Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 3 februari 2018

Traktorer lite andra arbetsfordon och Tractor blues

Av Malin wiper - 3 februari 2018 16:15

    

Här följer en bråkdel av traktorer mm som jag fotat genom åren. Jag måste uppsöka nåt fordonsmuseum eller liknande för jag är så förtjust i arbetsfordon. Det finns ju ibland lastbilar mm på Mel's Garage i Enköping men mest bilar, mopeder och annat. 

 

 

 

Såg att det finns ett traktor museum i Sala och det är inte så långt ifrån oss. Dom öppnar tydligen inte förrens till midsommar men då hänger jag på låset..  Klicka här för att komma in på Motorhistoriska riksförbundet. Klicka här för att se både en gammal Saab och en gammal traktor

 

 

 

Klicka här för att se lite traktorer jag fotad på Elmia Bilmässa 9 april 2015. Klicka här för att se en flera fina gamla grävskopor jag fotade 4 juli 2017 i Västerås

 

 

4 april 2017       

 

 

4 maj 2010                 


 

 

16 juli 2011 

 

 

26 april 2013  

 

 

4 april 2015


 

25 september 2014


 

14 september 2014


Klicka här för att komma in på ett inlägg ang Lantbruksveteranernas dag i Fryebo 8 september 2014. Klicka här för att komma in på ett inlägg då dom la ner Shellmacken i Vaggeryd och en grävskopa var i farten. Klicka här för att se när jag fotade en Åkerman grävskopa 

         

 

 

3 mars 2014

 

 

13 april 2016

 

 

31 augusti 2015

 

  

31 augusti 2015 

 

   


Delta Tractor Blues Jam. Här har vi en "morgonrocksdag" och bara kollar på serier, filmer och njuter av tystnaden. Ha en fortsatt fin lördag gott folk

                       


#Traktorer #Motorhistoriska #Blues

 
 
Annelie

Annelie

4 februari 2018 07:09

När du skriver om traktorer, så får jag direkt en flashback tills min son var liten, han var TOKIG i alla traktorer.
Han var inte så gammal, när han var ute och kikade när en traktor plogade på gården där vi bodde.
Helt plötsligt kom han inrusande och sa att han fick åka med Jonny... oppss, sakta i backen, men vem är Jonny.
Ja, då var det tydligen någon som kände hans pappa,,, ja efter jag hade pratat med Jonny, så fick han åka med en sväng.
Efter den gången var han alltid ute med J, när han plogade :-D

Jag hade också en sådan slappardag igår... blir idag också, eftersom Göran jobbar 7-16.

Ha nu en jättefin söndag min goda vän.. // Kramar om Annelie

http://nouw.com/gifta6570

Malin wiper

4 februari 2018 10:29

Vilket fint minne gällande din son och traktorer. Vilken upplevelse för din son.

Ja du ibland behöver man bara slappa än om man inte arbetar.

Ha en jättefin söndag själv goa vän
kramar från
Malin

 
Veiken

Veiken

4 februari 2018 09:22

Fina bilder på olika traktorer. Det finns mycket att välja på. Jag var på en mässa tillsammans med mitt barnbarn där det fanns så många olika arbetsfordon. Vissa visste jag inte ens att dom fanns! ;)

http://veiken.se

Malin wiper

4 februari 2018 10:32

Kul att du tycker det. Ja du det finns verkligen många och dom äldre är lite roligare att fota. Vad kul att du varit på en sån mässa, det är det jag vill gå på. Ja du det finns hur många som helst.

Kul att du tittade in

Ha en fin söndag
Hälsning
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards