Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 8 augusti 2023

Kajplats 9 Västerås hamn, lyxbåten Ferdinand, M People och Diana Krall

Av Malin wiper - 8 augusti 2023 09:15


 

I söndags då min son fyllde jämna år så bjöd vi honom på mat hos Kajplats 9 som ligger i Västerås hamn. Det är ett toppenställe som har lyxig mat, bra bemötande och snygg miljö. Dessutom hade dom sån bra musik som strömmar ur högtalarna. Klicka här för att läsa om att dom har levande musik vissa dagar     

 

                                                   

 

Klicka här för att se när vi var dit då min man fyllde jämna år. Då blev vi bjudna på maten av min mans släkt uppe i Piteå. I det inlägget fotade jag lite mer av inredningen


 

Utanför såg vi denna svarta långa motorbåt där mina tankar gick till "Batman" för det är så sällan man ser en svart båt. Båten heter Ferdinand och han som äger båten satt på restaurangens uteplats och han heter Louie Marti och han är skådespelare och är tillsammans med Magdalena Graaf

 

                                      

 

Klicka här för att se ett klipp på honom och lyxbåten Ferdinand. Louie Marti har bland annat varit med i några Beckfilmer


 

En bild från sidan så man ser hur lång den är


 

Här ser man lite av cockpit


 

Vi bestämde oss för att sitta inne än om dom har en uteplats och en inbyggd uteplats. Jag tog en fin bild på min son med sin styvpappa. 

 

                                                      

 

 

Det blev inte lika fin bild på mig och min son så jag satt in den i ett montage 

 

 

Jag hade gjort ett minnescollage av ett stort gratulationskort till min son men jag visar bara kuvertet. Som present fick min son av oss först en summa pengar, lyxmat, besök på flygmuseet och tårtkalas hemma hos oss. Syrran och hennes man gav min son ett presentkort på Dressman där min son handlar kläder emellanåt. Han blev toppenglad över allt han fick


 

Jag valde rimmad lax med dillstuvad potatis och gravlaxsås. Det är riktiga mästerkockar där så det var en njutning att sitta där och njuta av varje tugga. Tillbehören fick man på sidan om så man kunde lägga upp så mycket som man ville

 

       

En av låtarna som strömmade ur högtalarna har jag för mig var denna. M People med Moving on up. Jag har märkt att varje ställe man går in på som har musik så är det nästan alltid äldre musik från 1960-talet till 1990-talet så även yngre gillar musik från min tid för den har ett långt hållbarhetsdatum

 

M People är en engelsk housegrupp som var stor under 1990-talet. Gruppens största hits är "One night In heaven" och låten ovan. 


 

Min son och min man valde brödstekt abboorr med en Grebbestad potaisgratäng som dom blev lyriska av. Till detta grillad gemsallad.


 

Före maten bjöds det på ett av dom godaste matbröd vi ätit. Dessutom var smöret ljuvligt gott


 

Efter all njutning så beställde vi in deras hemmagjorda glass men vi orkade bara en kula var. Min man valde pistage med havssalt och den var supergod sa min man


 

Jag tog cappuccino med saltlakrits- strössel och den var också supergod


 

Min son valde tahiti vanilj med chokladsås och den tyckte han var supergod

 

Här har det regnat hela morgonen och så skall det göra ett antal dagar nu. Tack och lov så fick vi nästan en hel dag med sol och varmare då vi firade min son. Det kommer fler inlägg från hans födelsedag för vi hann med en hel del. Vi har haft så kul i två dagar så vi kan inte hålla oss inomhus trots regnet utan vi åker ner till centrum och handlar lite och tar en paraplypromenad. Hoppas ni mina kära besökare får en så bra dag som möjligt. Sköt om er

 

        

Diana Krall med låten Just the way you are


#Kajplats #Ferdinand #Louie #lax #Abborre #matbröd #glass #People #Diana

 
 
Kristine

Kristine

8 augusti 2023 17:51

Feiringen av dagen til sønnen din ble jammen uforglemmelig - for dere alle!

Ha en fin tirsdagskveld ^^

http://slossplassen.blogg.se

Malin wiper

8 augusti 2023 21:14

Det blev väldigt lyckat och vi har alltid kul ihop

Ha en trevlig kväll själv Kristine

 
Micke

Micke

8 augusti 2023 19:51

Det där var ju en delikat middag minst sagt, fint att kunna lyxa till det ibland med ett firande.
Båtar är fina de, den var ju extra fin till och med men själv klarar jag inte av att styra ens en barkbåt från ena kanten av badkaret till den andra. ;)

Ha nu en fin kväll Malin.

http://guldkryckan.blogspot.se

Malin wiper

8 augusti 2023 21:16

Det var verkligen gott och som du säger så är det härligt att få lyxa till det lite ibland.

Nu fick jag mig ett gott skratt ;) Barkbåt ;) Du är för kul. Jag klarar inte heller av det och har noll lokalsinne till råga på allt


Ha en skön kväll själv Micke

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards