Öppen Ridå

Alla inlägg den 30 oktober 2017

Av Malin wiper - 30 oktober 2017 13:45


  

I natt drömde jag en massa mardrömmar och det var inget roligt uppvaknande i morse. I förrgår när vi satt i köket och åt frukost så tittade jag på fågelbilden jag tagit och ramat in och satt på badrumsdörren. Vi pratade om hur fint det stora trädet utanför vår balkong var och jag sa att tänk hur många fåglar jag kan fota som sätter sig i trädet. På sommaren var det så vackert och man fick ingen insyn från huset mittemot. På vintern får man in ljuset  så vi gillar verkligen detta träd. Dessutom har det fått en betydelse tack vare ringduvan jag fotade när jag var så sorgsen och tänkte på min bortgångna mamma. Klicka här för att läsa om vad jag skrev i bloggen ang detta med ringduvan

 

 

Allt var så overkligt när jag vaknade så jag var tvungen att nypa mig i armen då jag såg denna scen under vår balkong. En grävskopa stod nedanför och en man med motorsåg höll på att såga ner vårt träd..  . Jag kände mig chockad och trodde jag fortfarande var inne i en dröm.                            

 


Jag hann filma när dom sågade ner trädet fast jag var i nattlinne fortfarande för vi vaknade lite sent i morse. Jag har faktiskt sagt några gånger till min man: hoppas trädet får vara kvar  


    

Trädet är ett minne blott och jag som trodde jag skulle få se ringduvan därute igen så småningom. Förstår inte varför jag kände sorg efter ett träd     

 


Nu är det oåterkallerligt borta. Jag antar att det gått röta i trädet för annars förstår jag inte varför dom tog bort det. Min man blev inte heller glad för detta.


 

Nu finns inget kvar utom stubben och vi har väldig insyn från andra huset nu än om det är en bit emellan. Jag började gråta för trädet var så fint i våras och i somras så jag satt på balkongen och myste av utsikten över trädet. Nu har jag i alla fall ett minne i och med ringduvan    



Nu önskar jag er en fortsatt fin början på veckan från en som kanske inte är vaken än

 

#Mardrömmar #Fågelbilden #Overkligt #Grävskopa #Motorsåg #Filma #Minne #Trädet #Stubben

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards