Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 16 augusti 2023

Parkteater i Teaterparken/Stadsparken Västerås, Babben Larsson och Maria Möller

Av Malin wiper - 16 augusti 2023 08:00


 

I går promenerade vi nere vid Stadsparken och då såg vi att nåt hände på andra sidan svartån. Nedanför Västmanlands teater så pågick ett bygge och jag gissade på en scen. 


  

Vi promenerade till andra sidan och jag frågade en man ang bygget. Han sa att det skulle bli en stor scen där för kommande uppträdande av olika artister från och med i kväll 18.00 och evenemanget heter Parkteatern och det är Västmanlands Teater som står för evenemangen. Klicka här för att komma in på hemsidan och se scenen klar. 

 

                                                

Clipart Library 

På torsdag kommer Maria Möller dit och på fredag Babben Larsson. Det är två evenemang vi är intresserad av och allt är gratis. Fast man måste ha med sig en egen stol så vi måste i så fall skaffa varsin lättburen ihopfällbar stol innan dess. Man kan även beställa en färdig picnikpåse. Vi får se hur vädret blir också

 

Klicka här för att se ett gammalt klipp där Maria Möller imiterar

 

      

Babben Larsson med Blodsocker Blues.  

 

  

 

Sen gick vi vidare in mot centrum och där såg jag denna gula tandemcykel


 

Sen såg vi att Bageri April öppnat igen efter några semesterveckor. Vi var så kaffesugna så vi gick in dit och delade på en smörgiffel med ost och gurka. Dom är supergoda och man blir rätt mätt på bara en halv och det blir ju lite billigare då också. Vi väljer alltid bort salladen för min man har svårt för den efter sin tungoperation. Första gången vi åt en sån så tog man en hel och till detta serverades både sylt och färskost på fatet. Vi har dragit in på dyra fikastunder i och med att vi måste spara ihop till en ny buffert. 


                                           

Clipart Library

I går när jag var in till Specsavers så hade jag kunnat få en tid redan i dag men jag tog en på måndag förmiddag. Detta i och att jag har mer känningar av min nackskada just nu och då får jag lite dimsyn så det är galet att prova synen då. Nu skall min man få göra bindvävsmassage på nacke och rygg en gång/dag och jag skall göra lite mer avslappning och även promenera mer än vanligt för då rättar det till sig lite med synen också. Sen vill jag prata med optikern ang detta med att jag fortfarande ser linskanterna som svarta puserande gardiner i utkanten av ögonen, inte mot näsanroten. Det står inget om att man kan få nåt sånt i broschyren jag fick efter starroperationen. Det är väldigt störande och skrämmande.

 

                                                       

Vi har haft regn i natt men solen kom nyss fram och i går kom vi upp till 22 grader  och det verkar bli samma temperatur i dag. Nu är det bara att ta sig ut på några promenader så fort som möjligt. Önskar er nu en skön tisdag mina kära besökare. Tack för att ni tittade in till mig

 

 

Än så länge så blommar det på många balkonger. 

 

        

Maria Möller med Where Do I Begin. En låt från filmen Love Story från 1970 

 

 

#Stadsparken #Parkteatern #Babben #tandemcykel #smörgiffel #Specsavers #balkonger #Ransomed #Maria

 
 
Ingen bild

syrran

15 augusti 2023 15:42

Så roligt med Parkteatern! Hoppas ni kan gå på något av uppträdandena, är ju fantastiskt att det är så många bra artister och gratis dessutom :-)
Ha det gott!
Maria

Malin wiper

15 augusti 2023 16:37

Dom har tydligen detta varje år. Vi skall gå på torsdag och fredag för då är det artister som vi gillar. Hoppas det inte blir regn ;)

Det är fantastiskt att det är gratis och vi skall ha med oss kaffe och nåt till.

Ha det gott själv syrran
Kram från Malin

 
Kristine

Kristine

15 augusti 2023 18:26

Frisk og fin farge på den tandemsykkelen; den synes!

Ha en fin tirsdagskveld ^^

http://slossplassen.blogg.se

Malin wiper

15 augusti 2023 20:06

Det tyckte jag också när jag såg den. Tydligen så är det en hyrcykel.

Ha en fin tisdagskväll själv

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards