Öppen Ridå

Alla inlägg under juni 2021

Av Malin wiper - 21 juni 2021 17:15

   

Vi hyrde elbilen i dag och åkte ut för att både se oss omkring och även handla lite som fattas hemma. Min man har gått ner så pass mycket i vikt under strålningstiden så han kunde ta fram ett par shorts som han inte kunnat ha på flera år. Magen kommer inte att gå bort helt i och med att han har ett brock på magen. 


 

Vi gick in på Myrornas second hand precis när dom öppnade så vi var ensamma där. Då hittade jag denna trasmatta för 120 kr som blev perfekt under bord och stolar på balkongen. Den är lika lång som balkongen och man slipper se en del av det fula betonggolvet. Vi har även köpt blommor till två av våra balkonglådor så min man håller nu på att sätta plantera dom i lådorna. 

 

                   animated-ant-image-0039                                   animated-ant-image-0039                

 

På det här lilla bordet skall jag ställe blomkrukor och några lyktor som lyser på kvällen. Balkongen blir upprustad i budgetvariant för vi vill inte kosta på den så mycket huvudsaken är att det blir ombonat och mysigt att sitta där. Nästa gång vi åker ut med bilen så skall vi köpa en ljusslinga att sätta på balkongräcket eller på väggen. Vi får se hur det blir när det är färdigt. 

 

                                                                   

Clipart Library 

 

Nu blev min man klar med dom första två blomlådorna. Det blev röd pelargon för dom hade så många knoppar så det kommer att bli mäktigt. Vi har satt massor med spännband precis som förra året så dom kan inte ramla ner och skada nån. Sen sitter dom i en bräda som håller fast dom också. Vi bestämde oss för att sätta upp dom andra två blomlådorna också för det blev lite kalt. 

 

     

Massor av läckra, roliga och vackra vindskulpturer

 

 

Jag ställde lite blommor och saker på lilla bordet för att se hur man kan göra. Det är bara för att testa för det blir lite mer tåliga saker som skall dit. Det är bara krukan längst till höger bak som skall vara kvar för i den har jag satt en ny blomma samma som dom på väggarna. Vi har haft så många utemöbler genom åren men nu har vi knappt nåt. Det funkar inte att ha så mycket där för vi har en balkongdörr från köket och en från sovrummet. Sen har vi ett kallförråd och ett badrumsfönster som tar lite plats. Helst hade jag velat på på nedre botten med altan som syrran och svågern har det. Ett ställe på framsidan och ett på baksidan. Dom har både växthus och andra odlingar plus massor av blommor. Dom har inte heller några grannar ovanpå utan det är som radhus.


 

Jag har inte varit på second hand på så länge så jag passade på att snabbt ta några bilder på kläder dom har långt upp på väggarna stående på hyllor. Dom har satt ihop kläder dom fått in så det blir lite kul blickfång


 

Ett par läckra skor från märket Gabor. Ser ut som nåt slags träsko med korkklack


 

Jeanskjol med knäppning framtill, en stickad sak som ser lite ut som en kort poncho. Bredvid ett par boots i blommande tyg


 

Vi gick över svartån den bron där det hänger "Kärlekslås". Det är så vackert med alla gamla fina hus som har bevarats


 

Några kärlekslås jag fotade


 

Ytterligare ett kärlekslås

 

                                                

      

Italian music, Rocco Granata med Tha's Amore. Rocco Granata är en Italiensk-Belgisk sångare, låtskrivare och dragspelare.

 

                    animated-accordion-image-0014                                 animated-accordion-image-0014

 

Det har varit en härlig dag men alldeles för tryckande varmt. Vi skulle vara ute 5 timmar men vi la till en timme för vi ville inte åka hem. Jag är så trött nu av värmen så det blir bara till att slappa och kolla på nån nån film eller nåt annat på laptopen. Nu är det en rysare vad gäller politiken men jag orkar inte ta in detta just nu. Vi får se vad som händer framöver. Ha en fortsatt fin dag 

 

Elbilen #Trasmatta #Blomlådor #Vindskulpturer #Kärlekslås #Rocco

Av Malin wiper - 21 juni 2021 07:30


Häromdan såg jag denna PLYMOUTH VALIANT SIGNET från 1967. Den har jag fotat förut så jag kände igen bilen. Den är jättefin med sitt röda motivlack i den svarta grundfärgen 

 

                                                   

                                  Jula

 

Här ser man bilen från sidan och denna bild tog jag 2019

 

     

Ett klipp på en Plymouth Valiant från 1964


 

Så kul med kulorna och den lilla rosa ljusstaken längst fram och denna bild är också tagen 31 januari 2019


 

Detta är en VOLKSWAGEN, VW 2HS2 från 2011 och den är registrerad som lastbil. Det känns som om det är ett militärfordon för den såg så kamouflerad ut. Klicka här för att se ett klipp på denna bilmodell


 

När man gick närmare och tittade på dörren så var den motivlackad med en soldat som håller i ett gevär. Man ser hans armar och keps. 

 

                                            


Shock

 

Här ser man kamoufleringen med grenar 


       

Farfar Hebbe hade detta klipp på sin blogg. Det föll mig i smaken så jag sätter in det här också. Det är Markus & Michaela With Joakim Arnell. Låten heter Hands on the wheel. Joakom Arnell är sångare och basist i The Refreshments                   


Klicka här för att se när jag upplevde The Refreshments live på Elmia bilmässa i Jönköping 2015. Klicka här för att se lite fler bilder från Elmia bilmässa 2015

 

                                                          

Clipart Library 

 

Jag tänkte att jag skulle vara lika färgstark som blommornapå väggen när vi fikade på balkongen i går. Nu längtar jag bara efter att få göra iordning balkongen så den blir lite mer inbjudande 


 

I går bakade min man muffins igen för det är såna som är bäst för honom att äta. Detta är några av dom och nu har vi rätt många nedfrysta. Jag skall baka nåt också men just nu orkar jag inte för gårdagen gick åt till att städa

 

   

Sen tog vi en fika på balkongen med varsin muffins. Vid festliga tillfällen så går dom ju att toppa med frosting eller annan topping 

 

Klicka här för att se när jag bakade Leilas Classic Cupcake

 

                               

                                           Clipart Library

Vi kom inte ut nåt i går på grund av att vi hade fullt upp att göra inomhus. Vi får se vad vi skall hitta på i dag för nu är jag rastlös och vill bara uppleva nåt. Min man har många tider att passa denna veckan från tisdag. Dom går igenom allt på honom efter strålbehandlingen. Så sjuktaxiresorna är inte slut än på länge. Jag avslutar med att önska er en fin början på den nya veckan 

 

#Plymouth #Volkswagen #Joakim

Av Malin wiper - 20 juni 2021 13:00

 

Vi var på väg till ICA Matkassen en dag och då blev vi sugna på att ta en fika På Gretas Vardagsrum & Kök. Det är ICA: café som nyligen blev klart. Vi har varit där en gång tidigare. Vi har bestämt oss för att endast fika ute en gång/vecka tills vidare. Det har blivit för mycket av det goda.


Klicka här för att se när vi var där första gången


 

Det var så varmt ute så vi satt inne denna gång och då vid ett barbord. Då kan man titta ut över uteserveringen och folk som går förbi. Mr T tog en bild på mig också men den blev inte visningsbar tyvärr

 

                     

Sakligheter

 

Min man tog en rulltårtsbakelse med grädde och på toppen lite jordgubbar och chokladströssel. Jag tog en smörgås med ost det var jättegott. Rulltårtan var så mjuk, smakfull och god men min man kunde inte äta upp hela i och med tungan så jag fick ta hälften. Då orkade jag inte hela smörgåsen istället. 

 

                                                    

Clipart Library

 

Vilken service med handsprit vid varje bord och även om man tar servetter när man hämtar sitt kaffe så har dom ändå satt ut boxar med servetter på varje bord.


 

Jag fick fota två saker från bröddisken som hon som arbetade där då visade upp. En brownie med jordgubbar, hallon och blåbär. I skålen på tallriken så får man grädde upplagt

 

                           

Clipart Library 

      

Nu passar låten Blueberry Hill (Blåbär) med Fats Domino. Fats Domino har ett fantastiskt fint leende och han har en sån snäll utstrålning, det har jag alltid tyckt då jag sett klipp på honom. Tänk er att sitta på ett café och han spelar på piano och sjunger. När jag bodde i Göteborg så hade dom barpianister på en del cafén och restauranger. Sen fanns det pianobarer på många ställen i stan. Det var mer levande underhållning längre tillbaka i tiden. 

 

Fats Domino dog 2017 i en ålder av 89 år. 


 

Här håller den gulliga tjejen upp ett frasigt bröd med grädde och jordgubbar


 

På uteserveringen är det många sittplatser och detta är den ena sidan, den andra gick inte att fota för det var för soligt

 

                                   

Clipart Library 

Jag har sån bra läkförmåga så problemen med min musarm börjar sakta läka bort. Det räckte med en ny datormus och stöd för armen. Sen sitter jag ca 20 minuter åt gången och gör andra saker emellan så jag får mer gjort både hemma och med andra saker. Min man har även gjort bindmassage på min rygg och nacke och det hjälper verkligen till att få det att bli bättte. I dag vet jag inte om jag kommer ut nåt för vi vaknade 08.30 och sen var det raka vägen in i duschen. Sen städade jag toaletten och min man badrummet. Sen har vi sovrumsfönstret kvar att tvätta. Kanske vi kommer ut en liten promenad på eftermiddagen. Jag har även lite telefonsamtal till vänner att ringa. Vi fick en urladdning på kvällen i går med åska, blixt och lite regn så luften känns lite bättre nu. Det är 19 grader varmt men solen har lite svårt att bryta fram.

 

Hoppas ni får en fin och vilsam söndag mina kära besökare. Sköt om er och ha det så bra  

 

         

Nu fick jag lusten tillbaka att fixa på vår balkong. Jag skall köpa en plastmatta som vi lägger under bordet och stolarna för att sen ta in den på  kvällen för när det regnar så blåster regnet in och hela balkongen blir blöt. En ljusslinga hade varit fint också. Fick inspiration av detta klipp. Vi har ett litet extrabord i plåt som även går att fälla ihop och ta med på utflykt. Det bordet skall jag nu sätta lite blomkrukor på med blommor som lyser upp. Åsby Floristen har fjärilar i trä som man kan sätta på en vägg. Vi får se hur det blir men när man inte går ut och fikar lika mycket längre så får man fixa till balkongen istället så det blir lite cafékänsla. Vi skall även sätta upp balkonglådorna till veckan för nu ser det så trist och grått ut på balkongen 

 

#Gretas #Barbord #Rulltårtsbakelse #Brownie #Fats #Uteserveringen #Balkong

Av Malin wiper - 20 juni 2021 08:00

 

På en av våra promenader utanför Hallstahammars centrum såg vi denna fina stora husbil. Det är en CHEVROLET BRAVE från 1997. Den såg lite retro ut.


 

Den är verkligen supersnygg och välskött. Jag hade kunnat åka iväg med den direkt..  

 

      

Hittade ett klipp där det visades hur en sån husbil ser ut inuti

 

                                                     

Clipart Library

 

Framifrån ser den jättefin ut också. 


 

På nära håll så ser man att det står med motivlack: Independent Cruisers

 

     

Barbra Streisand med Woman In love. Ha nu en jätteskön och behaglig söndag

 

                            animated-heart-image-0817 Hjärtliga hälsningar från Malin

 

#Husbil #Independent #Barbra

Av Malin wiper - 19 juni 2021 15:45

 

Häromdan gick vi förbi Hallsta Symaskiner som ligger i ett fint fristående vitt hus. Klicka här för att komma in på hans facebook. 


Klicka här för att se när jag skrev om Hallsta Symasiner 2019              

 

 

Just nu har dom utförsäljning på nya och gamla symaskiner               


 

Här ser ni mannen som driver företaget och han heter Stig Sandberg. Jag hade en lång period för ett antal år sedan då jag sydde mycket på maskin men sen har det inte blivit på ca 6-7 år men till hösten kanske jag tar fram symaskinen igen om jag känner för det. Till veckan skall jag besöka stället och få fota lite.

 

Klicka här för att se trådrullar storlek större som kan användas som förvaring, sängbord mm. Klicka här för att se nåt annat roligt

 

 

Här har jag gjort en nåldyna av en sardinburk 2012


 

Stig hade gjort så fint utanför med bord, stolar och en fin blomma

 

Klicka här för att se några av alla nåldynor jag tillverkat.


 

Hallstahammars Kommun har tydligen skaffat en sån här minibil Zero


          

    

Nu börjar det slå ut i krukorna som sitter mot balkongväggen under badrumsfönstret. Dom har massor med knoppar så det skall bli kul att se hur mäktigt det blir


 

Detta är en rondell i Västerås som har två blommande träd i rondellen. Det såg otroligt mäktigt och vackert ut i verkligheten. 


        

Nu kände jag för att sätta in ett klipp med Joan Baez som är en av mina största idoler i denna genre. Låten heter Sad Eyed Lady of the lowlands. Hon hade som mig då långt mörkt blankt hår. Håret var i toppform trots avsaknad av alla produkter man skall ha i håren numera. Det behövdes ingenting och jag tror inte det fanns hårbalsam på den tiden. usch! nu kändes det som jag kom från stenåldern..  .

 

                      

En av alla minnesbilder på mig.   

Sen  läste jag att hårbalsam kom på 1950-talet men då inriktade dom sig på filmindustrin. Det verkar som hårbalsam började säljas globalt 1973. Klicka här för att läsa mer. Kom ändå ihåg att det uppskttades när det kom för då slapp man det elektriska i håret så det låg mer på plats. Jag är redan bättre i armen i och med ny datormus och stöd för armen. Sen sitter jag kortare stunder vid datorn. Nu önskar jag er en fortsatt fin lördag

 

#Symaskiner #Minibil #Blomma #Rondell #Joan #Hårbalsam

Av Malin wiper - 19 juni 2021 10:00


 

Vi gick ut på en promenad i går och hade fika med oss. Vi hade tänkt gå till en sluss men det kändes lite för långt i värmen . Därför hamnade vi intill vår stora parkoas med bassäng och fontän.. Tyvärr har jag fått besvär med höger arm sk musarm. Jag har helt enkelt suttit för långa stunder vid datorn både med bloggen och annat. Dessutom hade min datormus slutat fungera när det gäller rullfunktionen så min man hade en bättre datormus i en låda på sin datorplats som jag fick ta över. Annars hade jag inte kunnat sitta här alls. Jag har en hård stor musmatta som jag vänt så jag kan vila armen på den. Jag håller även på att försöka använda vänster arm tills höger läker. I och med detta så kommer inläggen framöver bli lite kortare och går det inte alls så får jag ta en bloggvila. Detta inlägg har jag fått skriva i omgångar

 

                 animated-computer-mouse-image-0020                                    animated-computer-mouse-image-0020

 

 

Fontänskulpturen i form av en isbjörn är skapad av Georg Ganmar 1966. Han föddes 1916 i Kolbäcks församling och han var en svensk skulptör. George Ganmar arbetade som formgivare på AB Kanthal i Hallstahammar. Han utbildade sig därefter på Konstfack i Stockholm och vid Kungliga Konstakademien i Stockholm. Georg Ganmar arbetade huvudsakligen i sten, men också i brons och trä, mest med djurmotiv. Han dog 1979 i en ålder av 60 år 

 

                                                                  

       

Ett klipp med isbjörnar. Tyvärr hotas isbjörnar dö ut på grund av Global uppvärmning

 

Under tiden jag fotade vid nere vid parken så dukade min man upp kaffe och muffins som vi tagit med oss. Vi satt ovanför parkoasen vid utegymmet som vi även gjorde förra gången


  

Min man hade skurit upp sin muffins i bitar och sen doppar han dom i kaffet. I och med att han har svårt att äta som vanligt på grund av att tungan är bedövad och han har blåsor i munnen efter strålbehandlingen. Naturligtvis hade vi våra emaljmuggar med oss som blivit en favorit. Dom finns hos Smart Fritid


 

När vi sen gick hemåt så såg jag så passande denna emaljbalja som dom satt blommor i. Det såg så fint ut


    

Sist vi var till Västerås så såg jag en skäggdopping igen


                             

 

En ölburk liggande på ett brunnslock. Snart har jag sett så många varianter så jag kan göra ett bildspel


 

Jag trodde jag sett den tunnaste ihoptrampade burken förut men jag hade fel. Detta måste nog vara rekordet för den var lövtunn. Det måste ha tagit tid och aggression att få den så platt. Hade det inte varit bättre att panta alla burkar istället


 

Ett stort träd framför oss på gångvägen ner till centrum hade fått en dekoration i form av en Pripps Blå. Vad skall komma härnäst?


 

En godispåse stack upp från en rabatt. Det är Fruit Funk som är nåt slags snacks. Det är så vanligt nu att det slängs såna lite överallt. När jag var barn så fick jag lära mig att inte slänga skräp och det har suttit i hela livet. Tänk om alla slutade slänga skräp i naturen då hade vi kunnat rädda mycket som nu håller på att bli förstört. Det känns som ett kollektivt självmord


 

En kundvagn som låg där som ett monument för hur vår miljö börjar se ut. Det nya skräpet som dyker upp nu på marken är munskydd inte ens det hamnar i papperskorgen. Det är dessutom svår nedbrytbart. Världen fördummas i en rasande fart. Sen jag började se mig om lite mer så blir jag frustrerad och ledsen av allt jag ser som sen kommer att förstöra så mycket för mänskligheten på sikt


 

Rondellen framför OKQ8 har fått lite blomster som börjar växa upp och kommer att bli färggrannt. Blev så förvånad när inte ett enda skräp låg runtomkring. 


 

En sån här syn blir jag lyrisk av


 

I förrgår tvättade min man vardagsrumsfönstren och i går köksfönstren. Dom är ju helt nya och man bara vänder på dom för att tvätta utsidan så det är väldigt lättskött

 

     

Mini George Formby som sjunger två av hans låtar och en av dom är When I cleaning windows. 


Klicka här för att höra orginalet med George Formby som är en klassiker

 

                                            animated-window-cleaner-image-0019


Hoppas det inte blir lika varmt i dag som det var i går för då kan jag inte ta nån längre promenad. Vi sitter väldigt mycket på balkongen nu och både fikar, läser och bara myser. Vi har än inte fått upp några balkonglådor så det är segt i år. Jag har inte mer att komma med så jag önskar er en härlig lördag vad ni än skall hitta på.


#Musarm #Isbjörn #Emaljbalja #Skäggdopping #Ölburk #Kundvagn #Rondellen #Tvättade #Formby

Av Malin wiper - 18 juni 2021 09:00


 

Häromdan såg jag denna röda snygga CHRYSLER PT CRUISER från 2004. Den stod där på en gård och glänste. Det finns en del snygga moderna bilar också och denna är en av dom. När man ser en svart sån så får man känslan av "Batman" (Läderlappen). Jag har aldrig sett en röd förut


 

Här ser man den lite snett framifrån och jag gillar grillen och bilens form

 

   

Klicka här för att se ett häftigt klipp på en liten bilmodell som har belysning mm

 

       

  

I samma område stötte jag på denna Yamaha motorcykel

 

Klicka här för att se ett härligt musikklipp i Coronatider på en balkong


 

Jag gillar alla detaljer på motorcyklar


 

Bakdäcket


 

Detta är en rätt vanlig syn numera att en barncykel ligger slängd ensam lite överallt. Dom brukar även vara rätt nya och fina. 


 

Nu börjar det blomstra och bli snyggt på många balkonger. Här ser det så färggrannt och fint ut


 

Två blanka grå parasoller i samklang. Samklang betyder bland annat harmoni


                                


 

En parasoll som lyser upp hela balkongen och lite vackra blommor som sticker upp


 

Den här balkongen fotade jag även förra året för jag gillade markisen. Den känns lite "Barbershop". Härligt med dom hängande krukorna

 

  

Så snyggt med fyra grå krukor efter varandra istället för blomlådor. Sen lyser blommorna upp så fint


 

En gammal rostig mjölkhämtare med blommor i såg jag mot en vägg på sidan om en liten väg på landet för ett tag sen. Såna synintryck gillas. Klicka här för att se en timelapse på Water lily


 

Jag har fått en bra närbild på en kaja i gröngräset

 

I dag natt har min man och jag sovit bättre så vi var uppe redan 07.00 Nu är vi på gång och laddade för ytterligare en varm sommardag. Min man blir långsamt bättre från sina strålskador och han börjar bli mindre svullen på munnen och kinden. Det känns helt underbart och även att han börjar känna smaker som han inte gjort på ett tag. I dag skall han iväg till Folkets Hus för att ta andra prutan vaccin. Nu vill jag bara önska er en helt underbar dag

 

      

David Garrett med Dangerous

 

                                animated-violin-image-0018

 

#Chrysler #Yamaha #Balkonger #Parasoller #Krukor #Kaja #David

Av Malin wiper - 17 juni 2021 17:45


 

Vi tog en liten fika på balkongen i förmiddags. Min man en muffins och jag två små fullkornskex med skivad banan. Min man har lättare att äta muffins om han delar den i mindre bitar. Han läker sakta i gommen och tungan men nu börjar han i alla fall att känna lite smak igen och dom röda strålningsskadorna på vänster sida om halsen börjar sakta men säkert läka. Fast det kan ta upp till 6 månader innan allt är läkt 

 

                   

 

Vi gillar våra emaljmuggar till tusen och dom är så lätta att hålla i. Dom är från Smart Fritid. Det är dom som vi dricker kaffe ur både på balkongen och när vi gör utflykter


 

Jag såg dessa par färgstarka sneakers som stod på en piskställning. Man undrar hur dom hamnat där?

 

 

Här ett par vita tygskor som inte kommit bort utan stod utanför nån slags lokal

 

  

Ett par läckra solglasögon som låg i en cykelkorg. Säkert nån som glömt att ta med sig dom in. Jag glömmder själv ibland kvar saker då jag är ute och fikar. Har även tappat bort solglasögon och kamerabatterier. Har sen gått ut och letat men inte hittat dom. Fast nu var det rätt länge sen för jag är mer uppmärksam nu

                       

        

Billy Strings med Dust In A Baggie. Billy Strings är en Grammy-prisbelönt amerikansk gitarrist och bluegrassmusiker

 

                      

 

En nergången tror jag trädgårdshandske låg på en gräsmatta. Vet inte om den är tappad eller slängd


  

Konstigt att det framför en del miljöbodar ligger så mycket skräp. Här ett gammalt äckligt bananskal. En bit därifrån låg en påse full med skräp. En del slänger allt möjligt i dom små soptunnorna som finns på sidorna om gångvägar och andra ställen. Då blir det så fullt så fåglar rycker i dom och sen sprids allt ut. 


 

Papper av olika slag ser man mycket av och ibland är det ihopknölade tidningspapper och ibland nåt annat pappersskräp

 

 

En cigarrettfimp slängd på asfalten som är en väldigt vanlig syn numera. Här avslöjas att en kvinna/tjej slängt fimpen på grund av läppstiftsmärket

 

Klicka här för att se en annorlunda askkopp som jag hade en gissningstävling på 2016

 

 

En bild från 2009 med två tändare från min tändarsamling. En cigarr och en cigarett som är tändare. Askkoppen har jag inte kvar längre för jag började även samla på såna och tändstickor. Det blev alldeles för mycket saker till slut så jag har bara dom bästa tändarna kvar.

 

 

En burk stack upp från ett buskage. Det är en Monster energy . Det går att hitta skräp i alla skrymslen


   

Nu finns det bara ca 3 fiskmåsar kvar efter att nåt hänt med dom. På plåttaket ser man en fiskmås som blivit ensam men jag vet inte om det är honan eller hanen som blvit kvar ensam. Honan häckade men boet är nu tomt och det känns sorgligt. Många avskyr fiskmåsar för att dom bliv överfallna men det blir dom inte om dom håller sig på avstånd från häckningsplatsen. Sen får man aldrig mata fiskmåsar för då blir det ett helsike och det borde alla förstå. Själv har jag aldrig blivit överfallen för jag håller mig på avstånd och skall man fota så får man använda zoomen om man har en sån kamera


 

Här står samma fiskmås på hustaket en bit från häckningsplatsen och spejar


  

Jag har ju inga barnbarn så jag hänger inte med på vad som händer i den världen. Eftersom vi har en lekpark nedanför oss så har jag fått bättre koll. Kolla in denna snygga sparkcykel som även har en plastkorg att lägga saker i. 

 

       

The Beach Boys med Sail on Sailor

 

                        

Surfingbräda Retro från Zazzle 

Vi håller sakta på att hämta oss från jobbiga tiden med min mans cancer och strålbehandling. Det är som det kommer över oss nu och vi är trötta och min man behöver återhämtning. Jag är så glad att han börjar känna smaker igen men han kan inte äta vanlig mat än på ett tag så det är flytande som gäller. Nästa vecka har han en del tider där dom skall gå igenom kroppen igen för att få en bild av hur det ser ut nu så det finns nåt att jämföra med när han kommer tillbaka för kontroll. Vi skulle ha åkt till min son 24 juni men vi har skjutit fram det tills 1 juli för ingen av oss orkar åka bort just nu.

 

                         Ha nu en fortsatt fin dag i sommarvärmen..  

 

#Balkongen #Sneakers #Solglasögon #Billy #Trädgårdshandske #Bananskal #Tändarsamling #Fiskmåsar #Sparkcykel 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards