Öppen Ridå

Alla inlägg den 6 oktober 2017

Av Malin wiper - 6 oktober 2017 15:00


 

Förskrivet tidsinställt inlägg


Min man och jag tittade in på Åsby Hem & Trädgård häromdagen för att bara gå runt och njuta av allt som finns där. Blommor, intredning, fika mm

 

Nytt på inredningsavdelningen. Apor av alla slag är på modet igen

 


Elvis med Too Much Monkey Business 

 

                                            animated-monkey-image-0202


  

Orchideer har dom hur många sorter som helst av och vackra till tusen


 

 


En inredningsdetalj i form av syrsa pyntat så snyggt

 

                           animated-insect-image-0009              animated-insect-image-0009             animated-insect-image-0009    



Krukor finns det också gott om av olika storlekar, former, mönster och färger. Även en del urnor i samma stuk


   


Dessa bruna var lite roliga och annorlunda


 


Nu är det dags för pumpor i massor


  

Ser nästan ut som ett vackert brosch. 

 

 

#Åsby #Apor #Elvis #Orchideer #Syrsa #Krukor #Pumpor #Brosch

Av Malin wiper - 6 oktober 2017 09:00


 

Så här såg det ut 25 februari i köket då vi nyss flyttat in till denna lägenhet och då hade vi köpt  bord och stolar på IKEA. Eftersom vi nu bara har ett matbord och inget i vardagsrummet så har jag kollat efter lite finare stolar ett bra tag. Dom på bilden kostade bara 99 kr/st och vi hade inte råd med dyrare då eftersom vi flyttat och köpt en del annat nytt. Vi hade barbord och höga stolar i förra köket men det passade inte in i detta kök som är större

 

 

Sist vi var till IKEA så såg jag samma köksbord som vi har stå där och föll för dom blå stolarna till vänster som vi nu köpt. Dom heter LeifArne Broringe. Dom kostar 395 kr/st och är jättefina och sittvänliga. Tyvärr hade dom bara 3 kvar men det kommer hem fler 10 oktober så då kan vi hämta den  fjärde. Det märkliga är att min man heter Thorleif och min sons pappa hette Arne. Min man blir ofta kallad Leif. Vi skall fråga om nån vill ha dom röda stolarna om inte så lämnar vi in dom till second hand

 

                       animated-chair-image-0036                animated-chair-image-0036                animated-chair-image-0036     

 

         

 

 

Nu har min man monterat ihop stolarna och det blev hur bra som helst. Det är ännu finare i verkligheten för det var svårt att få till bilden bra. En stol fattas ju men vi har underredet så den 10 oktober får vi själva sittdelen så det blir komplett. Det blev en helt annan känsla i köket fast nu känns det som jag vill ha en matta under bordet. Vi har inte haft mattor under våra bord på länge utan bara matta i den smala köksdelen, hall och vardagsrum

 


Nu hoppas jag ni får en fin fredag och även några sittningar på en bra stol..animated-chair-image-0037



#IKEA #Stolar #LeifArne #Monterat

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards