Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 9 november 2014

Günters Brödstuga AB, mamma och Fars Dag...

Av Malin wiper - 9 november 2014 10:48

 

Tänk att vi kom iväg till min mamma i alla fall. Vi kom upp sent i går och efter kaffet så piggnade jag till lite och då tänkte jag att det är lika bra att smida medans järnet är varmt (gammalt uttryck) ropade på min man för att fråga om han var färdig, det var han och då var det lika bra att åka direkt. Det var dimmigt och lite stänk av regn utefter vägen men annars är det så varmt för årstiden så man behöver inte klä sig så tjockt än.  

 

   

Eftersom vi kom iväg så sent så hann vi inte äta lunch utan vi stannade då i Ulricehamn för att ta en fika på Günters brödstuga AB. Här ser ni hur det ser ut utanför brödstugan. Vi åkte inte in till Borås denna gång för jag ville komma så fort som möjligt till mamma.

 

   

Vi satt och njöt ett tag där med varsin smörgås. Jag en dubbel med kycklingröra som var helt fantastisk och inuti fanns även grillad god paprika, ananas morot och lite annat. Min man tog en gårdagens landgång som var ypperligt god. 

 

   

Dom hade jättehäftiga farsdagstårtor med skjortkrage och fluga som dekor.

 

   

Här en blank svart tårta som jag fick fota  

   

Klicka här för att komma in på sidan "Fräcka flugor" där jag hittade bilden ovan 

 

   

Dessa godbitar var eleganta 


   

När vi sen kom till mamma så låg hon och vilade men dom tog sen upp henne till 3-kaffet och vi satt där med henne i dagrummet. Hon var rätt pigg och såg så fin ut i sitt klippta nypermanentade hår. Det hade kommit lite nya boenden till avdelningen som var lite piggare men man märkte ändå att dom var lite deorienterade och en av dom var en fd fotbollsspelare som vi satt och pratade med, sen var det två kvinnor som vi inte sett förut så det blev rätt livat vid kaffebordet. Brödet vi köpt med oss fryste dom in för dom hade fått så mycket kaffebröd denna helg och även tårtor. Därför fick dom kanelbullar till kaffet som också var gåva från nån anhörig. Jag vill inte visa bilder på mamma längre eftersom hon gått så djupt i sin demens nu. 

 

   

Eftersom det var så fint ordnat på graven av syrran och svågern så hade vi inga blommor med oss utan köpte en snygg hållare till gravljus som ni ser på bilden.  

 

 

Det var inte så lätt att fota trots blixten för det var jättemörkt på skogskyrkogården. Vi satt vår lykthållare till vänster. Det lyste i den till höger med batteri men det syns inte så bra på bilden. Sen stod vi där en stund och tänkte på honom och önskade pappa en fin Fars Dag. Ha en fin dag mina kära bloggläsare och sköt om er...   

 

  

Satt in en bild på pappa i ett montage. Jag tänker lite extra i dag på min sons pappa också som inte finns längre. Tråkigt att mista sin pappa så tidigt i livet. Det känns overkligt fortfarande...      

  

 

#Fars #Brödstuga #Ulricehamn #Godbitar #Tårtor

 
 
Annelie

Annelie

9 november 2014 13:34

Härligt att ni kom iväg till mamma.. :-)
Vad långt är det dit din mamma bor..??

Vilka goda smörgåsar ni verkar ha ätit.. :-P
Fina goda tårtorna verkar att vara.
Jag saknar närheten till mamma & pappa vid födelsedagar, mor & fars dag... tråkigt att alltid få skicka upp sakerna.
I år fick pappa en liter whiskey som jag skickade upp.

Ha en jättefin fortsättning på denna soliga söndag, som vi i alla fall har här nere.. // Kramar om Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

9 november 2014 13:58

Ja du det var skönt att vi äntligen kom iväg. Det är 13 mil dit men det blir ju 26 mil sammanlagt och det är inga problem om man mår bra.

Smörgåsarna var helt underbara. Förstår att du saknar närheten till dina föräldrar och dom är ju unga och pigga också.

Vi i vår familj har nästan alltid fått resa till varandra för vi har inte heller bott nära varandra hela tiden.

Min pappa gillade Whiskey också, då blir din pappa glad.

Ha en jättefin dag själv, härligt att ni har sol.

Varma kramar

 
Ingen bild

Systern

9 november 2014 15:01

Vilken fin ljushållare, var köpte ni den?

Malin wiper

9 november 2014 16:36

Den köpte vi på Mat i Mark för ca 59 kr. Den är så spetsig så den är enkel att sticka ner i jorden. Det var en fin lykta ni fixat till pappas grav också, den lyste så fint när vi kom dit

 
Anna-Karin

Anna-Karin

9 november 2014 17:18

Vilka härliga Fars Dags-tårtor! :)

Så fint att du kom iväg för att hälsa på din mamma. Vackert på din pappas grav. Det är många som firar eller minns sina pappor idag, tror jag.

Jag har en överraskning till dig i min blogg. Gör något med den om du vill, orkar och har lust. :)

Kram
Anna-Karin

http://wwwmaskroskvinnan.blogspot.com

Malin wiper

9 november 2014 18:56

Ja du den var lite annorlunda. Det var så skönt att komma dit och få krama om mamma och pappas grav var så fint omskött.

Tack för överraskningen som jag har svarat på

kram

 
Åke

Åke

9 november 2014 21:13

Händelserik dag, en annan har städat på gården hela dagen, min dotter kom ut på middag (mycket god) Därefter badade vi i badtunnan... Nu stupar jag isäng, ska kolla lite på kommentarerna på trissen. Tack för din trevliga :)

http://www.nacka144.se

Malin wiper

10 november 2014 09:17

När vi åker dit så händer alltid nåt så det har du rätt i. Städa måste man ju också göra ibland ;)
Vad härligt att ha en badtunna.

Ha en fin måndag
Hälsning
Malin

 
helga

helga

10 november 2014 09:00

Vad fint att ni hälsade på din mor. Jag har haft en svårt dement svärfar så jag vet hur jobbigt det är. Ni köpte en jättefin ljushållare också till graven.

Sorgligt för dem som förlorat sin far på fars dag...

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

10 november 2014 09:19

Då vet du hur det känns och så här har vi haft det i 14 år för det är inte vanlig demens det sitter på ett annat ställe i hjärnan. Dom brukar inte leva så här länge med vanlig demens utan några år på sin höjd.

Vi visste inte att det fanns såna ljushållare, så det var rätt lyckat

Det är verkligen sorgligt som du säger när man mist sin far alldeles för tidigt

Tack för din fina kommentar
Ha en skön måndag
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards