Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 21 februari 2021

Move About elbil, Kortfilm, Apoteket Hjärtat och Norah Jones

Av Malin wiper - 21 februari 2021 09:00

 

I och med allt som hänt så kommer vi nog inte att kunna hyra bilen förrens min man är klar med sin operation och rehabilitering. Det är Move About som hyr ut bilen i samarbete med Hallstahem. Vi är supernöjda med detta upplägg och allt fungerar perfekt. Det har gått för mycket pengar redan både för min mans tänder och även mina. Dessutom är jag inte klar än hos tandläkaren så jag vet inte hur mycket som behöver göras och det kostar mer numera att fixa tänderna än för ett antal år sedan.

 

Min man hade tid hos Direkt Optik för glasögonen gick ju sönder också men det fick han ställa in och ta efter operationen så allt har kommit på en gång. . Eftersom vi båda blev sjuka före pensionen så miste vi så mycket pengar så vi har inte den budgeten vi hade förut. Vi hade ju aldrig köpt ett hus om vi hade vetat att vi skulle bli sjuka och skadade. Det huset slukade pengar på slutet så det vi sparat till pensionen gick till huset och det vi fick för huset var inte mycket. Sen har vi flyttat 3 gånger på 8 år och sånt kostar också. Sen vill man ha en guldkant på tillvaron för annars blir livet alldeles för tråkigt. 

 

                                      


Nyckelring med fälgar från LMR 

Nu vill jag och min man att allt snart skall vara över så det går tillbaka till det normala. Själv är jag så lättad i och med att när tandläkaren drog dom två tänderna så försvann alla besvär direkt. Jag hade kramp, ilningar, som elektriska stötar ut mot örat och mycket mer så det är en lättnad att få bort eländet. Min man sa att jag ser mycket piggare ut och även på ögonen i och med detta. Nu kan jag koncentrera mig på att vara ett stöd för min man. Vi har gått igenom en hel del och fått ta hand om varandra och stötta under dessa 30 år vi varit gifta.

 

       

The Seed inspirerande kortfilm 

 

 

Jag kan rekommendera Apoteket Hjärtats pappersnäsdukar som har fått bäst i test i Råd & Rön. Man får två såna här stora paket. Varje paket innehåller 10 förpackningar med näsdukar. Dessa två förpackningar med 20 st kostar endast 35 kr. Dom är tjocka, luktar inget, bra uppsigningsförmåga och är behagliga. Apoteket Hjärtat hos oss är fantastiskt bra och med hjälpsam och trevlig personal. Jag har skrivit om det förut och gör det igen för det är dom värda

 

 

Jag hade stora problem med min mage för nåt år sedan och började äta dessa Mjölksyrabakterier och magen rättade till sig och sen höll det i sig tills nu då jag fått tillbaka besvären så jag köpte mig en burk med 60 kapslar. Man skall ta en tablett/dag före måltid. Det kan hända att jag måste äta mer än denna burk men jag börjar så. Dom fungerar jättebra så det är ett tips från mig

 

                                       

 

Vi har rena rama Londondimman här just nu men det är 2 grader varmt och vindstilla. Det blir en promenad i dag för nu är det lättare att ta sig fram då snön smält bort lite och det inte är så isigt på gångvägarna. Jag tittade lite på Melodifestivalen i går men bara på grund av Tusse som kom till final och hade tänkt sätta in klippet men det har dom tagit bort tyvärr. Han är en riktig entertainer och superbra sångare. Nu hoppas jag ni alla får en vilsam och skön söndag

 

      

Norah Jones med Everybody needs a best friend

 

#Elbilen #Seed #Tandläkaren #Pappersnäsdukar #Mjölksyra #Norah

 
 
Ingen bild

Gunilla

21 februari 2021 14:50

Det är inte lätt att förutspå allt, man måste leva i nuet också.
Men inte kul när allt kommer på en gång och tandläkarbesök är inte billigt.Så skönt du fick bort de onda tänderna så det är gjort, och du mår bättre.
Bra att veta om jag får besvär med magen att kunna prova kosttillskottet. Härliga människor som visades till musiken riktiga original.Visst är Tusse duktig och en charmig kille.
Ha en fortsatt fin söndag önskar jag er!
Kram!

Malin wiper

22 februari 2021 07:33

Det har du rätt i för man har ju varit med många gånger då livet krisar. Det var ju drygt 4 år sedan som jag fick ta bort halva sköldkörteln på grund av en tumör.

Jag mår jättebra i munnen nu och det är stor lycka. Detta kosttillskott hjälper verkligen och jag har haft en besvärlig mage sen jag var barn.

Jag gillar verkligen Tusse och som du säger så är han charmig också med stor utstrålning

Ha en härlig början på veckan
kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Söndag 12 maj 08:15

    I fredags promenerade vi lite överallt men bland annat i Vasaparken där dom har en liten vattenoas för fåglar. Där såg jag denna ringduva på stenkanten mot vattnet     Här har en annan ringduva satt sig på en sten ute i vattnet. Det s...

Av Malin wiper - Lördag 11 maj 07:15

    Häromdan på vår promenad så såg vi denna Cadillac De Ville från 1967. Han som äger den kände igen oss för vi har fotat en av hans bilar förut,  så han stannade till och det uppskattas. Det är så härligt att dom snygga veteranbilarna börjar k...

Av Malin wiper - Fredag 10 maj 08:45

    Här kommer lite fler båtar jag fotade när vi skjutsade hem min son till Enköping i söndags den 5 maj. Detta är en liten småbåtshamn                        Jag hade ett filmklipp inne i går med en blå figur som jag inte visste vad det ...

Av Malin wiper - Torsdag 9 maj 09:30

    I går besökte vi Röda Korset och såg då att det var Röda Korsets dag. Varje år 8 maj uppmärksammas denna dag av alla Röda Korsare och volontärer. Röda Korset i Västerås har ett sånt uppsving och det har blivit en fantastiskt trevlig träffpun...

Av Malin wiper - Onsdag 8 maj 16:15

    I dag fyller Lasse Åberg 84 år. Denna tavla ovan köpte vi på Läkarmissionens second hand för 75 kr. Den är skapad av Lasse Åberg och går under namnet Självporträtt. Tavlan är signerad av honom 1982 och vår är numrerad i 17/150. Det är en fär...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Återinvigning av Aseaströmmen 17/5 15.00

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards