Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 4 februari 2021

Tungan som inte läker, blandade bilder, Bob Dylan och Richie Blackmore

Av Malin wiper - 4 februari 2021 09:00


 

Hoppas vinden vänder och vi får tillbaka våra liv igen men det kommer att ta lång tid för det kan man läsa mellan raderna dom gånger vi blir informerade. Nu har vi inget viktigt på gång förrens till nästa vecka så vi skall ägna oss åt städning och rensning på min mans kontor. Han har redan fått bort mycket som han inte har nån användning av. Vi har även sålt lite prylar som går att sälja. Jag har själv redan rensat bort allt jag kan avvara. 

 

         

Bob Dylan med Blowin'in the wind. Den passar bra in 

 

 

En cykel som mist sitt framhjul och stod bakom ett cykelställ mot en vägg.

 

 

I tisdags gick vi även förbi Västerås Konsthall. Om det blir bättre tider så vill jag besöka konsthallen. Klicka här för att komma in på deras facebook 


   

Det byggs så det knakar i Västerås och det är mest höga hus och dom står tätt. Här några nya ovanför Öster Mälarstrand och nedanför är det knakfullt. Än om jag hade råd så skulle jag aldrig trivas att bo så tätt.



Nu är det lite jobbigt för allt har kommit på en och samma gång. Min man fick ju ett sår på tungan så han fick besöka läkare och han sa att en tand hade spruckit och skavt mot tungan. Så läkaren sa att min man skulle uppsöka tandläkare. Då upptäckte tandläkaren att flera tänder var dåliga så allt gick på 10.000 kr och hade gått på mycket mer utan försäkring. Då trodde vi att tungan skulle läka men det har blivit sämre och sämre. Läkaren sa att såret på sidan om tungan hade gått från att vara 3 mm till 8 mm så han fick en remiss till Sjukhuset i Västerås.

 

                             


                                                                   Ekulf 

Bara några timmar senare ringde dom från sjukhuset och han fick en tid på måndag den 8 februari. Han har nu beställt sjukresa och det är andra gången på kort tid. Sen skall han ju på synundersökning hos Direkt Optik på onsdag 10 februari. Händer det nåt så måste han omboka tiden till optikern. Tack och lov så är han redan klar hos tandläkaren för han behandlade många saker samtidigt under några besök. Nu är det bara att hålla tummarna så inget händer med mig innan min man är klar med allt. 

 

Solen skiner och det är minus 14 grader men i dag har vi vindstilla. Jag har inte mycket mer att komma med just nu så jag önskar er en skön torsdag mina härliga besökare

 

                 

          

Ritchie Blackmore med Rainbow

 

#Vinden #Bob #Cykel #Konsthall #Richie

 
 
Pisan

Pisan

4 februari 2021 11:12

Varför är det alltid så att all skit kommer på en gång? Det är ju så jobbigt. Bra att han får komma till sjukhuset så snart, sår i munnen skall man ta på allvar.
Här är det lika kallt. Och jag måste ha öppet fönster för ventilationen är fortfarande inte igång. Har haft öppet i sovrummet hela natten, gissa om det var kallt på golvet när jag skulle upp på toa tidigt i morse....
Hoppas ni har en fin torsdag. Kramisar! ♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Malin wiper

4 februari 2021 14:06

Det undrar jag också. Han blev verkligen förvånad över att han fick tid så snabbt. Tråkigt detta med att ventilationen inte funkar hos dig. Dom borde fixa det så snabbt som möjligt. Förstår att du fryser då.

Vi blev så uttråkade så vi hyrde bilen i sista minuten ;) och åkte ut men att promenera funkar inte i denna kyla. Jag måste skaffa mig ett par termobyxor.

Hoppas du själv har en fin torsdag
Sköt om dig vännen
kram från Malin

 
wiolettan

wiolettan

4 februari 2021 11:31

Men oj så jobbigt för din man. Det var mycket på en gång och i dessa tider till råga på allt.
Bra att han fick tid rätt så snart för det måste vara jobbigt med sår på tungan, så utsatt ställe.
Vi har också passat på och rensat i bokhyllor, skåp och källare, i höstas. Men, det finns mer att göra oss av med. Som du skriver, bra att passa på nu.
Nu håller jag tummarna för din man att det går bra och att du får vara frisk.
Sköt om er.
Varm kram.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Malin wiper

4 februari 2021 14:08

Ja du det blev mycket på en gång. Man vill ju helst undvika sjukhus mm nu men måste man så. Vad härligt att ni också fått lite bortrensat. Man får verkligen passa på nu och ta lite i sänder

Tack för din tumhållning gulliga du.

Sköt om er ni båda också
Varm kram

 
Amisa

Amisa

4 februari 2021 14:19

Jag hoppas din man får ordning på sina tänder och sin tunga, så att han kan få må bra igen.

Jag gillade verkligen Rainbow – häftig musik!

Kram!

http://min-inre-vagvisare.bloggplatsen.se

Malin wiper

4 februari 2021 14:40

Tack för omtanken. Tänderna är klara så det känns toppen. Jag är lite orolig för detta med tungan. Det har tydligen blivit en inflammation. Skönt att han har fått en tid nu.

Håller med dig om musiken

Ha en fin dag
kram

 
Ingen bild

Gunilla

4 februari 2021 15:55

Så jobbigt och mycket för din man, skönt han fick tid
snabbt. Måste kännas obehagligt om inte ont rentav.
Endast -10 grader nu men kallt i morgon när jag skall upp tidigt och handla, men bilen skall väl inte strejka då får maken hämta mig måste garder sig i kylan, jag är bra på att ta ut i förväg.
Ha det bra och maken med!
Kram!

Malin wiper

4 februari 2021 16:04

Det blev lite mycket men vi tar en sak i sänder. Nu är i alla fall tänderna klara. Han kan inte äta nåt som är hårt och tar värktabletter på kvällen

Då har ni ungefär samma kyla som hos oss. Jag är också bra på att ta ut saker i förväg och är ingen tidsoptimist ;)

Tack för din omtanke. Trots allt så åkte vi ut i dag och det gick bra

Ha en fortsatt fin dag
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards