Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 14 mars 2016

Sköldkörteloperation, tänker på en väninna

Av Malin wiper - 14 mars 2016 18:45

 

Alpha plus


Det är märkligt för samtidigt som jag fick besked om att jag hade en tumör i sköldkörteln så drabbades en väninna till mig av samma sak. Jag opererade bort halva sköldkörteln på vänster sida 25 februari 2015, det visade sig att tumören var godartad och helt inkapslad. Nu är det dags för henne att operera bort sin, det blir hela sköldkörtel för hennes del. Vi har varit ett stöd för varandra denna tid men min väninna har fått vänta längre än dom 8 månader jag fick gå i ovisshet.

 

                                     

Dom hittade inget först hos henne annat än att den var förstorad men ingen operation skulle behövas men hon blev sämre och gick efter ett år tillbaka till läkaren och då hittade dom tumörer hos henne också. Nu har hon fått vänta ytterligare 3 månader innan hon nu fick komma in på operation. Väntetiderna är under all kritik och jag tror att min väntetid var det som gjorde att jag fick röstproblem efterråt, hade stora andningsproblem vid sängläge innan op. Anki ringde mig häromdan så vi pratade om detta ett bra tag för hon var precis som mig lite orolig inför ingreppet. Nu väntar jag på att hon skall höra av sig efter operationen. 

 

Klicka här för att se vad jag skrev 26 februari dan efter min operation                            

 

Klicka här för att se vad jag skrev 14 augusti 2015 några månader efter operationen 

 

 

 

#Sköldkörteln #Väninna

 
 
Annelie

Annelie

15 mars 2016 23:14

Jag tycker det är fruktansvärt att folk ska få gå med sina tumörer såå länge.. :o(
Vart är sjukvården på väg..??!!

Tur ni hade varandra att bolla era funderingar fram och tillbaks, för jag kan bara tänka mig att det är MÅNGA funderingar när man hör ordet tumör.

Ha det bäst vännen.. // Kramar Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

16 mars 2016 07:47

Ja du det är många som får sätta livet till nu när väntetiderna är så långa. Dessutom blir folk hemskickade fast dom borde få vara kvar. Det har hänt mycket sorgliga saker den sista tiden

Jag blev inkallad till en kvinnlig läkare för att få reda på resultatet men hon var helt fantastisk och förklarade allt på ett psykologiskt och mänskligt sätt så jag fick ingen panik då.

Ha det bäst själv vännen
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards