Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 13 januari 2016

Salong Hon & Han Frisör Interiör!

Av Malin wiper - 13 januari 2016 13:30

I dag var det dags att klippa håret hos Sandra på Salong Hon & Han Frisör Interiör. Jag blev så paff när jag kom in dit för dom har gjort om helt. Det var snyggt förut också men nu var det ännu finare. Förut var väntrummet vid ingången nu är det där man klippte sig förut. Kolla in det häftiga draperiet med belysning ovan. Det är sån behaglig sober färg och kvalite i både siden och sammet. Det ser ut som en ridå och det tilltalar mig som gillar film. Kändes som man satt där och väntade på att gå in i en teatersalong, bio eller konsert. Det var många höga gröna växter runtom i lokalerna också som förhöjde stämningen.


  

I väntrummet hade dom nu en liten caféliknande hörna med belysning under hyllan som gör att det blir ännu mysigare

 

  

Dom hade ävan en ny reception som var jättefin och dessa blommor stod framför


  

Här ser ni fina, ärtiga och glada Sandra som driver stället så skickligt.


 

Där väntrummet var förut har nu friseringen plats och allt är utbytt mot höga stapelskåp där dom lägger undan grejer i lämpliga lådor, så hela vägen upp är tydligen utrymmen. Jag gillar träslaget på skåpen som minner om 1960-talets sobra period men i uppdaterad form


  

En kund som klippte sig när jag kom hade denna läckra halsduk hängande i väntrummet. Tyckte den var så snygg så jag fotade den


Mitt hår blev lite rödblont när jag själv tonade det före klippningen, här ser man hur mycket hår som jag blev av med. Bild 2 tofsar på dom fina draperierna som hängde i den breda öppningen till väntrummet. Bild 3 vi kunder fick en present i form av en plåtkorg, schampoo och balsam bara för att dom gjort om på salongen...  


  

Sandra stylade mitt hår också så lockarna kom fram och som vanligt behövdes det tunnas ut lite. Jag är jättenöjd och har lite längre hår nu än för några år sedan då jag klippte mig lite kortare. Roligt att förändra sig lite


  

Gjorde sen montage i svart/vitt av Sandra och mig. Här ser man Sandra fixa i dom höga skåpen. Det blev en härlig stund på salongen, så skönt att få bli ompysslad lite


     

Här vinkar jag åt er kära läsare och önskar er en fortsatt fin dag



#Salong #Interiör #Väntrummet #Draperiet #Teatersalong #Caféliknande #Reception #Sandra #Stapelskåp #Stylade #Vinkar


 
 
Annelie

Annelie

13 januari 2016 14:36

Måste verkligen hålla med dig om att det verkar vara riktigt fin klass på salongen, vilket inbjudande väntrum.

Gillade också scarfen, du frågade aldrig vart hon hade köpt den..??

Som vanligt,,, är SÅÅÅÅååååå avis på ditt hår.. *vill ha*

Kramar om... // Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

13 januari 2016 15:09

Ännu finare i verkligheten. Glömde fråga vart hon köpt scarfsen. Känner inte henne så jag kan inte fråga i efterskott ;) men ser jag henne på byn så skall jag fråga och återkommer

Vad kul att du tycker att jag har fint hår. Jag är glad att det är så tjockt fortfarande fast jag är så gammal

Kramar om tillbaka
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards