Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 12 februari 2021

Öster Mälarstrand byggnation, isaktiviteter och Geoff Castellucci

Av Malin wiper - 12 februari 2021 17:45


 

Nu har det byggts i flera år nere vid Öster Mälarstrand och det blir bara fler och fler hus och många av dom är 10 våningar höga och dom står tätt så det är inte mycket utrymme emellan husen. Så ser det nästan ut i varje lite större stad nu.

 

Vi hyrde elbilen i dag också för sen dröjer det ett tag i och med att min man skall åka sjuktaxi några gånger till innan allt är klart


 

Det bara växer och växer och alla hus ser olika ut.

 

          animated-construction-worker-image-0059                                                       animated-construction-worker-image-0059


 

Zoomade in en hund jag såg på en byggarbetsplats så det var nån av byggarbetarnas hund


 

Höga kranar fraktar upp material på ett hustak och det huset har 10 våningar och jag antar att det inte blir fler

 

         

Den högsta kranen i Västerås


 

Här nåt annat som fraktats upp på taket


 

På isarna är det fullt med folk nu. En del promenerar, en del åker skidor och andra åker skridskor


  

Här ett upplogat för skridskor. Folk ser ut att trivas med snön och alla är varmt klädda för detta klimat


 

Dom har även plogat upp en bana för skridskoåkare. Det har hänt nåt med folk för jag har inte på dessa 4 år sett så mycket folk ute som nu och dom tar tillvara på alla aktiviteter 

            animated-ice-skate-image-0016               animated-ice-skate-image-0016                      animated-ice-skate-image-0016

 

En and är på väg upp från en porlande bäck som inte hade fryst till is


 

Nu har i alla fall min man fått svar på ögonbottenundersökningen. Båda ögonen är utan synliga diabetesförändringar och det känns toppen. Torsdag den 18 februari skall han till Västerås Sjukhus igen och då få svar på alla prover ang tungan. 

 

            

Geoff Castellucci med Sixteen tons (cover). Vilken basröst han har. Klicka här för att läsa lite mer om honom 

                     Hoppas ni har en fin fredagskväll att se fram emotanimated-television-image-0037


 

#Mälarstrand #Kranen #Hund #Material #Skridskor #Skidor #And #Ögon #Geoff

 
 
wiolettan

wiolettan

13 februari 2021 09:12

Det verkar byggas lite varstans i vårt land nu. Höghus ska det tydligen vara.
Fin hund som verkar kolla in dig.
Fina vinterbilder. Härligt att kunna åka ut på sjön så där, det var länge sedan jag gjorde det.
Så skönt att allt var OK med din mans ögon. Hoppas att proven angående tungan också är bra och att det läker som det ska.
Ha en fin lördag.
Varm kram till dig.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Malin wiper

13 februari 2021 10:33

Ja du det börjar se likadant ut överallt. Jag tycker det skall vara lite mellanrum och grönområde så det inte blir så tätt och mörkt

Hunden kollade verkligen in mig och såg ut att undra vad jag höll på med ;)

Det var länge sen jag var ute på en sjö också vintertid. Det känns toppen att inte ögonen blivit skadade av hans diabetes

Nu är det som sagt tungan kvar och det får han reda på under torsdagen

Ha en fin lördag själv
kram

 
Ingen bild

Gunilla

13 februari 2021 10:37

Nu är det fina dagar att vara ute på isen ser härligt ut,och så stanna och fika, eller choklad är gott när man är ute.
Skönt att makens ögonundersökning var bra slipper tänka på det.
Så fin and du träffat på tycker det skulle var kallt om de små fötterna.
Vilken bas killen har.
Nu önskar jag er en fin helg!
Kram!

Malin wiper

13 februari 2021 12:21

Det är vackert det medger jag. Jag fryser mer nu då hormonhalten i kroppen ligger bättre. Före det så svettades jag i många år både sommar och vinter. Hade nästan glömt bort hur det kändes att frysa ;)

Förr hade man ju fikat med sig ut på isarna och som du skriver choklad på termos

Ja du det var skönt att det var bra med ögonbotten för då kan han gå och prova ögonen och få nya glasögon innan dom går sönder igen

Anden var verkligen fin och jag tror att dom matar änderna som är kvar i vinter

Sångaren har verkligen en basröst

Ha nu en jättefin lördag
Sköt om dig
kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards