Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 26 februari 2015

Värnamo sjukhus för borttagande av halv sköldkörtel..

Av Malin wiper - 26 februari 2015 11:14

 

Här kommer lite information vad som hänt med mig:


Jag blev opererad i går på Värnamo sjukhus, fick en återbudstid. Jag är nu uppe på avdelningen och får åka hem i eftermiddag. Det var ingen höjdare men i dag mår jag mycket bättre. Det stramade i går och man fick inte titta ner och inte upp så det var lite jobbigt. Jag är ändå glad att detta är över och jag vill berömma all personal från intag till utskrivning för dom är änglar allihopa. Dom är så bra mot patienterna så man blir varm i hjärtat. 


Nu kommer jag att få ha ett stödbandage på halsen i 14 dagar. Sen skall man ha en speciell tape  i 6 månader som gör att ärret blir så fint som möjligt. Den kvinnliga kirurgen var också en fantastisk person, hon sa att allt runt sköldkörteln såg bra ut och tumören var fint avskärmad och verkade inte elakartad. Jag är så lycklig nu att det är över så jag går på små moln...

 

I går hade jag inte kunnat sitta vid datorn men nu går det bra en stund. Hoppas ni mina fina bloggläsare har det bra och mår bra. Jag hör av mig så fort som möjligt men måste vara lite försiktig i 14 dagar.

  


Sköt om er och ha det toppen


Stor varm kram från

Malin

 

 


#Värnamo #Sköldkörtel

 
 
Ingen bild

Keiju

26 februari 2015 13:09

Vad skönt att du äntligen fått tid till operation och att det gick bra! Krya på dig!

Malin wiper

26 februari 2015 16:28

Tack snälla du. Det känns fantastiskt bra att det är över nu.

Ha en skön kväll
kram
Malin

 
Annelie

Annelie

26 februari 2015 14:54

GRATTIS, blir så glad för din skull,, att operationen äntligen är gjord och att allt såg fint ut.
Härligt, nu kan du bara blicka framåt..

Ta nu hand om dig vännen och var rädd om dig.. // Varma Kramar Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

26 februari 2015 16:30

Tack snälla du. Jag är så glad men trött så in i norden för jag har så svårt att sova på rygg. Nu kan jag nog blicka framåt men tar inte ut nån seger förrens jag får provsvaren på tumören.

Du är för go Annelie. Jag hoppas du också får hjälp och blir bra igen

Stor varm kram

 
Ingen bild

Lena i Habo

26 februari 2015 16:32

Skickar en varm vårtan till dig!💕

Malin wiper

26 februari 2015 16:39

Tack snälla Lena

Ha en fin kväll
kramar

 
Ingen bild

Lena

26 februari 2015 16:47

Ska stå vårkram! ! Min telefon ändrar vartenda ord jag skriver😈

Malin wiper

26 februari 2015 21:08

Ingen fara på taket. Det händer så konstiga saker ibland med nätet

Hoppas du har en fin kväll¨

kram

 
Aurora

Aurora

26 februari 2015 17:08

Jag blev nyfiken på din blogg när jag besökte FenixMona. Tråkigt att du är sjuk men det verkar gå åt rätt håll. Krya

http://aurorasliv.blogspot.se

Malin wiper

26 februari 2015 21:09

Kul att du tittade in till mig. FelixMona känner jag väl till. Livet går upp och ner men nu känns det lite ljusare igen

Tack för din omtanke

Ha en skön kväll
Med vänlig hälsning
Malin

 
Ingen bild

Skrivmoster Signhild

26 februari 2015 18:09

Så härligt att det är över och att det gick bra! Jag känner känslan som du beskriver - man var lite stel i rörelsen och försiktig. Men samtidigt får man ju inte gå och stelna till. Sköt om dig och snart är allt bra! Varm kram från mig!

Malin wiper

26 februari 2015 21:11

Det är verkligen härligt att det äntligen blev gjort och det känns precis som du beskrev det. Jag var mycket stelare i går men nu har det mjuknat till lite

Tack för omtanken vännen

Varm kram tillbaka

 
Ingen bild

Bosse Lidén

26 februari 2015 18:52

Vad bra att du blev väl omhändertagen. Sakta men säkert får du återfå krafterna på hemmaplan. Hoppas du får ett lugnande besked efter provsvaren. Styrkekram Bosse

Malin wiper

26 februari 2015 21:12

Tack för din omtanke Bosse. Värnamo är verkligen ett bra sjukhus och inte så stort. Jag hoppas verkligen att tumören är godartad

Kram tillbaka

 
helga

helga

26 februari 2015 23:51

Åh så skönt att det hela är avklarat nu och att allt gick bra! Krya på dig!!!

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

27 februari 2015 11:38

Det är verkligen skönt att det är över men jag mår dåligt psykiskt. Hoppas att det går bra för din dotter, har tänkt mycket på henne

Tack för din omtanke fina Helga
kramar

 
Ingen bild

Helene

27 februari 2015 04:03

Malin, vad gott att höra att du har fått det gjort! Nu hoppas vi på att du piggar på dig snabbt!
Peace n Love, Helene 💗

Malin wiper

27 februari 2015 11:40

Tack snälla fina Helena för din omtanke. Det är så skönt att det är klart men jag mår dåligt psykiskt just nu. Det blev lite för mycket men det går över

Ha det bra själv goa du

Peace n Love till dig också

kramar

 
TjockMorsan

TjockMorsan

27 februari 2015 10:39

Vad skönt att höra att allt har gott bra och att du känner dig väl omhändertagen av personalen. Jag kan mycket väl förstå din lättnad nu när det är gjort, då jag kände det samma när jag opererade bort min hjärntumör för snart 5 år sedan. Ta det nu lugnt så du får läka fint. :)
Stor krya-på-dig kramis från mig. ♥♥♥

http://tjockmorsansblogg.blogspot.se

Malin wiper

27 februari 2015 11:42

Ja du man kan inte klaga på den vård man fick på operationen och även på avdelningen. Tack för din omtanke. Vad tråkigt att du haft en hjärntumör men så skönt att det gått bra. Det är alltid väntan som är värst innan man fått reda på allt.

Ha en skön helg och sköt om dig själv också

Stor kram

 
Liten Uggla

Liten Uggla

27 februari 2015 11:41

Vad härligt att höra att allt gått bra, men ff a att det äntligen blivit av! Skickar massor av goa styrkekramar till dig: ((♥(((♥((Malin))♥)))♥))

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Malin wiper

27 februari 2015 11:43

Tusen tack snälla goa pisan för din omtanke. Jag mår psykiskt dåligt men det kommer att ebba av och jag skall till läkaren snart.

Tack för dina styrkekramar och hjärtan, det värmer i hjärtat

stor varm kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards