att äta en sån stor smörgås


 

Dom hade även Bagels med kyckling och även andra fyllningar. En sån skall jag testa nån gång för jag gillar bagels. Dom har även massor av god mat där, även färdiga lådor med pastarätter och annat. 


   

Vi har varit dit ytterligare en gång och då valde jag en pepparkaksmuffins som var helt nybakad och supergod. Min man tog en toscabulle som också var en höjdare

 

 

Denna gång satt vi i deras bardel

 

 

Så här vackert har det varit dom sista dagarna. 

 

        

Melanie Safka med Dust In the wind. Hon har varit en av mina favoriter ända sen jag var tonåring och hon har en fantastisk röst som det inte går att ta miste på. Jag satt med min gitarr och sjöng hennes låtar i mitt flickrum. Jag hade en fin sångröst på den tiden. Sen hade jag en sån där resegramofon i plast med högtalaren i locket och den var ljusblå. Där spelade jag mina vinylsinglar. Det var en annan tid som nu bara är ett minne som flugit bort i vinden 

 

                          

 

Vi ligger lågt nu och tar våra promenader och fixar lite inomhus. Det har varit så oplogat så efter bara 3 km så känns det som man gått 6 km. I går kväll plogades det för fullt i vårt bostadsområde och nu på morgonen har det plogats utefter gatan. Det är på tisdag vi skall ta covid vaccinet inte på onsdag som jag trodde. Då får vi ta oss till Västerås sjukhus men en byggnad utanför själva sjukhusområdet. 

 

                                            Ha nu en skön måndag

 

                               


#Ploq #lussekatt #Darzis #bagels #pepparkaksmuffins #Melanie

 
 
Veiken

Veiken

11 december 2023 15:48

Allt handlar om pengar. Låt snön ligga lite så sparar vi. Så tråkigt. Det är inte tänkt att man ska gå i gatan för att kunna komma fram.
Trösten för er blev i alla fall en fin fikastund i trevlig miljö!
Kram

http://https://www.veiken.se

Malin wiper

11 december 2023 22:10

Det har du verkligen rätt i, det är pengarna som styr numera. Synd för man drar sig för att gå ut och kämpa i snön. Värst för dom som har hjälpmedel och inte kommer fram

Ja du vi fick en härlig fikastund ;) då kom det nya krafter.

Ha en skön kväll
Kram!













 
Maria

Maria

11 december 2023 23:01

Så härligt det låter, att kunna stanna till och ta en fikapaus. Själv bor jag på landet, och här får man minsann gå hem och fika om man vill ha. Men det är inte så tokigt heller, om jag ska vara ärlig.
Så fina bilder du lägger ut.
Ha en fin vecka, hälsar Maria

http://www.storlurs.bloggagratis.se

Malin wiper

11 december 2023 23:07

Det var verkligen mysigt. Att bo på landet har många fördelar och det är inte dumt att fika hemma heller. Vad kul att du gillar mina bilder

Ha en fin vecka själv Maria

 
Äventyret framtiden

Äventyret framtiden

12 december 2023 04:32

Så mycket vinter ni fick redan innan jul!
Fräscht och gott ser utbudet ut på Ploq också, flera sorter skulle jag gärna testa där.
Lycka till med covidsprutan idag och hoppas att det inte blir några efterverkningar. Nu måste vi sköta om oss, coviden har kommit för att stanna verkar det som.
Ha en fin tisdag!
Kram
Karin

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

12 december 2023 07:15

Det är verkligen ovanligt här att det blir sån vinter. Sen är det väldigt fint därinne på Ploq men dom bilderna rymdes inte i inlägget. Fotar mer en annan gång.

Tack för ditt lycka till. Vi båda har tålt vaccinen förut så jag hoppas inget händer nu. En gång hade jag lite ont i armen efterråt men det gick snabbt över

Det känns jobbigt att det inte tar slut med denna covid.

Ha en fin tisdag själv
Kram från Malin



 
Ingen bild

SmålandsJenny

12 december 2023 18:09

Ploq är bra ja, ligger en ganska nära till jobbet så någon gång ibland svänger man in å handlar macka till frukost, dom är goda och man kan välja 2 produkter till väldigt bra pris på morgonen, uppskattat.

Malin wiper

12 december 2023 18:48

Kul att ni har Ploq hos er också. Tack för tipset gällande frukost och det bra priset. Vi skall nog gå dit nån gång och äta frukost och jag är sugen på deras bagel.

Ha en skön kväll
Hälsning från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards