Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 15 januari 2016

Kessler Art!

Av Malin wiper - 15 januari 2016 09:00

        

  

Den här tavlan ovanför sängen är ett verk av Kessler Art. Vi köpte den för några år sedan på Röda Korsets second hand. Vi fick den för ca 60 kr. När jag gick ut då på nätet så får man ge från 350 kr och uppåt för hans konst. Dessutom är det en av dom större tavlorna så vi gjorde ett fynd. Vänster sida fjärilspresent från A-G. Höger sida drömfångare från Annelie           

 

 

Klicka här för att komma in på Kessler Art. Konstnären heter Daniel Patrick Kessler och bor i Washington D.C  Klicka här för att se tavlan på Amazon och kolla in priset. Klicka här för att komma in på en sida där just våran tavla kostar 900 kr, det var skillnad på dom 60 kr vi gett.

 

   

För ett tag sen dök vi på två tavlor till  men i mindre modell av samma konstnär. Dom hittade vi på Erikshjälpen i Jönköping för endast 25 kr/st och dom är snyggt inramade med riktig tjock passerpartout. Den ena har kattmotiv

 

  

Den andra föreställer en hund. Dom är mycket finare och färgstarkare i verkligheten            


  

Nu ser det ut så här. Vi vill ha lite mer stilrent i hallen för det började bli för mycket på väggarna. På bilden ser det ut som tavlorna hänger för högt men så är inte fallet. Det är alltid jag som får bestämma höjd och vart saker skall sitta på väggarna för det har jag mer känsla för än min man, fast då har han många saker som jag inte är bra på alls. Tyvärr så passade inte fjärilen jag fick av A-G in till dessa tavlor så vi hände den på väggen i sovrummet istället. Se första bilden i inlägg 

 

            

Bild nr 1 fjärilen jag fick från A-G. På bild nr 2 ser man hur vi hade det när vi var nyinflyttade. Bild 3 min man och jag i gammaldags kläder på Liseberg nån gång på 1990-talet 

 

Påfört i dag fredag:

 

Jag sätter in lite förskrivna tidsinställda inlägg eftersom jag har fått besvär med magen så jag håller på att kurera mig. Det kan bero på att magen är irriterad av den starka hostmedicinen jag måst ta en period och även värktabletter för ländryggen. Ha en skön helg och sköt om er                       

   


#Kessler #Röda #Daniel #Erikshjälpen #Hund #Stilrent #Fjäril      

 
 
Annelie

Annelie

16 januari 2016 14:52

Denna tavla kommer jag ihåg när ni hade köpt.. :-)
Du har fått en jättefin fjäril där,,, skojj att drömfångaren hänger med ännu. Bra att jag tog drömfångaren i beige färg så den går till allt, även om det finns väldigt fina färger på de idag.

Kramar om Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

16 januari 2016 16:17

Ja du det var några år sedan vi köpte den på second hand. Klart att din drömfångare hänger med, det skall den göra resten av mitt liv. Fjärilen passade jättebra där också.

Stor varm kram
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards