Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 5 december 2018

Västmanlands Läns Museum Västerås del 2 och lite disco

Av Malin wiper - 5 december 2018 09:30


 

Här går vi in till Människor & Motorer och det står: Berättelser om Mimer. Fortsättning på vårt museebesök hos Västmanlands Läns Museum

 

Klicka här för att komma in på del 1


  

Kavaj och tidtypisk portfölj till höger. Längre in kvinnliga detaljer och till vänster nån slags motor i en monter


  

Antar att detta är en strömställare av nån sort


 

I en monter fanns bland annat ett sjuksköterske brosch


 

Här gick jag in till avdelningen för slutet av 1960-talet, 1970-talet och en liten bit in på 1980-talet och sen kom punken                               


    

Ett exempel på ett skyltfönster från ca 1960-talet en bit in på 1970-talet


 

Vad jag kan utröna av bikinin så är den nog slutet av 1960-talet och början på 1970-talet                


 

Träskor och hopprep en vanlig syn andra delen av 1900-talet                           

 

 

I dag vaknade vi till sol och ljus himmel så vi tar en sväng med bilen. Det är ju "Lilla Lördag". Vi har börjat sova lite länge vissa mornar men det beror nog på att vi är uppe sent på kvällarna. Nyheterna vill jag helst undvika tidigt på morgonen för det är bara jämmer och elände. Det som är skrämmande är att det inte görs nåt åt vår miljö. Snart har det gått för långt och det är för sent. Hur kan vissa få bestämma att regnskogen skall skövlas? och hur kan en president i Brasilien få bygga en motorväg genom Amazonas?. Klicka här för att läsa lite om detta. Ha nu en fin onsdag för vi lever ju vidare än så länge

 

                                             

     

Jag avslutar med lite disco eftersom den förekom på museet och hörs på mitt klipp längre upp. Donna Summer med Hot Stuff från 1979. Jag har ju själv dansat loss på discoställen i Götebort då det var inne. Hon dog 2012 i en ålder av 64 år


 

#Västmanlands #Portfölj #Strömställare #Broch #Filmade #Amazonas #Donna

 
 
Karin Eklund

Karin Eklund

5 december 2018 16:46

Ett trevligt museum. Nostalgi uppstår och tänk att gå från decennium till decennium och att man känner igen det mesta. Härligt!
Miljöaspekten är en bamsestor fråga. Och absolut så måste något göras, eller mycket göras. Var och en av oss kan bidra men de riktigt stora bovarna är svåra att komma åt. Pengarna styr och vettet flyr.
Tack för Donna Summer! :)
Ha en fin kväll Malin!

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

5 december 2018 17:16

Det var verkligen en intressant utställning. Det är verkligen tråkigt att pengarna styr och som du säger dom stora bovarna får styra och härja runt

Donna Summer hade en väldigt bra och stark röst

Ha en fin kväll själv

kram
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards