Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 12 september 2021

BMW 2002 TII från 1973, Regnväder och Randy Crawford

Av Malin wiper - 12 september 2021 15:30


 

I går när vi var på väg hem från en av våra promenader så såg vi denna BMW 2002 TII på en parkering. Den är från 1973 och har en tidstypiskt orange färg.  Jag hade själv en Volvo 145 1973 som var en polisbil jag köpte från dåtidens Ö&B som hette Överskottslagret. Min sons pappa hade en annan bil men jag kom inte ihåg vilken det var. Jag träffade ägaren till den oranga bilen och han sa att han köpt den för 10 år sedan och han har fler BMW från olika årtal. Han fixar själv med sina bilar så han har rustat upp många. Denna bil stod avregistrerad ett tag men nu använder han den ibland

 

                                             

Classiccult

 

 

Den såg verkligen fin och välskött ut. Klicka här för att höra en av alla låtar från 1970-talet

 

      

   

Det har dykt upp så få veteranbilar i år så jag passar på då nån dyker upp som denna gjorde. 


 

Det regnade rätt kraftigt i förmiddags då vi tog vår första promenad. Det var ändå rätt vindstilla och varmt i luften. Trots regnet så promenerade vi 2,1 km men det byggs på nästa promenad. Jag kommer att promenera i alla väder utom när det blåser till storm eller är åskväder


 

Så här tomt var det inne i centrum men man såg nån enstaka person uppe vid ICA Matkassen. 


 

Här på Hammartorget brukar det sitta fullt med folk på bänkarna och torget är rätt stort så vi har torghandel på tisdagar och torsdagar. Dom har väldigt mycket med bänkar och andra sittplatser här i Hallstahammar och det är så kul att folk verkligen på dessa ställen och umgås eller vilar en stund

 

                                                  

Clipart Library

 

Här ser man till höger spelbutiken Torghörnan och till vänster Shop Esmeraldas skylt. Längre upp till höger så ser man en utbyggnad där Gretas Vardagsrum & Kök har sin lokal och där serveras både fika, frukost, lunch och buffé. Dom har även öppet på söndagar.

 

     

Randy Crawford med Rainy Night In Georgia från 1981. Randy Crawford är en amerikansk jazz- och R&B sångare. Hon har tidigare varit medlem i gruppen The Crusaders

 

                                                 

Clipart Library

En pinnstol stod är så blöt framför ett träd

 

                                            

Clipart Library 

  Åsby Floristen

Nu önskar jag er en fortsatt fin söndag. Var rädda om er för livet är skört. Kram från Malin

 

#BMW #Regnade #Hammartorget #Gretas #Randy #Pinnstol #Åsby

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards