Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 19 november 2020

Lastfartyg Nimbus, Bilar, Stenpelare och avslappning

Av Malin wiper - 19 november 2020 19:45


 

Här är vi på väg mot Västerås med elbilen i dag. Kolla in skylten till höger där det står: Ta hand om dig och ett hjärta. Gullig skylt som livar upp i dessa tider. Vädret började med duggregn och kraftig blåst och jag misstänkte att det skulle bli värre för det blev så mörkt efter ett tag. Jag hann fota lite innan det värsta ovädret drog fram. Jag har nog aldrig kommit hem med så lite bilder. Vi hade ju i alla fall inte tur med vädret

 

                                                             


Fruugo 

 

Jag ville först till småbåtshamnen där det även finns bad och stora trädäck med sittplatser. Jag såg direkt ett lastfartyg som stod stilla en bit från land. Klicka här för att se ett lastfartyg genom en sluss

 

 

På lite närmare håll. Tyvärr var det inget fotoväder i och med regn och blåst.

 

 

Baksidan av båten

 

 

Båten heter Nimbus sen står det Sirius Shipping

 

 

Det blåste så rejält så jag hade svårt att stå stilla och sen ta mig tillbaka till bilen

 

 

En man höll på med servicearbete ovanför stranden 

 

 

En båt på uppställningsplatsen som jag kunde fota i och med att den inte hade nån presenning. Vi fick ge oss till slut för blåsten var så kraftig

 

 

Sen åkte vi runt ett tag och jag såg denna stenpelare med en balanserande kub. Tog bilden från bilen

 

 

Sen började det komma snöblandat regn då jag såg denna VOLKSWAGEN från 1961. Fick öppna bilrutan för att ta en bild.

 

 

Senare hemma så dök jag på en DODGE CHARGER LIMOUSINE från 2006. 

 

 

Bild från sidan i det snöblandade regnet. 

 

Efter det åkte vi till Gäddeholm herrgård men det får jag skriva om i ett annat inlägg. När jag var färdig med detta inlägg så är klockan 16.00 och det var becksvart ute. Det har varit halvmörkt hela dan. Det var ändå skönt att bara få åka ut i bilen några timmar. Vi brukar inte sitta i bilen så länge utan att ta promenader så det känns lite stelt i kroppen nu. Nu blir det bara en slapp kväll med nåt gott att äta och se nån film. Hoppas ni haft en fin dag och får en skön kväll. Klicka här för att se ett klipp som tydligen skall efter 5 minuter göra att man somnar. Det måste jag testa och återkommer..   

 

      

Lite annan avslappnande musik till bilder 

 

 

#Elbilen #Skylt #Småbåtshamnen #Lastfartyg #Nimbus #Blåste #Stenpelare #Volkswagen #Limousine #Avslappnande

 
 
Amisa

Amisa

19 november 2020 21:24

Jag har hittat nya videor att meditera till och dom är helt perfekta för mig. Det är timslånga videor med naturljud. Mina favoriter är en med en bäck som sakta rinner och den andra är någon som paddlar längs en flod en vacker vårdag när fåglarna sjunger frenetiskt. När jag hör den har jag lätt att föreställa mig att jag sitter i kanoten och paddlar och jag känner mig så otroligt avslappnad.

Kram!

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Malin wiper

20 november 2020 08:43

Det låter jättebra att du hittat sånt som passar dig.

kram från Malin

 
wiolettan

wiolettan

20 november 2020 11:32

Dodge, vilken bil. Vill ha. Nej, egentligen inte. Den måste dra enormt mycket med bensin. Men, vacker är den verkligen. Eller pampig. Undrar vad den är ute i för ärende. Vilka åker i den, vad används den till? Oj, det blev många frågor.
En sådan där liten bubbla har jag haft, nostalgi på hög nivå.
Trevligt för er att komma ut och se lite fast blåsten var hård. Här var det också svårt att ta sig fram, blåsten tog i.
Nimbus klarar säkert lite höga vågor.
Ha det fint.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Malin wiper

20 november 2020 11:46

En limousin används mest för att köra såna som har massor av pengar som måste göras av med. Sen är den säkert svår att köra. Såna används vid bröllop, fester och andra evenemang. Det är svindyrt så det gäller att ha mycket pengar eller lån.

Den stod nog där för ev reparation, genomgång el dylikt

Vad kul att du haft en bubbla. Synd att det inte var i dag vi åkte ut för nu är det soligt och regnfritt även nollgradigt. Fast det blåser fortfarande rätt mycket

Ja du den båten klarar nog av mycket.

Ha det fint själv
kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 16 maj 08:15

    I går promenerade vi bort till ICA Ettan som ligger 1,1 km från oss. När vi gick där på trottoaren så hörde jag nåt som prasslade bredvid mig och det visade sig vara en kråka. Den var jättenära mig så den blev jätterädd och flög iväg så snab...

Av Malin wiper - Onsdag 15 maj 09:15

    Min man gjorde ett jättefynd för några dagar sen på Röda Korsets second hand. Han köpte denna skjorta för endast 75 kr och den var helt oanvänd och kommer från Stenströms . Där kostar skjortor från 1.600 kr upp till över 2000 kr. På etikette...

Av Malin wiper - Tisdag 14 maj 09:00

    Jag såg denna moped Puch Dakota utanför Röda korset en dag. I och med att den har en blå färg så kan den vara från 1970-1982     Den såg verkligen jättefin och välskött ut             En restaurerad Puch Dakota från 1974   ...

Av Malin wiper - Måndag 13 maj 07:30

    Nu har skulpturen Aseaströmmen kommit tillbaka på Stora torget efter flera års renovering. Den har verkligen varit saknad. Fundamentet som skulpturen står på är nytt men ser likadant ut som det gamla. Fågelskulpturen som har suttit längst fr...

Av Malin wiper - Söndag 12 maj 08:15

    I fredags promenerade vi lite överallt men bland annat i Vasaparken där dom har en liten vattenoas för fåglar. Där såg jag denna ringduva på stenkanten mot vattnet     Här har en annan ringduva satt sig på en sten ute i vattnet. Det s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Återinvigning av Aseaströmmen 17/5

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards