Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 21 februari 2020

En liten Moa är född, Rosenkalla och Barbara West

Av Malin wiper - 21 februari 2020 08:15

    

I går kväll föddes ett nytt barn i min mans släkt och det är lilla söta Moa på bilden ovan. Det är Stina och Hennes sambo Björn som fått sitt andra barn. Det är alltså min svägerskas dotter som fått en dotter. Stort Grattis till er föräldrar och övrig släkt. Det var min svägerska som skickade ett sms i går kväll. Kram från Malin & Mr T

 

          

       

Barbara West med Congratulations Baby. Den passar bra nu än om den är lite gammal nostalgi. Hade svårt att hitta nåt annat för det är lite för mycket glamour och rosa när det gäller flickor. 


 

I onsdags hade min man varit ute och handlat efter att vi promenerat och kom hem med matvaror och även denna röda hjärtformade kruka med en rosenkalla. Jag ville inte ha nåt på Alla Hjärtans dag för vi har lite utgifter framöver. Han kunde ändå inte låta bli att köpa en blomma när han såg den på Lidl. Han är för gullig och jag som gillar rosenkallor till tusen och har nu hela 3 st. Bakom står en ljushållare vi fick av A-G hennes man L-G då vi flyttade hit. Gillar den till tusen. Jag gillar även den blå höganässkålen vi fick av syrran och hennes man. Det var ett jubileumsexemplar

 

 

Min man har satt två gula krukor med pelargonsticklingar i badrumsfönstret. Bredvid några skott från en blomma som vi skall ge bort. Pelargonerna skall vara på balkongen så småningom i två proslinskrukor som vi brukar ha mot väggen. Jag visste inte om att han höll på med detta så jag blev överraskad då jag gick in i badrummet..  . Han är inte främmande för nåt. När jag träffade min man så hade han lägenheten full med blommor som han pysslade om och dom var i självvattnande krukor och såg ut att må jättebra. Jag har lite mindre tur med blommor men bladväxter går bättre 

 

 

Så här dimmigt var det i går förmiddag men sen sken det upp lite men blev ingen klar himmel. 

 

      

Vaknar man inte till det här så vet jag inte vad man vaknar till   . Ett nostalgiklipp som min son skickade över mejl, helt hysteriskt. Det stänker 1980-tal över klippet. Jag vaknade till liv i alla fall.. . Nu har vi nyss klivit ur duschen och skall göra oss iordning för dagens första promenad. Solen har kommit åter och himlen är magiskt vacker. Hoppas ni har en härlig fredag att se fram emot. Tack för att ni tittade in till mig

 

 

#Moa #Barbara #Nostalgiklipp #Rosenkalla #Badrumsfönstret #

 
 
Åke

Åke

21 februari 2020 09:22

Liten söt Moa Grattis 🤗 Fart och fläkt i den videon, vilket mode. Så fin kruka med blomman till 🤗 Du har säkerligen gjort rätt för dem på den hjärtliga dagen ❤️ Trevlig helg 🤗

http://www.nacka144.se

Malin wiper

21 februari 2020 12:25

Tack snälla du ;). Ja du vilket mode det var då. Mycket har ändrat sig genom åren. Krukan ser verkligen hjärtlig ut

Ha en trevlig helg själv
Hälsning Malin

 
Inger Rozén

Inger Rozén

21 februari 2020 12:51

Grattis
till lillan.Här har vi sorg.Leifi dog igår,Känns jobbigt och svårt.Just när jag kollade upp numret till vetrinären.

http://ingerroznchintoh.bloggo.nu

Malin wiper

21 februari 2020 13:28

Tack! Jag förstår det och känner med dig. Jag försökte skriva en kommentar men det funkade inte. Skall försöka igen. Jag beklagar sorgen och känner även med Elvis som mist sin kattvän

Stor varm kram från oss båda

 
Karin Eklund

Karin Eklund

21 februari 2020 13:17

Söt liten Moa, så ny i världen!
Fin Alla hjärtansdagspresent blev du uppvaktad med! Grattis!
Ha en skön helg Malin!
Kram

http://https://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

21 februari 2020 13:30

Ja du tänk att vara så ny och ha hela framtiden för sig. Han kunde inte låta bli så vad gör man? ;) det är bara att ge puss & kram ;)

Ha en skön helg själv Karin
kram från Malin

 
Annelie

Annelie

23 februari 2020 06:56

Åååå, vilken liten sötnöt som är född. Grattis till er släkt.

Denna blomma du fick av din make såg jag också på Lidl, deras blommor gillar jag, har köpt ett X antal olika därifrån å än lever de i alla fall.. *fniss*

Kramar om.. // Annelie

http://mittlivihopmedmaken.blogg.se

Malin wiper

23 februari 2020 07:24

Ja du hon är jättesöt och nu har dom både en pojke och en flicka. Vad kul att du såg den blomman också och jag har sett att dom har fina blommor och bra kvalitet

Kramar från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 16 mars 14:30

     I dag har vi riktigt kraftigt regnväder så vi tog bussen ner till centrum. Vi har både handlat och kollat upp lite saker. Det var jättelite folk i farten och det brukade det inte vara på helger.      Vi tog oss en fika på Direkten in...

Av Malin wiper - Fredag 15 mars 09:30

  Jag såg en Björktrast häromdan som jag  zoomade in från långt håll     Här har den vänt sig om           Snowy White med Birds Of Paradise. Snowy White har spelat med både Pink Floyd och Thin Lizzy     En annan Björktrast ...

Av Malin wiper - Torsdag 14 mars 10:00

                   Nu öppnar jag ridån för dagen med hopp om att den skall bli som ett varmt kärleksfullt skådespel   Röda Korset i Västerås har modevisning 13 april 13.00-16.00. Det blir både dam, herr och barnkläder som visas. Dessutom har...

Av Malin wiper - Onsdag 13 mars 08:30

  När man fotar mycket så ser man sig mer omkring och jag såg denna skulptur inne på en innegård i ett bostadsområde lite utanför centrum. Skulpturen heter Holger och är skapad av Konstnären Sture Collin                                  St...

Av Malin wiper - Tisdag 12 mars 10:15

 Nationalmuseum Jag såg att Kermikern Lisa Larson har dött och det i en ålder av 92 år. Lisa Larson var en svensk keramiker, hon blev känd för sina många figurer föreställande djur och människor. Återkommande teman i hennes verk var systerskap, mod...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
<<< Februari 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards