Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 30 januari 2022

Brynolf Bagare Hälla, Avicii, Radio Centrum och Ondrej Havelka a Jeho Melody Makers

Av Malin wiper - 30 januari 2022 09:15



  

Vi mötte upp min mans bror utanför hans bostad i går och sen åkte vi till Brynolf Bagare i Hälla för att ta en fika. Min mans bror bjöd på fikat och det tackar vi för. Vi kom dit en tid då det inte var så mycket folk för man måste ändå vara försiktig. När vi sen var på väg därifrån då började det komma in många fler

 

                                                               

Clipart Library

 

Mr T valde en bit smörgåstårta och den gillader han till tusen


                             

Eskilstuna matsilver

 

Min svåger tog en bananbakelse som är en klassiker. Han tyckte den var jättegod

 

 

Själv valde jag en leverpastejsmörgås på rågbröd. Det är en av deras hödare och jag gillar att man får tunna leverpastejskivor ovanpå för det är mycket godare. Vi fotade varandra men på grund av den dämpande belysningen så blev bilderna inte bra trots att jag försökte fixa till dom i photoshop. 


        

Avicii med Feeling Good. Stämningsfullt och fint och så kände vi i går då vi kom ut på bilturen och även fick umgås med min mans bror några timmar


 

En bild från förra gången vi var dit. Det är så påhittigt att sätta 3 sorters kakor i formar. Deras egna idé antar jag 


                                       

Kitchentime

 

En sån här superfin och god bakelse åt vi för ett tag sen. Det är konditorns eget val och det tycker jag också är påhittigt


 

Denna tavla hänger på väggen hos Brynolf Bagare. Numera finns det inte så många cafén och konditorier som förr utan mycket mer av restauranger. Därför gillar jag denna skylt för skulle det inte finnas några caféer så hade det varit urtråkigt


 

En vaniljbulle vi åt där för ett bra tag sen men jag har inte fått in dom gamla bilderna förrens nu. Den bullen hade en vaniljkräm som var supergod


 

En klassisk prinsesstårta och en prinsesstubbe bakom och dom går aldrig ur tiden.

 

                            

Clipart Library 

 

Detta är våra två tårtspadar och den längst in har ett handtag i glas ev kristall. Den kommer från Lindshammar. Klicka här för att komma in på en sida där den serien finns och designern heter Christer Sjögren. Den längst fram är ett samearbete och även ostbrickan dom ligger på. Den ostbrickan och tårtspaden fick vi av min mans mamma för många år sedan. Vi har haft stor nytta av dessa och det är hög kvalitet på samearbetena så dom har verkligen varit hållbara och känns outslitliga

 

 

Vi gick in en snbbtitt på Läkarmissionens second hand för det var rätt lite folk där då. Såg denna klassiker till radio av märket Centrum. Priset på den var 500 kr och numera ser en sån ut som en snygg inredningsdetalj

 

    

Efter det dök jag på en motorcross enduro motorcykel som satt bakpå en bil

 

                                         

Clipart Library 

Eftersom det både blåste och regnade i går så blev det bara en promenad på 3 km så jag hoppas vi kan ta igen det i dag men det återstår att se för det blåser rätt kraftigt och regnar nu också. Vi har i alla fall bara en grad varmt. Min man fick tag på två par byxor på Dressman i Hälla köpcentrum och dom visar jag upp i ett annat inlägg. Nu hoppas jag ni mina härliga besökare får en skön, vilsam och så bra dag som möjligt.

 

           

Låten Stormy Weather i en kul och snygg version med Ondrej Havelka a jeho Melody Makers . Dom är ett tjeckiskt retroband som spelar amerikanska jazzstandards och centraleuropeisk jazz och swingmusik från 1920- och 1930-talen. 

 

#Brynolf #smörgåstårta #bananbakelse #leverpastejsmörgås #Avicii #kakor #tårtspadar #radio #motorcross #Ondrej

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards