Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 16 augusti 2019

Kolbäck en rundvandring och Justin Johnson

Av Malin wiper - 16 augusti 2019 09:45


  

Efter att vi fikat på Bella's Café i går så promenerade vi runt i samhället. Detta är Järnvägsstationens baksida och där huserar även Kolbäcks Bibliotek


 

Jag hade velat fota ett tåg på ingående men det skulle ta en kvart tills nästa tåg och det tålamodet att vänta har inte jag..  


 

Klotter finns överallt numera och inte bara i städer. Hela väggen är fylld av detta. Hade det varit snygga väggmålningar så hade det varit en annan sak för en del väggar är så tråkiga så det borde som i Borås livas upp lite överallt 


  

Ett gäng med motorcyklister dök upp framför Bella´s men jag hann bara få med en av dom.


 

Ett fint vattentorn stack upp sån fint på en höjd


Linnéa Biografen i Kolbäck la ner 2011/2012 men den anrika skylten finns kvar. Klicka här för att läsa lite mer

 

Klicka här för att läsa om när SJ började med Bio- och Bistrovagn. När min man och jag hade varit ihop några år och vi åkte tåg så besökte vi just en biovagn och såg en film och efterråt tog vi en fika i Bistron. På sidan finns det massor av fina bilder från biovagnen och bistron. Sist vi åkte tåg så var det inte roligt för det fanns inget extra utan det gäller att bara bli fraktad från en punkt till en annan. 


  

Bioskylten på närmare håll. 


 

En fin lekpark vi gick förbi i ett bostadsområde. 


 

En PONTIAC STARSCHEIF EXECUTIV från 1966 dök upp framför oss på en parkering. Det var lite svårt att fota i går för solen var så stark


  

Detta är Linneagården i Kolbäck och dit ingår även fd Linnébiografen


 

I denna byggnad fanns förut Ankis Fyndbod Loppis och vi var dit några gånger. Nu har ju Ankis flyttat till Hallstahammar. Lokalen är under upprustning så vi kände knappt igen utsidan. Det hade inte kommit upp nån skylt men vad jag kunde utläsa så skall dom utbilda terapihundar där. Jag skall kolla upp detta så fort dom är färdiga med huset


 

Mittemot Bella's Café kan man se denna Skateboard skatepark som jag passade på att fota när ingen var där. Annars verkar den vara väldigt populär. Klicka här för att komma in på ungdomsverksamhetens facebook

 

animated-skateboard-image-0004                                animated-skateboard-image-0008                                         animated-skateboard-image-0002


     

Skateboard Slide Guitar med Justin Johnson, så häftigt


 

I Kolbäck finns det även Yoga och stället går under namnet aYOY

 

                                                        animated-yoga-image-0002


 

Dök även på en Volvo Amazon från 1965


 

Sen var det då dags att åka hem och bussarna stannar på andra sidan från järnvägsstationen så allt är inom bra avstånd. På bussen träffade vi en kvinna vi träffade första gången på Hallsta Café då hon och hennes dotter drev Cafét från början. På bussen hände nåt jag berättar om i nästa inlägg

 

        

Nu dras ridån igen och jag återkommer snart på nytt. Ha en guldig fredag med både film, gott att äta och en liten krydda av vila



#Kolbäck #Järnvägsstationens #Vattentorn #Linnéa #Lekpark #Volvo #Skateboard #Justin #Bussarna

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards