Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 9 april 2022

Gretas Vardagsrum & Kök, sparklåda och Elton John och Dilba

Av Malin wiper - 9 april 2022 09:00



 

Det blev sån snöyra i går då vi var ute på vår promenad så vi avslutade med en fika på Gretas Vardagsrum & Kök. Min man slog på stort och tog en räksmörgås på en frasig nybakad tekaka. Han tyckte den var jättegod

 

 

Jag valde min favorit en köttbullssmörgås med jättegod rödbetssallad och masor av grönsaker

 

 

Dom har massor av godsaker i sin disk. Här en Mangomousse tårta som är laktosfri. Den finns även i hallonmousse och choklad

 

                         


 BestickButiken 

 

Cafét ingår i ICA Matkassen som ligger vägg i vägg. Vi gick sen in dit för att handla lite. Då passade jag på att fota lite. Jag satt ner en porslinstupp på godsaker som låg lite nedanför påskhyllan. Sen satt jag naturligtvis upp den igen på samma plats. 

 

Klicka här för att se ett klipp med tuppar

 

                                             

Clipart Library 

  

Gjorde detsamma med denna tupp/höna. I påsarna under så ligger små påskägg. Själv har jag inte firat påsk i vuxen ålder utan det var när man var barn. Fast det är roligt att fota påsksaker

 

 

I torsdags så gick vi förbi ställen som såg ut på detta vis. Det är annat än i denna snöstorm vi har haft nu

 

 

Detta lyste också upp mot en husvägg

 

      

Dilba med I Remember U. Henne har man inte hört talas om på ett antal år. Dilba är en svensk popsångerska som varit aktiv sen 1996. Jag gillar denna låt och hennes rös för den är lugnande och smooth Klicka här för att se vad det stod om henne i Aftonbladet 2021. Klicka här för att läsa om att hon även bränt ut sig. Jag vet hur det känns i och med att jag drabbades av detta också. Man blir bättre och återhämtar sig till en viss gräns men det blir bestående skador så man får förändra sitt liv drastiskt efter en sån diagnos 

 

   

På kortsidan av ett trevångingshus såg jag denna lägenhet som har fått en egen uteplats och alldeles för sig själv. Det var lite ovanligt

 

 

På en second hand såg jag denna "Sparklåda" och dom var vanliga i norrland då jag växte upp. Det är en Låda för transport av små barn (traditionell modell), monterad på sparkstötting. Sparklådan på bilden är nog för en docka för den var inte så stor

 

                           

Detta är en gammal bild på mamma, mig och brorsan. Jag låg i sparklådan och min bror hade en egen spark för han var 3 år äldre än mig. Vilken snygg sparklåda jag låg i och jag hittade bilden i ett inlägg jag skrev 2014 så den blir nu återanvänd men jag önskade att den var i större storlek så jag skall söka efter orginalet och läsa in den

 

  Klicka här för att komma in på en blogg där en pappa byggt en sparklåda i lite modernare modell åt sitt barn. 

 

 

Jag såg även ett par utsvängda V-jeans och såna har jag haft själv för länge sen. Utsvängda jeans var högsta mode då jag var ung och då ville man se ut som en "hippie". När man blir äldre så har man gått igenom så många årtionden så man är fullproppad med minnen och lärdomar. 

 

 

Nu är det lördag och då passar dessa partyglasögon i stjärnform in. Dom såg jag också på en second hand och jag tänkte då på Elton John som hade roliga glasögon som stack ut då han började sin musikbana

 

      

Elton John med Sorry Seems to be the hardest word. Där har han ett par av många roliga glasögon på sig 

                             

                                      

Klicka här för att se ett annat par av hans härligt galna glasögonbågar. Klicka här för att se ytterligare ett par av hans glasögon i ett klipp. Klicka här för att se Elton med sin man där dom har glasögon med nåt slags utsmyckning på ena sidan av bågen. Klicka här för att se ytterligare ett par av hans härligt galna glasögonbågar. Klicka här för att se ett klipp där man får lite påskkänsla

 

Vi har drygt 3 grader kallt och vintervitt. Det snöade hela dan i går men just nu har det stillat sig. Vi är på väg att gå ut på en promenad men vi nöjer oss med 5 km i ett sånt väderlag. I går kom vi upp i 4 km. Nu är det lördag igen och veckorna går snabbt. Hoppas ni har en skön lördag att se fram emot. Sköt om er

 

                                             


Clipart Library
#Gretas #räksmörgås #Matkassen #porslinstupp Dilba #sparklåda #jeans #partyglasögon #Elton

 
 
Ingen bild

Gunilla

9 april 2022 13:04

Hej Malin vill bara säga god lördag och höra av mig.
Har inte haft lust att skriva då maken har och är riktigt dålig.
Konstigt jag blev inte så sjuk så olika det kan bli.Var jag blev smittad vet jag ej då jag varit så försiktig men maken som inte varit ute, så jag har haft med mig eländet.

Så mycket fint att se och tuppen på godispåsen gör mig glad.
Det blir den första påsken som inte blir något på alla våra år, som blir 60 år som gifta om en månad.
Fint att ni promenerar och står i och så ljuvliga smörgåsar på det.
Ha det gott!
Kram!

Malin wiper

9 april 2022 16:43

Jag är jätteglad för att du hörde av dig. Har tänkt på er båda. Så tråkigt att din man fortfarande är dålig. Det kan verkligen slå olika när man drabbas av nåt. Ibland går det inte att skydda sig hur man än gör. Oj! har ni varit gifta så länge. Stort grattis i förväg till er båda. Det är verkligen nåt att fira. Hoppas din man snart kryar på sig.

Kul att du gillar det jag fotat. Vi försöker både att hålla igång våra promenader och att unna oss lite gott fika emellanåt ;)

Sköt om er ni båda och var rädda om er

Stor varm kram från
Malin

 
Ingen bild

Gunilla

9 april 2022 13:07

En kram skickar jag med också, jag glömde det, är trött i mössan.

Malin wiper

9 april 2022 16:44

Ingen fara på taket ;) Tack snälla du både för kram och kommentar.

Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards