Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 7 augusti 2019

Svettningar i ansiktet, behandlingsmetod och Chris Rea

Av Malin wiper - 7 augusti 2019 13:00

Svettpannband  


Vi fick lägga ner detta med att vi skulle åka till Åsby Hem & Trädgård i dag. Vi promenerade ner till busstationen men det var så tryckande så det forsade av svett i mitt ansikte så vi var tvungna att gå hem igen. Jag har samma problem i ansiktet som en del har under armarna men värst då det är tryckande och luftfuktigheten är hög. Det rinner från pannan in i ögonen och fortsätter och detta försämrar min livskvalitet och om man sen lägger till skadorna jag fått genom åren så blir det lite mycket ibland

 

                  Water Drops - GIFMANIA                    Water Drops - GIFMANIA                    Water Drops - GIFMANIA          

 

Jag trodde jag var rätt ensam om detta problem men jag vet ju att min pappa hade likadant så han fick ha svettband i pannan på somrarna. Jag gick in och googlade och ser att det inte är så ovanligt som jag trodde för allt brukar ju förklaras med att det är åldern men så är inte fallet för jag har haft det så här stora delar av mitt liv och jag kan även svettas i ansiktet av stress och oro. Alla har vi vårt och jag har en del bloggvänner som går igenom svåra saker och en del som har kroniska jobbiga sjukdomar.         

 

Klicka här för att komma in på en svettklinik som skriver om detta och även har behandligar. Denna åkomma går under namnet Hygerhidros och 5% av befolkningen lider av detta. Klicka här för att läsa om problemet på en annan svettmottagning. Behandlingen man får håller i sig 6-8 månader och det är injektioner. Då fick jag i alla fall ett svar på vad jag lider av och det är nog därför jag inte gillar somrarna utan njuter mer av höst och vinter. Klicka här för att läsa ännu mer


              animated-dividing-line-image-0147

 

När vi kom hem från busstationen så var jag tvungen att varva ner för jag var väldigt uppe i varv så vi satt oss med varsin cappuccino på balkongen och efter en stund så mådde jag mycket bättre och svetten avtog men sminket var borta..  . Det var lättare att ta sig ut med dessa problem då vi hade bil för då har man ju ventilation så man känner sig fräsch då man är framme dit man ska. Det blir nog så att vi hyr bil över en dag nu då vi har hittat ett bra och billigt ställe nära oss. 

 

        

Chris Rea med Your warm and tender love.


Detta blev lite långrandigt men med bilder emellan så blir det inte lika jobbigt att läsa. I dag skall min man tillaga majskyckling och marinera den en stund för då blir den ännu mörare och godare. Vi får se vad som händer resten av dan men jag håller på att dammtorka i sovrummet och sen dammsugar min man. Ha det nu så bra ni kan 

                                    

 

#Hygerhidros #Svettmottagning #Chris

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 16 mars 14:30

     I dag har vi riktigt kraftigt regnväder så vi tog bussen ner till centrum. Vi har både handlat och kollat upp lite saker. Det var jättelite folk i farten och det brukade det inte vara på helger.      Vi tog oss en fika på Direkten in...

Av Malin wiper - Fredag 15 mars 09:30

  Jag såg en Björktrast häromdan som jag  zoomade in från långt håll     Här har den vänt sig om           Snowy White med Birds Of Paradise. Snowy White har spelat med både Pink Floyd och Thin Lizzy     En annan Björktrast ...

Av Malin wiper - Torsdag 14 mars 10:00

                   Nu öppnar jag ridån för dagen med hopp om att den skall bli som ett varmt kärleksfullt skådespel   Röda Korset i Västerås har modevisning 13 april 13.00-16.00. Det blir både dam, herr och barnkläder som visas. Dessutom har...

Av Malin wiper - Onsdag 13 mars 08:30

  När man fotar mycket så ser man sig mer omkring och jag såg denna skulptur inne på en innegård i ett bostadsområde lite utanför centrum. Skulpturen heter Holger och är skapad av Konstnären Sture Collin                                  St...

Av Malin wiper - Tisdag 12 mars 10:15

 Nationalmuseum Jag såg att Kermikern Lisa Larson har dött och det i en ålder av 92 år. Lisa Larson var en svensk keramiker, hon blev känd för sina många figurer föreställande djur och människor. Återkommande teman i hennes verk var systerskap, mod...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards