Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 6 april 2022

VOLKSWAGEN 1300 1970, Dodge 2004, Donovan Körkort och CARisMA

Av Malin wiper - 6 april 2022 16:15

 

På vår promenad häromdan så såg jag denna Volkswagen 1300 LIM 113 från 1970. Nu börjar det dyka upp lite fler veteranbilar och det gillas verkligen

 

Här blev jag "Nyfiken gul" när jag såg denna lysande gula DODGE RAM 1500 från 2004. 

 

      

Donovan med Colours från 1966. I klippet ser man även Pete Seeger som assisterar honom


 

Utanför Körkortexpress här i Hallsta stod denna kruka med lite påskris och fina färgstarka kulor. Klicka här för att se när jag filmade deras tomte i julas

 

Klicka här för att se hur det såg ut utanför Körkortexpress i december 2020. Klicka här för att komma in på ett inlägg från juni 2020 

            

Här några av alla bilder jag tagit utanför Körkortexpress. Klicka på bilderna så blir dom större

 

 

Detta är mitt första körkort och det tog jag 1968 men jag ändrade namn på det 1972 i och med att jag gifte mig med min sons pappa. Jag har alltså haft körkort i 54 år, helt otroligt hur så många år kan ha gått så fort. Jag körde upp direkt men hade läst på för dåligt så teorin fick jag skriva om innan det blev helt godkänt. Både mamma och pappa har haft körkort

 

 

Jag hittade ytterligare två körkort jag haft som är makulerade. Kul att spara och jag har fler men hittade dom inte nu. Det till vänster är från 1991 och det till höger från 1996. Den första bilen jag hade var en Volvo 145 och den köpte jag på Överskottslagret som det hette då. Det var en gammal svart polisbil och en del sirener fanns kvar och lite andra kul grejer. På den tiden stoppade man i en krona i parkeringsautomaterna så det har hänt mycket sen dess. Klicka här för att se hur dom såg ut på 1970-talet. Nu är dom på museum men inte jag, än!!!!

 

Klicka här för att komma in på ett inlägg där jag fotat volvo 145 plus mig själv bredvid min bil

 

                                       

Retrotryck 

 

Vi gick förbi ett snyggt blått hus där dom hade denna dekorativa utsmyckning framför och även nåt på väggen. Det gäller att se sig omkring för det kan dyka upp massor av både roliga och fina saker


 

Huset hade även ett dekorativt och fint staket i samma färgskala


 

En hund som satt på en gräsmatta utanför en butik. Pälsen runt halsen såg ut som en lejonman. Är det nån av er besökare som vet vad det är för hundras?


 

En glatt målad sten låg på en gångväg vi gick på


 

En vacker trädgårdsprydnad i form av en väderkvarn

 

                                                    

Clipart Library

 

Nu har alla bänkarna i denna oas fått nya bräder så det ser jättefint ut. Blir det nu bara lite varmare så kommer folk att sitta där och umgås, så är det varje vår och sommar

 

                            

Promenaden i dag blev 6,5 km men i morgon siktar jag på 8 km. Det har varit toppenfint väder med 5 grader varmt. Varje vår så drabbas jag av vårtrötthet men det har blivit lite bättre i och med dessa promenader som får upp konditionen. Allt känns ändå mindre jobbigt på morgonen och förmiddagarna. Hoppas ni har det bra mina besökare och får en fortsatt fin dag. 

 

       

Cavantina from the Deer Hunter film från 1978. Det framförs här av CARisMA Guitar Duo

 

#Wolksvagen #Dodge #Donovan Körkortexpress #påskris #körkort #utsmyckning #hund #sten #väderkvarn #CARisMA 

 
 
Amor

Amor

6 april 2022 20:16

Hej
Fint att resa tillbaka i tiden,
hälsa medarbetaren (man & son).
Tack för fin blogg som kräver tid & peng.
Ha det bra.
mvh
Amor

http://klockor.beloggplatsen.se

Malin wiper

6 april 2022 22:42

Kul att du tycker det Amor. Min man hälsar tillbaka. Du är så vänlig och snäll jämt med dina fina ord. Säger detsamma om din blogg.

Ha det bra själv
Hälsning från
Malin

 
Bittan

Bittan

6 april 2022 21:18

Hej Malin! Kan du tänka dig jag tog också körkort 1968 då var jag 18 år och min första bil var en vit Opel kadett. Därefter har vi haft mest Volvo bilar mycket beroende att min pappa var bilmekaniker på Volvo. Sen tycker jag Volvo bilar är lätta att köra och har bra förarsäten.
Idag har jag bakat 2 mjuka pepparkakor och även varit med barnbarnen till Elgiganten som köpte en sak till sina tv spel.
Ha nu en bra fortsättning på onsdagen!
Kram från Britt-Marie ❤🌷

http://britt-marie.bloggplatsen.se

Malin wiper

6 april 2022 22:51

Vad kul att vi tog körkort samtidigt. Det var länge sen man såg en Opel Kadett så nu skall jag googla. Håller med dig om Volov att dom är lätta att köra. Vad gott du har bakat. Vad era barnbarn har det bra som har er som farmor och farfar.

Nu önskar jag dig en skön natts sömn
kram från Malin

 
Ingen bild

Inger Rozén

8 april 2022 14:03

Hej!
Så fina kort du alltid har.Idag klämde jag in en tomtebild.Tråkigt väder.Cassava är en sorts potatis som man gör fofo av.Kram,Ingeren trevlig helg

Malin wiper

8 april 2022 14:25

Tack snälla du. Det passar ju med tomte när vi fått full vinter igen ;).

Tack för upplysningen om Cassava.

Ha en jättefin fredag
kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards