Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 4 mars 2021

Tandläkare Reza Razifar, Audi, Fläkt och Leon Bridges

Av Malin wiper - 4 mars 2021 14:00


 

Här går man in till Praktikertjänst här i Hallstahammar och där hade jag tid hos Tandläkare Reza Razifar 08.00 Han skulle ta bort tandsten. Vilket proffsigt team dom är så jag är så glad att både min man och jag får fortsätta gå där. Det var ju min man som var dit först och det funkade så bra så jag beställde då tid också. Han är helt klar nu och sen blir vi kallade när det är dags igen. Jag blev så förvånad när tandläkaren sa att jag var klar och första gången gick det på 3.400 kr och dom två sista gångerna sammanlagt 1.440 och jag som hade räknat med lika mycket utgifter som min man med 10.000 kr. Det känns toppen att ha fått detta gjort.

 

Klicka här för att se när jag var dit sist. Klicka här för att se när jag var dit första gången

 

                                      


 

Dom har en sån magisk tavla på en av väggarna så jag var tvungen att fota den. Den är mycket finare i verkligheten än vad jag fick fram. Den kändes så rogivande med segelbåten långt ute i vattnet med ljuset och vågorna. 

 

         

Stunning Sailboat Drone video


 

När jag var klar hos tandläkaren så såg jag denna AUDI TTS ROADSTER Q från 2009 stå på ett ställe och lysa upp med sin kraftiga orange färg. I denna årstid ser man inte så ofta en veteranbil så då får man ta tillvara när man ser en nyare bil som är lite extra fin. Den såg lite häftigt sportig ut med sin hardtop


 

Sedd lite framifrån

 

                                   


ebay

 

Jag skickade efter en fläkt till min laptop från Kuzo Laptop Cooling Stand. Jag köpte den hos CDON för 199 kr. Den har fått 4+ i betyg av 5 möjliga. Jag har ju en rätt ny laptop Legion Lenova så den blir inte varm i första taget men jag köpte en för säkerhets skull eftersom jag är ute på nätet så mycket och den är på hela dagarna utom när jag går ut. Min man rustade upp min gamla laptop så den använder han och har samma fläkt som min. Han har även en stationär dator. Min Legion Lenova är en speldator så den är mycket starkare än många andra och jag är supernöjd med den. 

 

 

Så här ser den ut då man tar ut den ur paketet och när man kopplar in så lyser den rött

 

 

Så här ser min laptopen ut som jag köpte 16 mars 2019 så den är snart 2 år gammal och betald för länge sen. Tar jag nåt på avbetalning så vill jag ha bort det så fort som möjligt. 

 

        

Leon Bridges med Smooth Sailing. Leon Bridges är en amerikansk soulsångare, låtskrivare och skivproducent från Fort Worth Texas

 

 animated-sailing-and-sailboat-image-0024Jag surfar iväg på dagens våg mot eftermiddag och kväll. Hoppas er dag flyter på

 

#Tandläkare #Tavla #Sailboat #Audi #Fläkt #Lenova #Leon

 
 
wiolettan

wiolettan

4 mars 2021 16:47

Härligt med att vara klar hos tandläkaren. Jag kan fortfarande känna den glada känslan då jag var klar.
Snygg Audi och ovanligt färg. Men, verkligen något att fästa ögonen på.
Tavlan i väntrummet är rogivande. Passar bra på ett sådant ställe.
Hoppas att ni har haft en trevlig dag.
Här har solen lyst och det är några plusgrader.
Varm kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Malin wiper

5 mars 2021 08:07

Det känns helt underbart och jag har inga ilningar, kramper eller ont ut mot örat nu. Bettet är bättre också.

Förstår hur du kände när du var klar och känslan stannar kvar. Audin hade verkligen fin färg. Det är verkligen rogivande att dom har en sån tavla i väntrummet.

Vi har haft det bra och bara myst. Vi har samma väder som hos dig

Ha en härlig fredag
kramar från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Söndag 12 maj 08:15

    I fredags promenerade vi lite överallt men bland annat i Vasaparken där dom har en liten vattenoas för fåglar. Där såg jag denna ringduva på stenkanten mot vattnet     Här har en annan ringduva satt sig på en sten ute i vattnet. Det s...

Av Malin wiper - Lördag 11 maj 07:15

    Häromdan på vår promenad så såg vi denna Cadillac De Ville från 1967. Han som äger den kände igen oss för vi har fotat en av hans bilar förut,  så han stannade till och det uppskattas. Det är så härligt att dom snygga veteranbilarna börjar k...

Av Malin wiper - Fredag 10 maj 08:45

    Här kommer lite fler båtar jag fotade när vi skjutsade hem min son till Enköping i söndags den 5 maj. Detta är en liten småbåtshamn                        Jag hade ett filmklipp inne i går med en blå figur som jag inte visste vad det ...

Av Malin wiper - Torsdag 9 maj 09:30

    I går besökte vi Röda Korset och såg då att det var Röda Korsets dag. Varje år 8 maj uppmärksammas denna dag av alla Röda Korsare och volontärer. Röda Korset i Västerås har ett sånt uppsving och det har blivit en fantastiskt trevlig träffpun...

Av Malin wiper - Onsdag 8 maj 16:15

    I dag fyller Lasse Åberg 84 år. Denna tavla ovan köpte vi på Läkarmissionens second hand för 75 kr. Den är skapad av Lasse Åberg och går under namnet Självporträtt. Tavlan är signerad av honom 1982 och vår är numrerad i 17/150. Det är en fär...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Återinvigning av Aseaströmmen 17/5 15.00

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards