Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 19 juni 2021

Hallsta Symaskiner, minibil Zero och Joan Baez

Av Malin wiper - 19 juni 2021 15:45

 

Häromdan gick vi förbi Hallsta Symaskiner som ligger i ett fint fristående vitt hus. Klicka här för att komma in på hans facebook. 


Klicka här för att se när jag skrev om Hallsta Symasiner 2019              

 

 

Just nu har dom utförsäljning på nya och gamla symaskiner               


 

Här ser ni mannen som driver företaget och han heter Stig Sandberg. Jag hade en lång period för ett antal år sedan då jag sydde mycket på maskin men sen har det inte blivit på ca 6-7 år men till hösten kanske jag tar fram symaskinen igen om jag känner för det. Till veckan skall jag besöka stället och få fota lite.

 

Klicka här för att se trådrullar storlek större som kan användas som förvaring, sängbord mm. Klicka här för att se nåt annat roligt

 

 

Här har jag gjort en nåldyna av en sardinburk 2012


 

Stig hade gjort så fint utanför med bord, stolar och en fin blomma

 

Klicka här för att se några av alla nåldynor jag tillverkat.


 

Hallstahammars Kommun har tydligen skaffat en sån här minibil Zero


          

    

Nu börjar det slå ut i krukorna som sitter mot balkongväggen under badrumsfönstret. Dom har massor med knoppar så det skall bli kul att se hur mäktigt det blir


 

Detta är en rondell i Västerås som har två blommande träd i rondellen. Det såg otroligt mäktigt och vackert ut i verkligheten. 


        

Nu kände jag för att sätta in ett klipp med Joan Baez som är en av mina största idoler i denna genre. Låten heter Sad Eyed Lady of the lowlands. Hon hade som mig då långt mörkt blankt hår. Håret var i toppform trots avsaknad av alla produkter man skall ha i håren numera. Det behövdes ingenting och jag tror inte det fanns hårbalsam på den tiden. usch! nu kändes det som jag kom från stenåldern..  .

 

                      

En av alla minnesbilder på mig.   

Sen  läste jag att hårbalsam kom på 1950-talet men då inriktade dom sig på filmindustrin. Det verkar som hårbalsam började säljas globalt 1973. Klicka här för att läsa mer. Kom ändå ihåg att det uppskttades när det kom för då slapp man det elektriska i håret så det låg mer på plats. Jag är redan bättre i armen i och med ny datormus och stöd för armen. Sen sitter jag kortare stunder vid datorn. Nu önskar jag er en fortsatt fin lördag

 

#Symaskiner #Minibil #Blomma #Rondell #Joan #Hårbalsam

 
 
Veiken

Veiken

19 juni 2021 19:39

Jag har en symaskin hemma, men den är inte använd på väldigt länge! Jag hoppas att symaskinsmannen har en del att göra trots att många symaskiner står i hemmen och samlar damm!
Det är så fint med alla blommor som håller på att slå ut nu!
Jag vill minnas att jag använde hårbalsam 1970 i alla fall. Dvs jag var damfrisör och vi hade det på salongen då.
Vilken fin bild på dig som ung! En riktigt läcker tjej!
Kramar

http://https://www.veiken.se

Malin wiper

20 juni 2021 08:22

Då är det samma för mig att den blivit stående symaskinen. Symaskinsmannen har många symaskiner att laga så han har ändå fullt upp. Sen har jag för mig att han sålt många begagnade symaskiner och några nya

Det är verkligen fint ute nu. Det verkar vara det årtalet som hårbalsam kom ut på marknaden. Vad kul att du varit damfrisör då är du konstnärligt lagd. Det märks även på dina foton för du har känsla för fotografering

Jag gillar den bilden på mig också. Det var en fotograf som tog den ;)

Ha en fin söndag
kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Måndag 13 maj 07:30

    Nu har skulpturen Aseaströmmen kommit tillbaka på Stora torget efter flera års renovering. Den har verkligen varit saknad. Fundamentet som skulpturen står på är nytt men ser likadant ut som det gamla. Fågelskulpturen som har suttit längst fr...

Av Malin wiper - Söndag 12 maj 08:15

    I fredags promenerade vi lite överallt men bland annat i Vasaparken där dom har en liten vattenoas för fåglar. Där såg jag denna ringduva på stenkanten mot vattnet     Här har en annan ringduva satt sig på en sten ute i vattnet. Det s...

Av Malin wiper - Lördag 11 maj 07:15

    Häromdan på vår promenad så såg vi denna Cadillac De Ville från 1967. Han som äger den kände igen oss för vi har fotat en av hans bilar förut,  så han stannade till och det uppskattas. Det är så härligt att dom snygga veteranbilarna börjar k...

Av Malin wiper - Fredag 10 maj 08:45

    Här kommer lite fler båtar jag fotade när vi skjutsade hem min son till Enköping i söndags den 5 maj. Detta är en liten småbåtshamn                        Jag hade ett filmklipp inne i går med en blå figur som jag inte visste vad det ...

Av Malin wiper - Torsdag 9 maj 09:30

    I går besökte vi Röda Korset och såg då att det var Röda Korsets dag. Varje år 8 maj uppmärksammas denna dag av alla Röda Korsare och volontärer. Röda Korset i Västerås har ett sånt uppsving och det har blivit en fantastiskt trevlig träffpun...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Återinvigning av Aseaströmmen 17/5 15.00

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards