Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 21 februari 2020

Små Hjärteting läggs ner och en låt med Scorpions

Av Malin wiper - 21 februari 2020 13:30

 

Inredningsbutiken Små Hjärteting läggs ner 31 mars, så tråkigt. Vi var dit i dag för att köpa nåt till Moa som föddes i går kväll. Klicka här för att komma in på det inlägget. Det var då vi såg att dom hade utförsäljning och just nu är det 25% lägre pris. 

 

Klicka här för att se när vi var dit första gången 2018

 

Klicka här för att se när vi var dit andra gången 2018

 

 

Det fanns en hel del att välja på till lilla Moa och det var min man som fick välja. Visar vad han köpte senare när vi skickat iväg den.

 

   

Det finns jättemycket fina saker där så det är en blandad kompott så det är synd att det läggs ner. Då har våra båda inredningsbutiker gått ur tiden

 

 

För den som gillar änglar så finns det många olika att välja på

 

       

Scorpions med Send me an angel. Dom har varit aktiva från 1965 och är så fortfarande. Jag har haft en del vinylskivor och kasettband med gruppen och under andra halvan av 1970-talet så gick dom heta på min skivtallrik när man hade fest hemma med vänner.

 

 

Det finns dukar, servetter, muggar, ljushållare, smycken mm. Jag fick ett hjärnsläpp och glömde fota alla snygga smycken i form av armband, örhängen, broscher, kaffe, chips, godis och mycket annat

 

  

Många olika hjärtan också. 

 

                          

 

Snygg handgjord keramik från Gerbera

 

 

Jättesnygg rutig löpare. Vi köpte några saker själv också men det ryms inte i detta inlägg

 

 

Hjärtligt lycka till med det du tar dig för efter att din butik lagts ner.   

 

 

Från gårdagens Londondimma så har vi nu fått toppenväder igen. Efter lunchen så är det dags för dagens lite längre promenad. Vi har även för 4 dagar sen sötsaksförbud och på eftermiddagen äter vi havregrynsgröt med en jättegod blåbärssylt. Det har gjort att min mage fungerar mycket bättre och jag har blivit piggare. Får jag nåt sug efter 18.00 så tar jag en bananbit till min cappuccino och sen är jag nöjd. Vi misslyckades förra gången vi börjad sköta oss och när vi utvärderade det så hade vi gjort många fel som vi inte gör nu. Det kommer att bli beach 2020, I wish..   . Hjärtlig hälsning från Malin.     

 


 #Hjärteting #Moa #Änglar #Gerbera

 
 
Karin Eklund

Karin Eklund

21 februari 2020 15:23

Det är svårt för liknande affärer att överleva, synd nog.
Ha en skön långpromenad!
trevlig helg!<3

http://https://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

21 februari 2020 15:33

Det är väldigt synd för små samhällen blir lite avdomnade då. Många åker till köpcentrum som blivit dom nya städerna

Det blev bara 2 km för vi hade gått rätt mycket på förmiddagen också

Ha en härlig helg själv
kram

 
wiolettan

wiolettan

21 februari 2020 16:11

Jag som gillar hjärtan skulle säkert hitta något som passar här. Har många änglar också, så någon sådan skulle säkert följa med hem och jag besökte den butiken.
Här hos oss har också en del små butiker varit tvungna att slå igen. Det är så tråkigt för det är roligt att gå i sådana och kanske hitta något som passar.
Av dina fina bilder att döma, så finns det en hel del där.
Trevlig helg.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Malin wiper

21 februari 2020 16:19

Det finns massor av såna men inte så mycket som förut eftersom dom lägger ner och en del är sålt redan. Kul att du gillar hjärtan. Det är för tråkigt att butiker i mindre samhällen tvingas lägga ner. När vi kom hit hade dom både bokhandel och garnbutik men nu är båda borta

Dom flesta verkar åka till köpcentrum men vi handlar själv det mesta här men vi åker till andra ställen också för man vill ju ha lite variation

Hon som driver stället har en bra blandning på saker

Ha en trevlig helg själv
kram från Malin

 
Dagny

Dagny

21 februari 2020 21:39

Det var en fin butik synd att den läggs ner. Gillar sådana butiker.

http://dagnysfoto.bloggplatsen.com

Malin wiper

22 februari 2020 08:20

Det är verkligen synd. Mindre samhällen behöver också butiker av många slag för att vara levande.

Ha en fin helg
Hälsning Malin

 
Annelie

Annelie

23 februari 2020 07:01

Vad tråkigt det är när sådana butiker måste lägga ner, för man finner ju alltid något till nån som fyller år, gå-bort-present ja you name it.

Jag själv föll för dessa färggranna muggar, åååå skulle ha velat haft två i alla färger.

Jag tror det är E-handeln som gör så att många sådana butiker får slå igen.

Kramar om.. // Annelie

http://mittlivihopmedmaken.blogg.se

Malin wiper

23 februari 2020 07:26

Det är verkligen trist för vi hade två stycken. Fast vår blomsterbutik har också lite inredningssaker men inte så mycket som en inredningsbutik. Ja du muggarna var läckra

Som du säger så köper många sina saker på nätet. Vi gör ju det ofta också men ibland vill man ändå gå i en butik och kolla runt

kramar från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
<<< Februari 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards