Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 6 februari 2018

Hallstahammar i vinterskrud katt och Ane Brun

Av Malin wiper - 6 februari 2018 14:45


Min man kan bara gå korta promenader så vill jag gå mer så får det bli ensam. Nu gick vi ner till centrum och det funkar men det var otroligt halt ut nu så man fick trippa omkring som en ballerina. Fast jag gillar denna kalla torra kyla som gör att luften blir så frisk


 

Här är vi nu nere i centrum och till vänster ser ni "Kryckmannen" som jag kallar Mr T nu.. . Fiskbilen stod där utanför Coop fast vi har inte köpt nåt därifrån än så länge. Vi äter mest lax och då den frysta. Klicka här för att se vilken fryst lax vi köpter som bara finns på Coop. Min man har tid hos läkaren i morgon för det är han som måste skriva remissen till ultraljudsröntgen. Sen får vi se hur lång tid det tar.            


 

En av bänkoaserna nere i centrum som nu ser ut så här


 

Så här fint var det 24 maj 2017. Bänkarna i parkoaserna i centrum verkar användas flitigt vår och sommar.


 

Det tar bara 5 minuter att promenera ner till centrum. Först gick vi till Lidl och där stod en lift som jag antar plockat bort den sista julbelysningen. Jag har fått lite mer besvär från min nackskada och det beror nog på att jag gör mer nu då min man inte kan göra så mycket hemma som förut. Därför är det bra att promenera för kroppen slappnar av och man mår bättre. 

 

 

När vi var hemma igen så stötte vi ihop med katten igen som nu inte är lika rädd för oss utan kom nästan fram. Sen lommade den iväg på sin kattstege upp till sin balkong. Katten har en ovanlig färgtäckning av både lejongul, svart och vit. Nästa gång så kanske vi får klappa om katten.

 

  

Åsby Hem & Trädgård håller dom nu på att göra om lite och pynta efter julen. Det fanns många såna här papegojor som satt lite överallt och spejade. Undrar om det bara är utsmyckning eller om dom är till salu

 

                     animated-parrot-image-0048                             animated-parrot-image-0048

 

    

Ane Brun med Feeling Good. En låt som sjungits in av många sångare. Dettar är en av dom jag gillar som sticker ut lite och är känslosam. Ane Brun föddes i Molde 1976 och är en norsk sångerska och låtskrivare. Hon är numera bosatt i Stockholm och driver ett eget skivbolag Balloon Ranger Recordings. Jag har varit på jazzfestival i Molde i början av 1970-talet med min sons pappa. Det var otroligt fint i Molde så det var en upplevelse förutom att vår Austin Healy Sprite sportbil fick motorstopp mitt inne i en lång mörk tunnel bara en bit från Molde. Klicka här för att se att dom fortfarande har jazzfestival i Molde 

 

 #Fiskbilen #Bänkoaserna #Lift #Katt #Åsby #Ane

 
 
Hebbe

Hebbe

6 februari 2018 15:18

Ja jag såg några filmer med Doris Day,minns Mannen som visste för mycket med James Stewart..Hon var ju duktig sångerska också..Jag har -6,8 och snöfall just nu..Haé Kram.

http://https://farfar0hebbe.wordpress.com

Malin wiper

6 februari 2018 15:33

Föräldrarna gillade henne och hon ansågs ju då som en helylletjej.

Då får ni mer snö

Ha en fin dag
kram
Malin

 
Veiken

Veiken

6 februari 2018 15:30

Det gäller verkligen att ha tungan rätt i munnen när man är ute i vinterväglag. Det går på en mikrosekund att sätta sig om man halkar på en isfläck. Vilken skillnad på bänkbilderna. Sommarbilden är ljuvlig!

http://veiken.se

Malin wiper

6 februari 2018 15:34

Ja du det var ingen höjdare ute i dag. Det var till och med folk utefter gångvägen som varnade för halka längre fram.

Det blir verkligen skillnad på sommar och vinter när man jämför samma bild

Ha en skön tisdag
Hälsning
Malin

 
Annelie

Annelie

7 februari 2018 22:07

Åååå, det ser ut som att kissemissen frös om tassen. Fina färger hade den.

Kramar om.. // Annelie

http://nouw.com/gifta6570

Malin wiper

8 februari 2018 10:04

Eller också lyckades jag knäppa precis då katten lyfte på benet

kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 16 mars 14:30

     I dag har vi riktigt kraftigt regnväder så vi tog bussen ner till centrum. Vi har både handlat och kollat upp lite saker. Det var jättelite folk i farten och det brukade det inte vara på helger.      Vi tog oss en fika på Direkten in...

Av Malin wiper - Fredag 15 mars 09:30

  Jag såg en Björktrast häromdan som jag  zoomade in från långt håll     Här har den vänt sig om           Snowy White med Birds Of Paradise. Snowy White har spelat med både Pink Floyd och Thin Lizzy     En annan Björktrast ...

Av Malin wiper - Torsdag 14 mars 10:00

                   Nu öppnar jag ridån för dagen med hopp om att den skall bli som ett varmt kärleksfullt skådespel   Röda Korset i Västerås har modevisning 13 april 13.00-16.00. Det blir både dam, herr och barnkläder som visas. Dessutom har...

Av Malin wiper - Onsdag 13 mars 08:30

  När man fotar mycket så ser man sig mer omkring och jag såg denna skulptur inne på en innegård i ett bostadsområde lite utanför centrum. Skulpturen heter Holger och är skapad av Konstnären Sture Collin                                  St...

Av Malin wiper - Tisdag 12 mars 10:15

 Nationalmuseum Jag såg att Kermikern Lisa Larson har dött och det i en ålder av 92 år. Lisa Larson var en svensk keramiker, hon blev känd för sina många figurer föreställande djur och människor. Återkommande teman i hennes verk var systerskap, mod...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards