Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 28 oktober 2019

Äventyrsgolf Skantzö bad och camping och Ry Cooder

Av Malin wiper - 28 oktober 2019 13:15

 

När vi promenerade hem från Åsby i går så gick vi förbi Skantzö bad och camping. Där såg vi också en Äventyrsgolf som vi inte sett förut när vi gått förbi så jag antar att det är nytt för i år. Det står i tidningen att det utlystes en tävling i och med golfplatsens utformning. Klicka här för att läsa lite om hur äventyrsgolfen kom till

 

              animated-golf-image-0031


 

Detta är Strömsholms slott i miniatyr. 

 

  

Här står jag bakom slottet så ni ser storleken på huset

 

 

Det känns som jag vill ta en minigolfrunda nästa sommar. Det var så otroligt länge sen och jag vet ju att jag har bollsinne efter att ha spelat både tennis, badminton och bowling. Fast det var bara under en kortare tid på kul. Vi spelade alltid badminton när mina föräldrar hade sommarstuga och kasta pil var också väldigt populärt på den tiden. 

 

                                   animated-golf-image-0056  

 

Ett av dom andra husen på golfbanan. Är det nån som vet vad denna miniatyr representerar för historisk byggnad så får ni gärna lägga in en kommentar. Min härliga vän Mags talade om att detta är Mekanikusbostaden vid kanalen vid Skantzen. Vi gick ju förbi där häromdan så jag vet ju det men i miniformat så kände jag helt plötsligt inte igen byggnaden, så tokigt det kan bli. Tusen tack Mags..  

 

 


 

Från andra sidan


 

Min man står framför en annan byggnad och vinkar. Klicka här för att se ett klipp på ett minigolfställe som ser mer ut som ett tivoli eller circus


 

Så här ser den ut på lite närmare håll. Klicka här för att se vad jag tror denna miniatyr är från en historisk byggnad


  

En annan av många minigolfbanor på platsen

 

                       animated-golf-image-0008               animated-golf-image-0008               animated-golf-image-0008

 

 

Ytterligare en historisk byggnad som jag också skulle behöva hjälp med

 

                                           


 

I dag har min man ringt Vårdcentralen för hans utslag på ena armen har inte gått bort trots tabletter och salva. Det har gått mer än 14 dagar sen han var till läkaren med detta och gick det inte över. Läkaren trodde det var insektsbett eftersom 3 andra personer hade varit hos honom med exakt samma utslag och på samma arm. Det känns lite olustigt. Han fick tid direkt och läkaren tyckte att det blivit lite bättre men det kliar på nätterna så han har fått en medicin som han skall ta innan han lägger sig på kvällen. Sen skall han fortsätta med kortisonsalva. Det kan ta flera veckor till innan det förhoppningsvis går bort. Dom har bekymmer i hela landet nu vad gäller mediciner och protagningar på grund av den vansinniga upphandlingen av regionerna. Det är stor skandal och hur kan det få gå till så?. Det var 1 grad kallt och frost i morse men nu skiner solen och vi har varmgrader igen. Ha en fortsatt fin dag

 

                      


     

Ry Cooder Paris, Texas. Ry Cooder är en amerikansk gitarrist, sångare och kompositör. Han är bland annat känd för sitt engagemang inom varierande genrer av nordamerikansk folkmusik

 

#Äventyrsgolf #Strömsholms #Byggnad #Ry

 
 
Ingen bild

Paula

28 oktober 2019 14:38

Jag har skickat dej ett pm!
Ha en bra dag båda två 🍁
Kram ❤️

Malin wiper

28 oktober 2019 21:02

Jag såg det så jag har svarat dig.

Kram till er båda från oss båda
Malin

 
wiolettan

wiolettan

28 oktober 2019 16:56

Vilken fin ävertyrsgolfbana du visar. Roligt med dessa miniatyr hus. Bra att du står bredvid så man verkligen kan se hur litet det är. Bra byggt.
Strömsholmsslott, det har mysingen noterat på sin lista över platser som vi ska besöka vid vår nästa biltur. Nu tycker jag att det blev ännu mera spännande.
Den andra byggnaden kanske är ett hotell eller gästgivargård i närheten, Kumla, Kolbäck, nej vet ej.
Hoppas att det snart blir bra på armen för din man.
Sköt väl om er.
Kram.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Malin wiper

28 oktober 2019 21:05

Den var jättefin så vi skall dit och spela golf nästa sommar och ta med oss min son och min mans bror

Det var verkligen läckra små minihus. Då måste vi träffas också när ni är i krokarna för det finns mycket att se här

Tack snälla du för tipset om huset.

Jag hoppa också att dessa utslag försvinner på min mans arm

Ha en fin kväll
kram
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards