Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 15 februari 2018

Promenad i Hallsta Helen Shapiro och artrosskola

Av Malin wiper - 15 februari 2018 13:00


  

Det var så vackert ute i morse då vi tog vår promenad. Kändes inte som det var minus 6 grader för det var så vindstilla. Vi promenerade ca 45 minuter och det var njutbart och kroppen vaknade till liv

 

         animated-sun-image-0789               animated-sun-image-0789                     animated-sun-image-0789               animated-sun-image-0789      

 

  

Ljuset ute i dag gjorde det nästan omöjligt att fota så jag fick bara två bilder som gick att göra iordning. Här en gång/cykelvägen ner till centrum. Det är den snabbaste vägen. När vi kom hem sen var vi jättepigga så minst 3-4 gånger/vecka skall vi promenera både morgon och eftermiddag. Jag skall nog fortsätta gå på gym också för jag blir så mycket bättre i benen när jag går på gåbandet. Fast jag skall försöka hitta ett gym som inte har bindningstid på ett år. Det blir för dyrt om man blir sjuk eller nåt annat händer och man måste betala ändå. Ekonomin styr mycket nu och vi ser att vi sparat in mycket på att inte fika ute så ofta och när vi gör det så väljer vi billigare alternativ. Dessutom har vi inte använt bilen varje dag och det syns också i plånboken. Nu har vi i alla fall fått hem reservdel nr 2 så bilen kan lämnas in på verkstan och sen skall den ombesiktigas.

 

    


Jag dök på en gammal låt när jag sökte på ordet "Walking" på Youtube. Nämligen Helen Shapiro med Walking back to happiness. Klicka härför att höra en nyare cover på den låten med en tjej som har en jättebra röst och hon heter Sarah Collins 

 

Helen Shapiro föddes 1946 i London, England och är en brittisk popsångerska som hade flera hits på 1960-talet. Med sin mogna, vibratofyllda röst fick hon ett snabbt genombrott i sitt hemland. Endast 14 år gammal slog hon igenom 1961 med You Don't Know, som nådde förstaplatsen på den brittiska topplistan. The Beatles var förband till helen Shapiro 1963 

 

                                

Detta är en käpp som man kan fälla ut så får man en stol. Klicka här för att se vart den finns

 

 


 


Min man gillar "Artrosskolan" för sjukgymnasten som håller i det är jätteskicklig och förklarade allt så bra för dom 8 närvarande personerna. Operation av knän faller inte alltid väl ut har dom kommit  fram till så alla skall få individuellt träningsprogram som dom skall genomföra senare i grupp. Promenader är nödvändiga så det skall han fortsätta med. Två gånger har han nu varit på information och det är 2 gånger kvar och sen blir det gruppträning

 

                        

 

Han har ändå fått ett träningsprogram för knäna att utföra hemma och det har fallit så bra ut så han kan ibland gå utan krycka. Det ställde till det när han halkade och skadade axeln för den sidan håller han kryckan i och det blev ingen höjdare och det funkar inte att hålla den i vänster hand så det blev lite moment 22.

 

 

 

Nu önskar jag er en låååååååååååång härlig dag..

 


 

#Promenad #Ljuset #Helen #Artrosskolan

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards