Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 20 november 2020

Gäddeholms Herrgård, småvägar, munskydd och vindskulptur

Av Malin wiper - 20 november 2020 12:30

 

I går åkte vi på små vägar mot Gäddeholm men jag hade önskat att vi haft bilen i dag istället för nu har vi sol, regnfritt och lite svagare vind och det är nollgradigt. Då hade mina bilder blivit snyggare i och med att jag hade kunnat gå ur bilen. I går var det det blåsigt, regn och snöblandat regn så det var inget vidare men vi hade mysigt ändå

 

                               


Formbar 

Jag har inte hunnit komma ut hit förrens nu i och med att vi ville ut och promenera så fort som möjligt i solen. Min man tog på sig munskyddet och skulle gå in på apoteket för att hämta insulinsprutor men det var så mycket folk så han skall ringa dit istället så får dom komma ut med dom. Jag har försökt ha munskydd flera gånger nu men mina glasögon immar igen fullständigt, jag blir tungandad och helt genomsvettig i ansiktet. Därför får min man gå in och handla mat tidigt på morgonen och ha munskydd. Jag skall kolla om det blir likadant med munskydd av tyg. Får testa mig fram.

 

 

Så här såg min man ut med såna munskydd vi har nu. Sen kom jag på att vi fått två munskydd i tyg av vår vän Kristina. Dom skall vi testa nästa gång

 

 

Det käns så avslappnande och skönt att åka på dom små vägarna

 

  

Det finns lite byggnader att fota utefter vägen men vi skall åka dit nån dag då det är fint väder så man kan gå ur bilen och fota utan att kameran blir förstörd

 

 

Gammal idyll

 

  

 

 

På väg in mot Gäddeholms Herrgård så såg vi denna höga byggnad med små fönster som såg ut som en silo spannmålsförvaring.

 

       


Ett klipp från Gäddeholm 

 

Sen dök denna fina gamla väskötta byggnad upp 


 

Sen åkte vi in i en lindallé och längst fram ser man Gäddeholms Herrgård. Tyvärr fick jag inga bra närbilder på herrgården denna gång

 

 

Här en byggnad som tillhör herrgården

 

 

På stenstolparna vid grinden till herrgården fanns gamla lampor. Man ser även en del av ett hus som står intill herrgården


 

I detta hus finns bland annat Gäddeholms Café

 

Solen fortsätter att skina så vi går nog ut på ytterligare en promenad i dag. Bilen hyr vi inte igen förrens nästa vecka och då på en dag då vädret är fotovänligt. Nu har vi bara ett skåp kvar i köket att rensa och rengöra sen börjar jag med överskåpen i hallen för gardroberna där har jag redan fixat. I dag såg jag att fler folk börjar förstå detta med avstånd. Ha nu en skön fredag och var rädda om er

 

         

En hypnotiserande vindskulptur för vägg inomhus. Skulle vara kul att ha nåt sånt på en vägg. Klicka här för att se en annan häftig modell

 

 

#Gäddeholm #Munskydd #Byggnader #Silo #Stenstolparna #Café #Vindskulptur

 
 
Ingen bild

Gunilla

20 november 2020 15:12

Finns mycket vackert bara man åker av de stora vägarna.
Gäddeholm är fint.Håller med på att städa, är klar med sovrummet.
Vad kommer allt damm ifrån solen lyser och damm på en gång.
Funderar om jag skall börja med en mask är på affären kl.7 och inte
många där endast pensionärer och vi håller avstånd. Inte lätt det här att fundera på så det är väl lika bra att städa på.
Ha det bra med städning nu och må så gott!
Kram!

Malin wiper

20 november 2020 15:26

Det är precis som du säger att åker man på dom små vägarna så dyker det alltid upp nåt sevärt. Härligt att du är klar med sovrummet. Vi har nu städat 7 skåp så vi vilar ett tag. Man undrar verkligen vart allt damm kommer ifrån ;)

Tror inte man behöver ansiktsmask när man går så tidigt och handlar och håller avstånd. Dessutom få personer där. Gör man som dom säger så tror jag man klarar sig och det har vi ju gjort många månader nu.

Tack snälla du ha det bra med din städning också
Ha en fin fredag
kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards