Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 22 oktober 2018

Bil- och Teknikhistoriska Samlingar Vaggeryd och Lill Lindfors

Av Malin wiper - 22 oktober 2018 08:15

 
Jag fick ihop ett inlägg i dag också men i flera omgångar för jag blir ju så uttråkad av att bara vila så nåt måste jag göra. Bilden ovan är från Hallsta en höstdag då vi var ute och åkte


Bilder jag fotat som inte kommit in i bloggen förut:


   

I Köping har dom ett Bilmuseum som jag ännu inte besökt men tagit några foton för nåt år sedan. Detta är utanför huset på långsidan där dom gjort en installation med mack, bil, motorcykel och andra tillbehör.


Klicka här för att se hur det pampiga stenhuset ser ut som bilmuseumet är inhyst i

 

                                      


AliExpress 


 

Den gamla häftiga motorcykeln på nära håll


 

Kul när man blir överraskad av sånt här. 

 

     

 

Bilen på nära håll och ett par ben son sticker ut under. 

 

 

I Vaggeryd där jag bodde förut så hade dom blommor på torget i denna betongpelare och så har det varit sen vi flyttade dit

 

 

Så här kunde det också se ut i inhägnaden på sommaren

 

 

Nu ser det ut så här. Dom har gjort om torget och framför Ritz Konditori har dom byggt ett glastak  så man kan sitta där då det regnar också. Bilden har jag lånat av Lennart Charlie Karlsson som är partiledare för "Empa(r)tiet". En trevlig och driftig man som startat ett nytt parti och bara namnet säger ju allt. Jag skall fråga om min väninna A-G kan ta ett foto av glastaket

 

     

En bild på ett ödehus som jag tog för några år sedan. Det är ungefär som jag känner mig nu, ett vrak.. . Jag bara ser fram emot att gå ut i hösten igen och man njuter dubbelt så mycket då man varit sjuk och blir frisk. Min man är tack och lov så pass bra så han sköter det mesta hemma . Jag diskar i alla fall efter maten och gör det jag kan. I dag kom vi upp tidigare för min man skulle till Vårdcentralen och ta Varanprov. Hoppas ni får en bra start på den nya veckan

 

     

Lill Lindfors med Just här, just nu från "Så mycket bättre" 2013, finstämt och vackert. Hon var med i Hellenius Hörna i går och hon har både humor och värme. Sjunger även jättebra med en röst man inte kan missta sig på. Hon är grymt skärpt och håller igång 

 

 #Höstdag #Bilmuseum #Motorcykeln #Ben #Betongpelare #Charlie #Ödehus #Lill

 
 
Ama de casa

Ama de casa

22 oktober 2018 11:22

Vilket häftigt bilmuseum! Den där BP-macken skulle ha passat alldeles ypperligt i BP-s Skyltsöndag :-)

Även om du känner dig som ett vrak så är det skönt att du friskar på dig! Fortsätt så :-)

http://amacasa.wordpress.com

Malin wiper

22 oktober 2018 13:20

Vad kul! Ja du det skall bli kul att gå dit så småningom.

Jag försöker bara skämta tilldet med "Vrak" ;) dramatisk som jag är ;)

Jag är bättre i dag men har noll ork att ta mig ut så jag försöker i morgon igen

Tack för omtanken

Ha en fin dag
Hälsning
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 16 maj 08:15

    I går promenerade vi bort till ICA Ettan som ligger 1,1 km från oss. När vi gick där på trottoaren så hörde jag nåt som prasslade bredvid mig och det visade sig vara en kråka. Den var jättenära mig så den blev jätterädd och flög iväg så snab...

Av Malin wiper - Onsdag 15 maj 09:15

    Min man gjorde ett jättefynd för några dagar sen på Röda Korsets second hand. Han köpte denna skjorta för endast 75 kr och den var helt oanvänd och kommer från Stenströms . Där kostar skjortor från 1.600 kr upp till över 2000 kr. På etikette...

Av Malin wiper - Tisdag 14 maj 09:00

    Jag såg denna moped Puch Dakota utanför Röda korset en dag. I och med att den har en blå färg så kan den vara från 1970-1982     Den såg verkligen jättefin och välskött ut             En restaurerad Puch Dakota från 1974   ...

Av Malin wiper - Måndag 13 maj 07:30

    Nu har skulpturen Aseaströmmen kommit tillbaka på Stora torget efter flera års renovering. Den har verkligen varit saknad. Fundamentet som skulpturen står på är nytt men ser likadant ut som det gamla. Fågelskulpturen som har suttit längst fr...

Av Malin wiper - Söndag 12 maj 08:15

    I fredags promenerade vi lite överallt men bland annat i Vasaparken där dom har en liten vattenoas för fåglar. Där såg jag denna ringduva på stenkanten mot vattnet     Här har en annan ringduva satt sig på en sten ute i vattnet. Det s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Återinvigning av Aseaströmmen 17/5

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards