Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 22 december 2022

Julkort skapade av Pisan,Bryan Adams och Paul McCartney

Av Malin wiper - 22 december 2022 12:30

 

Jag beställde lite julkort från Pisan för ett tag sen. Hon gör dom själv och dom är ursnygga. Hennes paket och kuvert är alltid så pyntade och fina med hjärtan och andra figurer. Jag tror vi har varit bloggvänner sen ca 2005 eller 2006. Vi har träffats två gånger genom åren.


 

Jag skickade efter 5 st och dom är alltid så väl förpackade

 

                    

Clipart Library

 

Här ser ni två av korten och dom har även utsmyckning inuti


 

Ytterligare två och det ena med snögubbar och det andra som ser lite härligt frostigt ut

 

      

Bryan Adams med Christmas Time


 

Det sista i turkos med två råddjur i mitten. Verkligen vackra kort


 

Inte nog med det utan hon skickade med detta kort med jultomte och gullig text.


 

Sen fick jag en tändsticksask som hon dekorerat. Tändstickorna är så läckra med ljusblå färg. Nu har jag satt den till min tändar- och tändstickssamling

 

 

Jag fick även dessa snygga örhängen i lite vinrött och med fredsmärken under. Gillar dom till tusen. Jag säger även tusen tack fina Pisan

 

                                             

 

Grattis på födelsedagen Gunilla. Hon är en bloggläsare som följt min blogg ett tag och även kommenterat. Ha en toppenfin dag

 

     

Paul McCartney med Wonderful Cristmastime

 

Vi har varit ute och handlat lite som fattas inför julen. Fast vi skall ju åka till min son och fira där. Vi satt upp oss på bilen för länge sen men ändå så var den bara ledig på julafton så vi måste åka hem samma dag men på kvällen. Vi hade velat ha den en hel helg men bilarna var tydligen uthyrda hela helgen. I dag är det grått och trist och dessutom regnar det så det blir ingen vit jul. Efter lunchen så går vi ut en längre promenad för i går tog vi en vilodag. Nu önskar jag er en härlig torsdag så här några dagar före julafton. Sköt om er 

 

 


#julkort #Pisan #Bryan #tändsticksask #örhängen #födelsedagen #Paul

 
 
Ingen bild

Gunilla

22 december 2022 13:24

Tack Malin för Grattishälsningen det värmer mitt hjärta. Blev 79 år och är tacksam att jag blivit det.

På tal om hjärta, så fint det blev på headern med hjärtbågen.
Fina julkort gör Pisan som är en pysslig dam, och örhängena passar nu i rött till jul och även annars med fredsmärke,det behövs
Hej igen!
Varma kramar!

Malin wiper

22 december 2022 13:38

Jag som trodde att vi var jämngamla för du är så ungdomlig. Ja du man är tacksam för varje år man får nu. Jag är så glad att du följer min blogg och du är så fin och trevlig som person och det uppskattar jag jättemycket.

Kul att du också gillade headern med hjärtbågen. Jag tog en bild på håll och då funkade det att göra header av den. Synd bara att inte julbodarna var öppna då.

Pisan är verkligen kreativ och skapar lite av varje. Fredsmärke passar som du säger så bra nu då vi har en sån orolig värld

Nu skall vi ut på en andra promenad i regnet.

Varma kramar tillbaka
öskar dig Malin

 
Malin

Malin

22 december 2022 13:39

Fast det är inte så många år emellan oss och ålder är bara en siffra. Glömde att skriva det i din kommentar ;)

http://wiper.bloggplatsen.se

Malin wiper

22 december 2022 13:40

Kommentaren är till Gunilla ;)

 
Veiken

Veiken

22 december 2022 16:21

Jag skrev en kommentar som jag tror fastnade i cyberspace!
Det är underbara julkort du har beställt. Nästan synd att skicka dom!
Så roligt för er att fira jul med din son. Synd bara att ni ine kan ha bilen så länge som ni vill, men det är ju bättre än ingenting!
Kram

http://https://www.veiken.se

Malin wiper

22 december 2022 16:31

Jag har inställt på att kommentarerna inte kommer in direkt utan när jag godkänt och svarat. Det gör jag bara då jag är hemma och därför kan det ta lite tid. Fast ibland funkar ju inte nätet heller och då blir det fel

Dom julkorten är verkligen fina. Som konstverk.

Det var trist att vi inte kunde hyra den över hela helgen men tydligen blev bilarna uthyrda rätt tidigt än om vi satt upp oss tidigt. Han får komma till oss sen

Ha en skön kväll

Julkram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards