Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 4 januari 2016

Norah Jones och lite förkylningssnack.

Av Malin wiper - 4 januari 2016 08:29

  

Jag har inte mycket att tillföra på bloggen nu med en förkylning som nu hållit sitt grepp i 17 dagar. Det verkar vara en långdragen historia men det går sakta framåt men utan den starka hostmedicinen hade det varit mycket värre. A-G frågade om jag kunde gå på gymmet i dag men jag känner i kroppen att det inte kommer att funka och jag vill inte dra på mig några följdsjukdomar av att jag anstränger mig. Ländryggen är tack och lov lite bättre men helt bra verkar jag aldrig bli så man får väl leva med detta. Jag hoppas kunna gå till gymmet på torsdag men jag tar en dag i taget. Det var länge sen jag hade en influensa som höll i sig så här länge men jag har hört att det är många som haft och har fått den.

 

Min man började arbeta i dag igen efter att han tog mellandagarna ledigt. Han har blivit mycket bättre men får fortfarande lite hostattacker emellanåt. Det värsta är att man inte orkar nåt och det är kaos hemma vad gäller både städning och annat. Vi har ju ändå inte kunnat bjuda hem nån så vi har bara själva fått njuta av julpyntet. ute är det mycket kallare nu med minus 9 grader och vi har fått snö. Jag skall ta en minipromenad för jag tror inte det är bra att bara vara inne när febern är borta. 

 

 

 

Mr T kom hem med denna nässpray till mig för några dagar sen för jag började snarka på nätterna och fick inte åt mig andan. Den heter Nasin 0,5 mg och är receptfri. Den hjälpte verkligen så nu sover jag utan problem. Man får bara ta den i 10 dagar. I vanlig butik är den billigare än på Apoteket  

 


Norah Jones härliga stämma i Don't Know Why 

 

Önskar er alla en fin ny vecka som jag hoppas kommer att innehålla bra saker. Sköt om er kram från Malin


 


#Förkylning #Hostmedicin #Nasin #Kaos #Norah

 
 
Annelie

Annelie

4 januari 2016 23:43

Jobbigt när förkylningarna sitter i sååå länge.. :-(
Hoppas att du blir fit-for-fight, så du kan börja lite smått på gymmet igen.*håller tummen*

Ha det bäst och sköt om dig.. // Varma Kramar Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

5 januari 2016 08:24

Ja du denna var jobbig. Den vill inte ge sig av så jag kan inte anstränga mig för mycket. I natt hostade jag som en galning och fick sitta uppe ett tag.

Jag längtar till gymmet som en galning men törs inte utsätta mig för sån ansträngning nu även om jag bara kan gå på bandet. Blir ju så sugen att göra mer när man ändå är där. Tack för din tumhållning. Det värsta är att jag inte heller kan göra mina röstövningar så det kommer att kännas som att börja från noll igen

Ha det bäst själv och sköt om dig

Varma kramar från
Malin



Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards