Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 25 mars 2021

Cocker Spaniel Charlie, Thomas Stenström, vårkänslor och Ebba Forsberg

Av Malin wiper - 25 mars 2021 13:00


 

I förmiddags då jag promenerade i solskenet ner mot centrum så dök min favorithund Charlie upp med sin husse. Alltid så roligt att träffa dom och Charlie är så cool och känner igen mig direkt och kommer springande mot mig

 

 

Här ser ni cocker spanieln Charlie med sin husse. Vi stod och pratade ett bra tag och det känns så härligt att jag lärt känna så många nu. Jag träffade både Kristina och Tore i Hallsta centrum så jag har blivit lite distraherad och det behövs när jag har min man på operationsbordet. 

 

      

Thomas Stenström med Ser du månen där du är i kväll. Spelar den för Charlies husse i och med att denna låt betyder mycket för honom. Jag får en känsla av låten Auld Lang Syne i melodin innan refrängen


 

Jag tog lite fler bilder på härliga Charlie som nu har fyllt 8 år

 

                      


                                      Slagugglan 

 

En närbild på min favorit. Jag smälter så fort jag ser Charlie och är så glad varje gång jag ser honom med sin husse. 

 

Klicka här för att se en av alla gånger jag fotat hunden

 

 

Jag gick förbi en cykel som hade en färgstark sidoväska. 

 

 

Utanför Åsby Floristen fick jag verkligen påsk- och vårkänslor. Klicka här för att se en solskenshistoria

 

Min man ringde till mig en timme före sin operation och han hade fått gå genom extra undersökningar innan operationen. När jag sen kom hem så kollade jag på klockan i vardagsrummet och den var precis på pricken 11.00 och då låg han på operationsbordet. Jag har som ett streck i magen och kan inte slappna av helt förrens jag får reda på hur allt gått. Väntan är min sämsta egenskap. Tack alla ni som varit så omtänksamma i era kommentarer. Det värmer våra hjärtan och jag önskar er nu en fortsatt fin torsdag i solens tecken

 

      

      

En favorit i repris med Ebba Forsberg. För att jag älskar dig. Till min älskade man.   

 

 

 #Charlie #Husse #Thomas #Sidoväska #Åsby #Ebba

 
 
Anna-Karin

Anna-Karin

25 mars 2021 13:58

Hej Malin, oj du har det jobbigt nu förstår jag. Så stressande med anhörig på operationsbordet. Vet inte anledningen till att din man opereras, men vet hur det känns att vara anhörig och gå hemma och vänta. Känner verkligen med dig och er och önskar av hela mitt hjärta att allt går bra och att ni snart är tillsammans igen.

Fina bilder på cockerspanieln. En hund ger så mycket tröst. Ibland räcker det att bara titta i deras vackra ögon.

Stor varm kram till dig och allt gott till dig och din man. /Anna-Karin

http://wwwmaskroskvinnan.blogspot.com

Malin wiper

25 mars 2021 14:07

Hej!

Jag har det verkligen jobbigt just nu för jag väntar bara på att kunna ringa och fråga hur operationen gick. Han har fått Skivepitelcancer i tungan.

Väntan är verkligen värst. Tack för dina gullig och omtänksamma ord, dom värmde.

Ja du en hund ger verkligen tröst. Håller med dig i det du skriver.

Stor varm kram tillbaka till dig.

från Malin

 
Ingen bild

Gunilla

25 mars 2021 14:19

Skönt att skingra tankarna med en promenad, och så möta fina Charlie och att möta folk och få byta några ord med.
Fin låt till maken och hoppas allt går bra.
Varma kramar!

Malin wiper

25 mars 2021 14:42

Det kändes Verkligen skönt att få skingra tankarna en stund. Som du säger så betyder det mycket att träffa folk och få prata bort en stund.

Om ingen ringer från sjukhuset så ringer jag 16.00 för att fråga hur det gått. Jag gillar den låten till tusen och hon framför den med stor känsla

Tack för din omtanke Gunilla det betyder mycket
Ha en fin dag
kramar från Malin

 
Ingen bild

Paola Svensson

25 mars 2021 16:22

Det är oroligt att vara den som går och väntar på besked. Härligt du var ute på promenad och möte fina Charlie bland annat - det skingrar tankarna lite. Hoppas du nu fått ett besked om att allt gått bra med din mans operation. Tänker på er båda! Mvh Paola.

Malin wiper

25 mars 2021 16:53

Det är som du säger väldigt oroligt att gå och vänta. Han kom in senare på op för nån annan fick gå före. Därför blev han inte klar förrens 16.00 Jag måste vänta tills 19.00 för då kommer han upp på avdelningen och jag får mer besked

Det skingrade verkligen mina tankar att träffa lite folk jag kände ute och Charlie är jag så svag för han är en helt fantastisk hund

Dom hade nog ringt mig om det varit nåt problem så jag känner mig lugnare nu men jag gillar inte att vänta ;)

Tack för din omtanke Paola det värmer

Ha en fin eftermiddag och kväll
Hälsning från Malin

 
Ingen bild

Paola Svensson

25 mars 2021 17:14

Önskar dig en fin kväll också!

Malin wiper

25 mars 2021 20:53

Detsamma önskar jag dig. Tack för dina härliga kommentarer.

 
Veiken

Veiken

25 mars 2021 17:38

Jag hoppas att du har fått ett glädjande besked nu så att fjärilarna i magen har kunnat lugna ner sig. Det värsta som finns är att vänta och inte veta!
Jag förstår att det var mysigt att träffa Charlie just idag!
Stor varm kram

http://Veiken.se

Malin wiper

25 mars 2021 20:55

Operationen har gått bra men han är så svullen i munnen så han kan inte prata. Vi skickar mms istället. Fick en bild och han ser glad ut på ögonen och känner nog en stor lättnad

Väntan är som du säger värst. Nu sover jag gott i natt. Tack för omtanken.

Charlie är så härlig hund så jag blev jätteglad

Stor varm kram tillbaka

 
Amisa

Amisa

25 mars 2021 18:24

Jag håller tummarna för din man idag! Skönt att operationen nu äntligen blir av.

Jag känner igen den låten med Ebba Forsberg, vi har sjungit den i min kör. Jag skrattar alltid vid strofen "krypa naken ner på stan för dig" - jag har känt igen mig i det.

Ta hand om dig och hoppas att du snart hör något från din man!
Kram!

http://min-inre-vagvisare.bloggplatsen.se

Malin wiper

25 mars 2021 20:58

Operationen gick bra men han är svullen så han kan inte prata men vi sickar mms. Det är så skönt att det är över nu. Får reda på mer sen. Har för mig att låten är från en film men kommer inte på det nu skall kolla på nätet. Kul att ni sjunget den i er kör. Det måste vara en mäktig upplevelse för publiken

Det är verkligen en häftig strof ;)

Tack för din omtanke och nu sover jag gott i natt

kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards