Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 8 februari 2022

Smith & Tell, regnväder, fågelholk, Pasta och Venedig

Av Malin wiper - 8 februari 2022 17:45


 

Min man skulle till Vårdcentralen i morse för varanprov. Här ser man på gaveln av byggnaden bänkar och bord och allt var bött just då för det duggregnade i morse. Sen blev det öppen blå himmel och sol. Jag tog en ensam promenad medans min man tog prov.    


 

Här går jag på en promenadväg upp och till vänster ser man lite av ett område som också tillhör Hallstahem

 

        

Smith & Tell med Pixie's Parasol

 

                   

 

Sen gick jag förbi detta hus som jag tror är ett garage. Det sitter en knallröd fågelholk längst upp. Den har jag fotat en gång förut men det var rätt länge sen

 

                animated-bird-image-0048            animated-bird-image-0048            animated-bird-image-0048            animated-bird-image-0048 

 

Så här ser den ut på nära håll


 

Sen dök min man upp i gången från parkeringen in mot ICA Matkassen. Jag hade även hunnit handla lite på ICA medans han var på Vårdcentralen. Han håller upp ett paraply för det regnade fortfarande då


                                                                  

Fashiola 

 

Jag köpte denna pasta som jag tycker är en av dom bästa med och kommer från Zeta och heter Casa Di Luca och av dom sorter dom har så tycker jag Strozzapreti är den godaste. Den är tillverkad av 100% durumvete, Kronos enligt ett gammalt recept från förr. 

 

                               


Clipart Library 

Klicka här för att ta del av ett spaghetti- tips. Det köpte vi hos Haga Vintage 2020 och det är också supergott men vi har slut på det paketet. Hoppas vi kan åka dit till våren och sommaren och köpa lite mer.


    

Så här såg det ut på min mans tallrik i dag. Pasta med korvstavar, morötter, palsternackor och Erik Lallerstedts curry och limesås. Den såsen är en höjdare. Sen hade vi både senap och röd vinbärsgelé att ta till också. Klicka här för att se när vi åt en caesarsallad då vi använde Erik Lallerstedts sås saesar som passar jättebra till sån sallad


      

Detta är min favorit vad gäller senap. Johnnys Klassiska Senap Sötstark

 

        

Beautiful Venice Italy. Det känns så overkligt nu att jag och min man varit till Venedig. Det var 1996 och vi hade det toppen från början till slut. Jag hade kunnat stanna där längre än en vecka.

 

 

Solen var så stark när vi var ute och gick i eftermiddags så solglasögonen hjälpte inte fullt ut. Det var ändå så fint, vindstilla och hela 7 grader varmt. Vi promenerade sammanlagt 6,5 km i dag och det är jag nöjd med. Hoppas ni har en skön kväll att se fram emot. buon divertimento miei cari betyder på Italienska: Ha det bra kära ni

 

                               


Lentiamo 

#varanprov #Smith #fågelholk #Matkassen #strozzapreti #Haga #korvstavar #Erik #Johnnys

 
 
Ingen bild

SmålandsJenny

8 februari 2022 18:00

Den kartongen har nästan garanterat varit på mitt jobb ;). Får testa den nästa gång det är dags köpa ny pasta.

Malin wiper

9 februari 2022 08:36

Okay! Det är en kvalitetspasta och man slipper pasta med vanligt mjöl som påverkar magen mer. Det finns många sorter av denna pasta men jag gillar denna sort bäst. Hoppas du kommer att tycka om den

Ha en fin onsdag
Hälsning från Malin

 
Ingen bild

Gunilla

8 februari 2022 18:17

Vad jag kom i stämning, först spagetti som jag älskar men den sorten har jag aldrig ätit så skall kolla efter den i morgon när jag handlar.Den senapen är favorit. Skulle gärna åka till Italien och glida fram i en gondol, och musiken är ju så romantiskt.
Nästan vår i dag så skönt med ljuset som kommer åter.

Intressant att läsa om operationen du skall göra som syster skrev.
Ha en fin kväll!
Kram!

Malin wiper

9 februari 2022 08:41

Det är så mycket bättre för magen när den innehåller durumvete och just denna sort har fallit oss i smaken. Väldigt bra kvalitet och Italienskt. Hoppas du kommer att gilla pastan. Kul att du också gillar den senapen.

Håller med dig om Italien och man blir så sugen på att kunna resa när man ser klippet. Allt är lite avslaget och trist numera

Här har vi också haft några våriga dagar och nu är det 4 grader varmt på morgonen.

Det var skönt att syrran skrev detta för jag blev lite lugnare och vet lite mer nu.

Ha en jättefin onsdag och må så gott

Kram från Malin



 
Veiken

Veiken

9 februari 2022 08:52

Regn behövs väl nu , men så vått för oss tvåbenta. Skönt att kunna ta en promenad medan din man tog prover.
Smith and Tell är en ganska ny bekantskap för mig. Tycker om dom!
Idag ska vi äta pasta som vi har hittat här, som också är väldigt god!
Jag förstår att du tycker om att minnas Venedig, en helt fantastisk stad. Tyvärr för mycket turister där ibland. Kramar

http://https://www.veiken.se

Malin wiper

9 februari 2022 10:57

Ja du vi behöver regn också. I dag är det strålande solsken så det blir flera promenader. Den gruppen är rätt ny för mig också men hörde dom på Allsång på Skansen. Dom har säkert jättegod pasta där ni befinner er. Vi var till Venedig då det var både för varmt och för många turister. Skulle vilja åka dit en annan årstid och kunna njuta utan att trängas

Ha en jättefin onsdag i paradiset
kram från Malin

 
Ingen bild

SmålandsJenny

9 februari 2022 20:19

Jo jag vet att det finns många olika sorter av den pastan, vi packar dom i olika mönster på jobbet, många roliga former och utseende på dom olika sorterna, dom är ju anpassade för olika maträtter. Jag lär nog gilla den, är inte så kräsen när det gäller pasta.

Malin wiper

10 februari 2022 08:03

Vad kul att du packar dom på ditt jobb. Jag är väldigt kräsen när det gäller pasta. Det skall vara duvumvete eller på kikärter eller både och. Jag har ett extremt bra smaksinne och känner direkt om nåt är på väg att bli dåligt. Även luktsinne

Ha en fin dag
Hälsning från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards