Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 15 december 2018

Öster Mälarstrand, fåglar, hus, Kokpunkten och

Av Malin wiper - 15 december 2018 10:15


                                  

 

Här följer lite blandade bilder jag tog för några dagar sen när vi var ner till Öster Mälarstranden (Notudden). Tomten börjar närma sig den stora dagen

 

                                                       


  

Ett hus som nyss blivit klart och bara fönstertvätten är kvar

 

                                       


Fönsterskrapa från Fönsterputsredskap.com

 

Dom nya husen som byggs vid vattnet ser många ut som lite 1960-talet och jag börjar tänka på perstorpsplatta och lite träslag från den tiden. Nu i lite uppdaterad form


 

En del av husen är höga och det såg svindlande ut då hissen började närma sig taket

 

     

 

En vän till min mans bror är fågelexpert och min man frågade honom vad det är för fågel jag fotat. Den ser ju inte ut som en vanlig fiskmås. Vi fick till svar att det är en skrattmås i vinterskrud. Tack! Daniel Green..   


    

Här ser man väldigt tydligt lite 1960-tal med både plåt och trä blandat.                        

 


 

Ett hus som har rundade hörn och som rundade utbuktningar på ena sidan så det ser lite orientaliskt ut. Skall bli spännande att se hur det kommer att se ut när det är klart. Jag skulle själv inte vilja bo så högt som dom bygger nu och inte så tätt inpå andra hus.

 

 

Ytterligare en och där ser man dom rundade hörnen bättre

 

 

Detta hus går under namnet "Kokpunkten" och där finns ett actionbad som är mer än ett äventyrsbad. Huset har förut varit ett ångkraftverk 

 

      

Ett klipp från Kokpunktens actionbad. Det verkar som det är äventyr och extrema upplevelser som gäller 2018. Jag blir yr bara av att kolla klippet

 

Vi var uppe länge i natt så det blev en sen morgon igen. Jag har inte ens skickat iväg några julkort så jag antar att inget hinner fram före jul. Undrar när tiden kommer då man endast önskar God Jul över nätet?. Den är nog redan här men inte fullt ut. Nu säger jag Hej! till er och önskar en härlig helg. Vi har 4 grader kallt så det känns lite vintrigt. 

 

                             

 

 

#Mälarstranden #Tomten #Hissen #Kaja #Skrattmås #Trä #Rundade #Kokpunkten

 
 
Karin Eklund

Karin Eklund

15 december 2018 14:14

Bilder av det här slaget ska du spara och hålla koll på. Om några år minns man inte hur det ens såg ut när det pågick. Och gubbar, både röda och gula vimlar det tydligen av också.
Vi är precis som ni är, uppe sent och stiger upp sent....antagligen hinner korten komma fram före jul i alla fall. Nu har de flesta fått iväg sina och så blir posten nästan arbetslös, (haaha) ...ja, jag har märkt att det går bra ändå..och kommer de inte fram till jul så kommer de efter jul.
Ha en skön kväll Malin!

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

15 december 2018 15:17

Jag sparar dom bästa bilderna och sånt som är av intresse både historiskt och annat. Därför har jag flera fulla hårddiskar men måste rensa bort emellanåt

Vi brukar vara uppe senast 07.00 i vanliga fall men nu då vi är uppe sent och det mörknar fort så blir man trött. Då är vi inte ensamma om detta ;)

Jag hoppas korten hinner fram och jag skall ta tag i det i morgon. Det blir mer och mer så man önskar God Jul på nätet.

Ha en toppendag Karin
kram från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards