Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 24 april 2023

Dalmatiner, Dr John, Schäfer, Björktrast och Jason Todd Herring

Av Malin wiper - 24 april 2023 08:30


 

På den lilla promenaden i går i vårt närområde så såg vi denna fina dalmatiner som satt där så fint medans matte/husse handlade


                                          

 

Hunden såg mäktig ut där den satt och sen vred på huvudet så jag fick ytterligare en bild


         

Dr John "Cruela De Vil" 101 Dalmatians 1996 Disney. Ett av soundtracken till filmen 101 Dalmatians


 

Syrran och hennes man har skaffat hund efter att ha varit utan ett tag. Det blev en Schäfer och den är 4 månader gammal och heter Lea. Jag har lånta bilder av syrran och som ni ser så är den jättesöt


 

Hon är lugn, kärleksfull och trivs så bra redan och njuter av mat och utetid. Dom har haft flera katter och några hundar genom åren och då är det inte lätt att vara utan. Det blir ju en familjemedlem och tomrummet har blivit stort varje gång nån av djuren gått bort   


                                                

På denna t-shirt står det: Livet är bättre med en Schäfer. Den kommer från Oden Design


 

Här är det första gången svågern och Lea är ute ute och går


  

Lea i bilen och hon ser så fin och snäll ut och har redan börjat känna sig hemma. Dom är så ju vana vid djur och alla har haft det så bra hos dom


 

I går såg jag på långt håll en Björktrast men det var endast denna bild som blev visningsbar. Jag lyckades  bara promenera 2,76 km  sen var jag helt slut. I dag mår jag lite bättre för vi har haft regn sen i går kväll så luften känns bättre med mindre pollen nu, och vi behöver verkligen regn.

 

                           

Clipart Library 

Klicka här för att se en björktrast jag fotade 2019. Klicka här för att se fler björktrastar jag fotat och även lite andra fåglar 2022

 

 

Vi dök på en lekstuga i två våningar

 

 

Här lite påskliljor som lyste upp tillvaron

 

 

Sen vände vi och promenerade hem. Huset till vänster längre fram, det beigegula är där vi bor. Vi har grnklädda balkonger precis som det oranga huset som även det tillhör mimer

 

                                            

Clipart Library 

Vi har kvar vår tandläkare Reza Razifar i Hallstahammar för han och hans medarbetare är så proffsiga och även vänliga. Min man har en tid där i dag för genomgång av tänderna. Sen är det min tur men i och med kommande operationer så får jag nog flytta fram mitt besök. Klockan 09.00 så hade vi bara 2 grader varmt men det ser väldigt vindstilla ut. Jag tar mig en liten fotopromenad medans min man är hos tandläkaren. Hoppas ni haft en härlig helg och får en fin början på den nya veckan. 

 

      

Jason Todd Herring med Bring back my dog

 

#Dalmatiner #John #schäfer #Lea #Björktrast #lekstuga #promenerade #Reza #Jason 

 

 
 
Ingen bild

Gunilla

24 april 2023 10:51

Förstår att din syster är glad nu när dom har en sådan fin vän igen. Hon är jättefin liten vovve.
Jag saknar mina fina kissar varje dag och det är ett stort tomrum efter dem.
Kram!

Malin wiper

24 april 2023 11:44

Det känns verkligen toppen för dom och hon är som du säger jättefin.

Förstår att du saknar dom katter du/ni haft förut. Det är ju familjemedlemmar som försvinner så det blir stor sorg. Visst har du/ni en katt nu?

Kramar!

 
Ingen bild

Gunilla

24 april 2023 12:50

Ja vi har en stor katt som var hemlös som vi tog hand om. En mycket rar kisse som äter oss ur huset men det är hon värd. Det blir lite liv i detta stora hus med en liten jamare.

Lekstugan var mycket fin och ovanlig.
Hej igen!
Kram!

Malin wiper

24 april 2023 13:32

Vad fint gjort av er att ta hand om katten. Jag blev så full i skratt av detta med att katten äter er ur huset ;) ;). Den har fått det bra hos er. Skulle jag kunna ha djur så hade det blivit katt.

Lekstugan var verkligen ovanlig som ett litet smalt höghus ;)

Då säger jag också Hej igen!.

Kramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Måndag 29 april 09:00

    I lördags besökte vi Röda Korset vårmarknad. Här ser ni ett bord fullt av hembakat bröd och 3 av kvinnorna som bakat brödet. För 50 kr/person fick man välja 3 bakverk/person                                          QueChic   En li...

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards