Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 23 januari 2022

Stegräknare app, Nat King Cole & Natalie Cole och Kris Kristofferson & Johnny Cash

Av Malin wiper - 23 januari 2022 18:15

 

I dag har vi slagit rekord med att promenera 10,92 km och det blir 16,297 steg och vi har gått bort 794,5 kcal (kalorier). Vi har promenerat över en mil i dag. På förmiddagen promenerade vi 8,42 km och sen las det till på appen dom km vi fick ihop på eftermiddagen och det behövdes inte många för att komma upp i en mil. Det blev alltså en guldkrona istället för guldstjärna. Det känns helt underbart och i dag har jag haft en dag då jag varit otroligt pigg.

 

                                                

Clipart Library 

       

Nat King Cole & Natalie Cole med Walkin' my baby back home

 

På vår första promenad i dag så gick vi ner mot slussen. Först går man över denna rondell och till vänster förbi det röda fina huset som står där på en höjd

 

 

Här närmar vi oss slussen dit vi brukar promenera till på vår och sommar och ta med oss fika och sätta oss där och bara mysa. Det gick inte att komma in till slussen för det var inte plogat där

 

 

En fin blå cykel låg övergiven i snön på sidan om gångvägen. 

 

 

Det lilla utegymmet framför Skantzö Bad & Camping står där så övergivet i snön. En lång väntan på vår och sommar

 

                                

Clipart Library 

 

Äventyrsgolfen var snötäckt och stod där och väntade på bättre tider

 

Klicka här för att se hur det såg ut i augusti 2020. Klicka här för att se hur det såg ut 2019

 

                                                        

Clipart Library 

 

Banorna är täckta av snö och mitt i allt fina miniatyrer av byggnader i kommunen

 

 

Vi promenerade även runt Skanssjön och till vänster ligger sjön som nu är is och snötäckt. Jag tog rätt många bilder men nu börjar ögat bli lite överansträngt så jag avslutar här och önskar er en skön och mysig kväll

 

        

Kris Kristofferson & Johnny Cash med Sunday morning coming down från 1978

 

#Stegräknare #Nat #promenad #cykel #utegym #Äventyrsgolfen #Skanssjön #Kris

 
 
wiolettan

wiolettan

23 januari 2022 21:24

Så otroligt duktiga ni är som kan gå så långt, det klarar inte jag längre.
Vi har också äventyrsgolf här hos oss, stängt nu på vintern.
Var det halt där ni gick?
Du har tagit så fina bilder, roligt att få se.
Jag älskar Johnny Cash. Härligt att lyssna till honom.
Ha det bra.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Malin wiper

24 januari 2022 08:32

Så länge vi kan gå så funkar det. Då kan du gå bara korta promenader och det gör sitt till också. Bara man rör på sig om man kan

Kul att ni har äventyrsgolf också hos er. Det var halt på vissa ställen men dom hade plogat och sandat på dom flesta gångvägarna tack och lov

Kul att du gillar bilderna. Jag älskar också Johnny Cash. Hans röst och låtar är klassiker

Ha nu en jättefin dag själv på nya veckan

kram från Malin

 
Ingen bild

Gunilla

24 januari 2022 11:24

Men vilka promenader ni gör verkligen imponerande. Måste kännas så bra i kroppen när ni är hemma igen och gått så långt.
Själv har inte hänt så mycket, men var ute och fick lite luft,
men bara utanför och matade fåglarna.
En bra måndag och början på veckan önskar jag!
kram!











Malin wiper

24 januari 2022 12:01

Vi blev själv förvånade över att vi orkar men vi har nu hållit på i snart 5 månader. Det kändes toppen i kropp och själ.

Vad härligt det låter att mata fåglarna. Det gjorde vi också då vi hade eget hus. Även änder och svanar men det gick lite överstyr ;)

Ha en fin början på veckan själv Gunilla
kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards